Opel 1.6 cdtı Motorlardaki Triger Ses Sorunu

Çağatay hocam 1.6 motorlar farklı diye biliyorum. Fiat ın 1.6 120 lik zaten. Bizlerde 110 luk ve 136 lık var. Hatta Opel çok eleştiri aldı kendi motorunu kullanmıyor diye sonradan motor atağına kalkarak kendi 1.4T ve kendi 1.6 dizellerini yaptı.

Konuya gelince 1.6 dizellerde gerçekten 40 binde bile zincir değişen var. Opelin soğutma suyunu kronik sorun olarak kabul edip bu olayı etmemesi tamamen maaliyet kaynaklı. Burada mahkeme süreci ile ancak kabul eder diye düşünüyorum..
Tersine bir durum olabilir belkide blok benziyor çünkü ben astra trigeri için sökerken baya inceledim ama fiatı uzaktan inceledim. Bahsettiğim uygulamayı ingilterede evinin garajında yapanlar vardı. Bunun yerine orjinele sadık kalınıp gergi basıncını arttırmak bana daha mantıklı geliyor.

Emin olmak için biraz araştırdım yurtdışında birbirinin ikizi diye bahsetmişler bizim forumlarda hiç bilgi bulamadım. Fırsat olsada inceleyebilsem keşke

Benim aklıma takılan herhangi ters bir durumda ustanız zararınızı karşılayacak mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Tersine bir durum olabilir belkide blok benziyor çünkü ben astra trigeri için sökerken baya inceledim ama fiatı uzaktan inceledim. Bahsettiğim uygulamayı ingilterede evinin garajında yapanlar vardı. Bunun yerine orjinele sadık kalınıp gergi basıncını arttırmak bana daha mantıklı geliyor.

Emin olmak için biraz araştırdım yurtdışında birbirinin ikizi diye bahsetmişler bizim forumlarda hiç bilgi bulamadım. Fırsat olsada inceleyebilsem keşke

Benim aklıma takılan herhangi ters bir durumda ustanız zararınızı karşılayacak mı?
Yani karşılarmı çünkü aşırı germekte iyi değil belirli bir miktar boşluk şart
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16
Yani karşılarmı çünkü aşırı germekte iyi değil belirli bir miktar boşluk şart
Bu ses ilk marşta gelen şangur şangur değişik bir ses olan ses mi :) bugün biz de ustayla konuştuk bu triger olayın boşver hiç karıştırma dedi . Triger değişim yapanlar da bundan kurtulamıyor dedi. Ne çektirdin be astra ...
 
Benim aracım 105 bin km de ilk marşta zincir sesi yapıyor sonrasında kesiyor daha kurma dişlisini bozmadığı için heralde genelde Kısa yolculuklarda yapıyor uzun yol yapıldıktan sonra epey bir süre yapmıyor şehir içinde Kısa yolculuklar yapmaya başlayınca bir süre sonra tekrar yapmaya başlıyor fakat zamanla kurma dişlisinide bozacak sonuç hiç kesilmeyen zincir sesi devamında set halinde değişim yapılmazsa zinciri koparması geliyor peki seti değiştirmek çözümü hayır yapılan onca masraf boşa gidecek şikayet var sitesinde konu halkında dünya kadar şikayet okudum değiştirdikten sonrada ses kesilmiyor servis dahil ses kesilecek diye garanti vermiyor kısacası ustamın söylediği zincir gergisinin arkasındaki yağ kanalının büyük olması ve basıncın gergiyi tam anlamda gerdirememesi olarak açıkladı dediğiniz gibi ustama bundan bahsettim 1.6 Fiat motorundaki bu kanal bizim araçlardaki kadar geniş olmadığını söyledi herneyse aracın orjinalliği ile oynamayacakmış kesme oyma biçme gibi bir işlem yapacakmısın dediğimde hayır diyor yok öyle bişey ancak aracı teslim ettiğimde aracın başında duracağımı söyledim sorun yok diyor parçaları önümüzdeki hafta içi alıp aracın başında duracağım
 
Tersine bir durum olabilir belkide blok benziyor çünkü ben astra trigeri için sökerken baya inceledim ama fiatı uzaktan inceledim. Bahsettiğim uygulamayı ingilterede evinin garajında yapanlar vardı. Bunun yerine orjinele sadık kalınıp gergi basıncını arttırmak bana daha mantıklı geliyor.

Emin olmak için biraz araştırdım yurtdışında birbirinin ikizi diye bahsetmişler bizim forumlarda hiç bilgi bulamadım. Fırsat olsada inceleyebilsem keşke

Benim aklıma takılan herhangi ters bir durumda ustanız zararınızı karşılayacak mı?
Açıkçası usta bana ne yapacağı ile alakalı çok bilgi vermiyor ancak dediğim gibi kafama yatmayan birşey görürsem müdahale edeceğim aracın başında duracağımı söyledim kendisine
 
Yani karşılarmı çünkü aşırı germekte iyi değil belirli bir miktar boşluk şart
Denemek lazım fakat turbonunda yağ basıncı artarsa sıkıntı çıkabilir fazla gerelirsede ani yükte kopar yada dişli kırar.

1.3 gibi değil bildiğim kopunca motora zarar veriyor. Ondan yazdım usta telafi edecek mi diye. İşçiliği kendim yaptığım için ben 50 60 binde zincir değiştirirdim. Luqui molly kullanırdım birde
 
Nezaman değiştirmek gerekli, şuan ara sıra ses geliyor. Sürekli geldiği zaman mı değiştirmek gerekir. Bazen ilk çalıştırma da ses yok bir kaç km gidince başlıyor 10sn sonra normale dönüyor. Ne yapsak acaba!!
 
İşi yaptırmayı göze aldım 2014 ten bu güne kadar satılan tüm 1.6 cdtı motorlarda bu sorun var kimi 40 binde değişmek zorunda Kalıyor kimi 60 binde aracın bakım aralıkları ve yağ filtre kalitesi etkiliyor elbet bugüne kadar Liqui Moly top tech 4600 5w30 başka yağ kullanmadım lifler katkısı.yağ katkısı gibi hepsi Liqui Moly markaydı denemediğim şey kalmadı bu ses kesilmiyor kendimizi kandırmayalım kronik bir sorun var araçlarımızda 50 bin yada 60 binde zincir seti değiştirmek çözüm değil kayış sistemi olan araçlar Dahi 80 bin ile 120 bin arasında set değiştiriyor tekrar tekrar söylüyorum Opel hatasını Türkiye’de kabul etmiyor ancak yapılan işlemle bunu kanıtlarsam ben opele dava açacağım sonucu iyi olur yada kötü olur bilemem ama deneyeceğim ustam başarılı olursa paylaşım yapacağım
 
İşi yaptırmayı göze aldım 2014 ten bu güne kadar satılan tüm 1.6 cdtı motorlarda bu sorun var kimi 40 binde değişmek zorunda Kalıyor kimi 60 binde aracın bakım aralıkları ve yağ filtre kalitesi etkiliyor elbet bugüne kadar Liqui Moly top tech 4600 5w30 başka yağ kullanmadım lifler katkısı.yağ katkısı gibi hepsi Liqui Moly markaydı denemediğim şey kalmadı bu ses kesilmiyor kendimizi kandırmayalım kronik bir sorun var araçlarımızda 50 bin yada 60 binde zincir seti değiştirmek çözüm değil kayış sistemi olan araçlar Dahi 80 bin ile 120 bin arasında set değiştiriyor tekrar tekrar söylüyorum Opel hatasını Türkiye’de kabul etmiyor ancak yapılan işlemle bunu kanıtlarsam ben opele dava açacağım sonucu iyi olur yada kötü olur bilemem ama deneyeceğim ustam başarılı olursa paylaşım yapacağım
Davayı toplu olarak açabilirseniz eliniz güçlenir. Bu hasarlı aracı değiştirip kapatılabilecek kadar düşük meblalı bir dava değil. Kazanırsanız binlerce kişinin aracında iyileştirmeye gidilecek bu yüzden firmalar herşeyi yapar. Fakat ülke çapında kaç kişi bu işe katılır:unsure:

Diğer konuysa ustanızda garanti alın mutlaka uzun vadede neler çıkar bilinmez firmalar bile binlerce kilometre test yaptıkları araçlarda arızalar oluyor. Siz sıfırdan arge yapıyorsunuz.

İş tutarsada Allah uzun yıllar güle güle kullanmayı nasip etsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Davayı toplu olarak açabilirseniz eliniz güçlenir. Bu hasarlı aracı değiştirip kapatılabilecek kadar düşük meblalı bir dava değil. Kazanırsanız binlerce kişinin aracında iyileştirmeye gidilecek bu yüzden firmalar herşeyi yapar. Fakat ülke çapında kaç kişi bu işe katılır:unsure:

Diğer konuysa ustanızda garanti alın mutlaka uzun vadede neler çıkar bilinmez firmalar bile binlerce kilometre test yaptıkları araçlarda arızalar oluyor. Siz sıfırdan arge yapıyorsunuz.

İş tutarsada Allah uzun yıllar güle güle kullanmayı nasip etsin.
Araç kötü bir araç değil ancak bir tasarım hatası var kesinlikle bana kalırsa yedek parça ve işçilikten kazanmak için kimse çözüm üretmiyor sanayideki bir usta bile kafa yorup bunu neden yapabileceği ile alakalı çalışma araştırma yapıyor opel yapmıyor ilginç olan tarafı burası

Dediğiniz doğru ancak usta garanti diye birşey veremem ancak işlemi yaptıktan sonra olmazsa yaptığım işlemi eski düzene getirme imkanım var triger değişimindeki gibi komple motoru indirmeme gerek yok diyor işçilik istemeyeceğim benimde amacım bu sorunu çözmek ve bu işten para kazanmak ancak bunu denemeden anlayamam diyor hatta birine daha söylemiş kabul etmiş pazartesi önce o araçta işlem yapılacak 18 yıldır kendisini tanıyorum esnaflık anlamında bir yanlışını görmedim bu güne kadar tüm araçlarımı kendisine emanet ettim hayal kırıklığı yaşamadım
 
Geri
Üst