Opel 1.6 cdtı Motorlardaki Triger Ses Sorunu

Söylediklerinize katılmakla beraber triger gergisinin görevini tam yapamaması nedeni ile bu sesi yaptığını öğrendim rusyada ve başka ülkelerde bu sorunla alakalı gergideki yağ basıncının arttırılması ile sorunu giderdiklerini birkaç video ve forum sitesinde okumuştum ustamla konuştum doğruladı sistem üzerindeki tüm parçaları değiştirmiş dahi olsak bu sorun tekrar ediyor yaklaşık 1 haftadır yaptığım araştırma sonucunda avrupada opel bülten yayınlamış sorun olduğunu kabul etmiş ancak türkiyede ne bülten var nede soruna opel sahip çıkmıyor parça işçilik dünya para alıyor servis zaten sorunlu araç tekrar gelecek diye çözüm varsada söylemiyorlar yedek parça satan firmalarda set satmaktan memnun sanayide işçilik yapan ustalarda memnun bence bilinçli olarak bu yapılıyor biz tüketicilere ben ustama güveniyorum bültenden bana bahsetti sorunu çözeceğini ancak senin aracında denemeden kesin birşey söyleyemeyeceğini beyan etti izin istedi bende müsayit olduğum bir zaman aracımı kendisine teslim edeceğim bakalım durum ne olacak
 
Söylediklerinize katılmakla beraber triger gergisinin görevini tam yapamaması nedeni ile bu sesi yaptığını öğrendim rusyada ve başka ülkelerde bu sorunla alakalı gergideki yağ basıncının arttırılması ile sorunu giderdiklerini birkaç video ve forum sitesinde okumuştum ustamla konuştum doğruladı sistem üzerindeki tüm parçaları değiştirmiş dahi olsak bu sorun tekrar ediyor yaklaşık 1 haftadır yaptığım araştırma sonucunda avrupada opel bülten yayınlamış sorun olduğunu kabul etmiş ancak türkiyede ne bülten var nede soruna opel sahip çıkmıyor parça işçilik dünya para alıyor servis zaten sorunlu araç tekrar gelecek diye çözüm varsada söylemiyorlar yedek parça satan firmalarda set satmaktan memnun sanayide işçilik yapan ustalarda memnun bence bilinçli olarak bu yapılıyor biz tüketicilere ben ustama güveniyorum bültenden bana bahsetti sorunu çözeceğini ancak senin aracında denemeden kesin birşey söyleyemeyeceğini beyan etti izin istedi bende müsayit olduğum bir zaman aracımı kendisine teslim edeceğim bakalım durum ne olacak
İnşallah ustanız bir çözüm bulur da sayenizde bizler de faydalanırız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Arkadaşlar 2016 75bin 1.6 dizel iki ay önce aldım.Bahsi geçen ses benim arabada ara sıra oluyor. Tuaf olan bazen ilk çalıştırmada sorun yok bir iki km kullandıkdan sonra ses yapıp kesiyor.

129777ea20318971985ed7.jpg
IMG_20210724_141437df9965e0531c2de3.jpg
114409556a718a044a987f.jpg
114412ea90df95cbf609db.jpg
 
@copcu06 hocam öncelikle aracınızın yağını bi değiştirin, benim aracımda örneğin soğukken ilk çalıştırmada yaklaşık yarım veya bir saniye civarında ses yapıp kesiyordu. Bakımdan sonra ses kalmadı...
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16
@copcu06 hocam öncelikle aracınızın yağını bi değiştirin, benim aracımda örneğin soğukken ilk çalıştırmada yaklaşık yarım veya bir saniye civarında ses yapıp kesiyordu. Bakımdan sonra ses kalmadı...
Aracın servisi opel de ben almadan bir ay önce yapılmış. Şuan toplasan 5bin km olmuştur.
 
Aracın servisi opel de ben almadan bir ay önce yapılmış. Şuan toplasan 5bin km olmuştur.
Turbo kapağı gevşek ise oda yapar yoksa yağını sürekli luqy moly koy ses çok iteri zamanda gelir sürekli sıkarak gezmiyorsan arabayı kolay kolay gelmez
 
  • Beğen
Tepkiler: copcu06
otomatik için parça no : 55500069
manüel için parça no : 55500071

opel ilk üretimlerinde otomatik ve manüel fark etmeksizin manüel olan parça numarasını hem otomatiğe hem manüele takıyordu

bu sorun otomatiklerde 30.000 km de ses yapmaya daha erken başladı

sonrasında bu parçayı iyileştirerek tekrar satışa sundular ve bu sefer otomatik ve manüel farklı dişli üretildi

ama çoğu usta hala otomatik manüel fark etmez diye takmaya devam ediyor

bu sesi kesmek için yapılan çabaların geçiçi çözüm olcağına inanıyorum ama değişim sonrası ses yapmamasını istiyorsanız
mobil 0/40 tam sentetik yağ kullanabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Konu açıldıktan sonra daha da dikkat eder oldum bugün mesela konteğı çevirdiğimde direk marş vermedim o ince sesin bitmesini bekledim (kızdırma bujisi olabilir belki ama belki de yağlama da ufaktan yapmıştır) kontağı çevirince hiç zincir sesi gelmedi.Takipte kalacağım
 
Konu açıldıktan sonra daha da dikkat eder oldum bugün mesela konteğı çevirdiğimde direk marş vermedim o ince sesin bitmesini bekledim (kızdırma bujisi olabilir belki ama belki de yağlama da ufaktan yapmıştır) kontağı çevirince hiç zincir sesi gelmedi.Takipte kalacağım
Zaten direk marş olmaz aracın dizel ışıklar sönünce pompa seside beklenir bitince marş yaparsın sorun biter
 
Fiatta bu motorlar kayışlı opelde zincirli belki sonradan zincire çevridiği için sorun ortaya çıkıyor olabilir. Yurtdıında kayışa dönenler vardı burda yapabilirler mi bilmem Fakat bu seferde triger periyordu 120 binde 60 bine düşüyor.

Ben 1.6 60 bin küsür kmdeki bir aracın trgerini değiştirdiğimde gergi sona gelmiş ve zincir gevşemişti. Yani kliometreden çok kullanım şekilde etkiliyor. Aynı şekilde kendi 1.3 aracım 100 binde gergi en sonradaydı değiştirirken. Ses bu yüzdende gelebilir.

İkinci sorunsa zincirin ses yapma nedeni gerginin tam gerememesi. Gergi yağ basıncıyla çalışıyor.
Çağatay hocam 1.6 motorlar farklı diye biliyorum. Fiat ın 1.6 120 lik zaten. Bizlerde 110 luk ve 136 lık var. Hatta Opel çok eleştiri aldı kendi motorunu kullanmıyor diye sonradan motor atağına kalkarak kendi 1.4T ve kendi 1.6 dizellerini yaptı.

Konuya gelince 1.6 dizellerde gerçekten 40 binde bile zincir değişen var. Opelin soğutma suyunu kronik sorun olarak kabul edip bu olayı etmemesi tamamen maaliyet kaynaklı. Burada mahkeme süreci ile ancak kabul eder diye düşünüyorum..
 
Geri
Üst