Opel Astra Hantal !

Bende yazıyım :) Arkadaşlara katılıyorum top speed başka, hantallık başka ,viraj başka bir şey.

1600 devir altında hantal adeta gitmek istemiyor.1250 devirden 2000 devire getirmek uzun sürüyor.

Klima açınca hantal.

Dik Yokuşta kaldırması biraz zor.Fazla gaz vermek lazım ama korkulacak bir durum yok. Bugüne kadar kalkamadığım yer olmadı.

Kısacası bu aracı 1800 devirin altına düşürünce hantal. Öteki türlü 2000 devir ve üstü gayet canlı 2.viteste olsun 3 ve 4te bile torku hissettiriyor.

Son hıza gelince 240 yapar . Yapmışta . aratın youtube'u bir sürü videosu var. Ama 240a çıkana kadar 1dk beklersin 5dk beklersin önemli olan bence bu . 170den sonra artık hantallık başlıyor 240a kadar ayağınızı döşemeye yapıştırıp beklemeniz lazım yada arkaya da rüzgarı alacaksınız:)


Focus'ada virajda meydan okumuşsunuz ama sınıfının en iyi yol tutan araçlarından biri. Bağımsız arka süspansiyonlar focusta var. Astra'da yok.performans açısından 1.6 TDCI her türlü bizi geçer, üzgünüm:)


Opelin sitesinde ve bir opel kullanıcısı olarak bu yorumu yapman gercekten guzel.. Haklısın
 
Şimdi körü körüne marka fanatizmine gerek yok fabrika verileri ortada , bir sürü otomobil dergisindeki uzmanların yaptığı testler ortada bunları önemsemeyip kendi varsayımlarını kabullenenlere diyecek söz yok

Ayrıca 1.6 focusu rahat geçtiğini söyleyenlere inanamıyorum ya karşı araçta bir sorun vardır debriyajı bitmiştir fln ya da sürücüsü basmak istememiştir kendinizi kandırmayın lütfen biri 109 hp biri 90 ağırlıklarıda aynı sayılır ve 1.6tdci focusların seri olduğunu herkes bilir

Ayrıca yol tutuş konusunda focus ilk kasasından bu yana daima sınıf lideridir karşınızdaki aracın sürücüsü belki acemiydi yada aracnını zorlamak istemedi bu astranın focustan iyi yol tuttuğunu söylemez

Yani tmm astra iyi güzel malzeme kalitesi , işçilik olarak rakiplerinden üstün olabilir ama 1.3 astrayı motor olarak fazla abartmayalım
sakin kullanım için yeterli , fazlasıyla ekonomik bunlarla övünülebilir
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar 1.3 cdti astralar ekonomi için yapılmıştır.Bu araçları spor araba gibi kullanmaya gerek yok.Hantallıktan kasıt, turbonun açıldığı devire kadar 1. vitesteki ivmelenmedeki zorlanmadır.Yoksa araç gayet yeterlidir.Bu araçlarla yapılacak olan şey, ekonomi ve konfordur.Ben hem h kasa hemde yeni j kasa 1.3cdti kullandım ve bence yeterli.Önemli olan uzun yolda yolbilgisayarında 3.6litreleri görmek :) Gerisi Türkiye şartlarında lüksten de öte ...
 
görür görür :D kendim gördüm 240'ı..
eve dönüşte ankaradan otobana girince çekip koyarım vidyosunu. tam 240'ı görüyorum otobana her girdiğimde. hatta yeni civic 250-260 civarı olmalı çünkü iki civic geçti beni o hızda

bu sizin aracınızn 240 yaptığını değil göstergenin baya bir sapma yaptığını anlatıyor

yeni civicler 200hp fln mı acaba 260 yapacak yada 1.3 astra 90hp motoruyla 240
 
Bir arabanın 4. viteste 170 km hıza çıkıyor olması bu arabanın performansının yada hantal olmadığının göstergesi midir? Bir arabanın performansı vites oranlarıyla nasıl açıklanabilirki? 4. viteste 170 görüyor olması vites oranlarının uzun olduğunu gösterir bu da bir nevi hantallıktır. Hantallıktan kasıt hızlanma değerleriyse tabi. Kısa vites oranları daha seri bir hızlanma sağlar çünkü.
Arabasına filtre takıp birazda gaza gelerek 1. viteste 90 a çıktığını iddia eden arkadaşım vardı. Hava filtresinin vites oranlarıyla oynayabildiğini o gün öğrenmiştim :D :D :D
 
Bir arabanın 4. viteste 170 km hıza çıkıyor olması bu arabanın performansının yada hantal olmadığının göstergesi midir? Bir arabanın performansı vites oranlarıyla nasıl açıklanabilirki? 4. viteste 170 görüyor olması vites oranlarının uzun olduğunu gösterir bu da bir nevi hantallıktır. Hantallıktan kasıt hızlanma değerleriyse tabi. Kısa vites oranları daha seri bir hızlanma sağlar çünkü.
Arabasına filtre takıp birazda gaza gelerek 1. viteste 90 a çıktığını iddia eden arkadaşım vardı. Hava filtresinin vites oranlarıyla oynayabildiğini o gün öğrenmiştim :D :D :D

Güzel bir örnek olmuş :D

1de 60 yapan arabasını süper hızlı sanıyor. Dediğin gibi bu aslında bir hantallık. kısa vites oranları her zaman daha seridir.

Bugün bakın porş 911lere falan 1de 45 2de 90-100 arası yapar.
 
Yakıt Tipi
Dizel Dize
l Vites Düz (M5) Düz (M5)
Motor Hacmi 1248 cc 1560 cc
Silindir Sayısı 4 silindir 4 silindir
Motor Gücü 95 hp
109 hp
Maksimum güç devri - 4000 d/d
KW 70 80
Tork 190 240

Çekiş Önden çekişli Önden çekişli
Hızlanmalar 0-100 km/s hızlanma 14.7 s focus 11.1 s
Son hız 170 km/s 190 km/s
 
Son düzenleme:
Bir arabanın 4. viteste 170 km hıza çıkıyor olması bu arabanın performansının yada hantal olmadığının göstergesi midir? Bir arabanın performansı vites oranlarıyla nasıl açıklanabilirki? 4. viteste 170 görüyor olması vites oranlarının uzun olduğunu gösterir bu da bir nevi hantallıktır. Hantallıktan kasıt hızlanma değerleriyse tabi. Kısa vites oranları daha seri bir hızlanma sağlar çünkü.
Arabasına filtre takıp birazda gaza gelerek 1. viteste 90 a çıktığını iddia eden arkadaşım vardı. Hava filtresinin vites oranlarıyla oynayabildiğini o gün öğrenmiştim :D :D :D
Aynen bu olaya hastayım 1 de 80 yapıyor seri araba gibi laflar söyleyenler var
sadece gülüyorum :D
vites oranı ne kadar uzunsa hızlanma o kadar yavaştır drag araçları ya da spor araçlar kısa oranlı şanzımanlar kullanır daha iyi ivmelenme elde edebilmek için
 
ozaman şöyle özetleyelim biz konuyu, turbo öncesi ve turbo sonrası :D
 
Geri
Üst