Opel Astra mi ? yoksa Seat Leon mu?

Motorlara gelince ben sadece 1.6 lt motordan bahsedebilirim. FSI cok pahali (yeni opeli 115 bg sadece onunla kiyaslarim). Normal olani (105 bg) cok daha fazla tüketiyor, gücü ve cekisi Opel kadar memnuniyet verici degil.

sözlerinize fazlasıyla katılıyorum. Leonu olan arkadaşımda aynı şeyden bahsediyor. Ayrıca dayımda 2000 model Polo Classic vardı onun motoru da bu bahsettiginiz motordu :D TSI ve FSI hakkında bir fikrim yok ama TDI ve normal 1.6 benzinli motorları doğuş grubunun rezalet ötesi..
 
leonda kullanılan 1.4 TSI VW motoru çok iyi performans ve düşük yakıt tüketimi sunuyor, vergi değerleri 1.6 lt motor ile aynı.

ancak iç mekan kalitesi TR ye gelen modellerde Navigasyon sistemi olmadığı için göğüste oldukça falza boşluk yaratmış, göreceli bir estetik.
(çoğunlukla Leon almaktan vazgeçenlerin sebepleri arasında yer alıyor)

Sırf navigasyon sisteminin olmayışı da değil, orta konsolda baygın bir kırmız renk var , ve ne radyonun ne de klimanın yazıları gecelerin tam okunaklı değil. Eğer klima veya radyonu kapatırsanız tamamen karanlığa bürünüyorlar aynadan gelen kırmızı ışık düğmelerin çıkıntısı olmadığı için bunları düzgün aydınlatmıyor, tekrar açmak için el yordamı ile hareket etmeniz gerekiyor, keza harita ışığının, iç mekan ışığının durumu da aynı.
Gösterge panelinde kullanılan eski toyotaların beyaz renginin benzeri orta konsoldaki bayık kırmızı ile hiç uyum sağlamamış , yani bence rengi tuturamamışlar akşamları hiç güzel bir atmosfer oluşturmuyor .
Bunun yanında gösterge panelinin ışığının şiddeti istediğim kadar kısılamıyor şehirlerarası karanlık yolda gözüme gözüme beyaz beyaz parlayıp durdu. Astrada istediğğiniz kadar kısabilirsiniz .

Bunun yanında leonda kullanılan kumanda düğmeleri ecişbücüş duruyor hiç bana öyle senelerce kullanılabilir bir güven vermediler.

Konfor olarak koltukları pek konforlu da değil ön koltuklardaki yan destekler sert , ben de şişmanladım mı ne, kalçama batıp duruyor, leon kullandıktan sonra bacak ağrım oluyor.
Ayna ayarlama tuşunun çıkıntılı ve çevrilebilir olması pek iyi olmamış habire darbe alıyor , elimiz kolumuz çok oynuyor herhalde , bir de opelin bastırmalı sistemini tercih ederim doğrusu.
Kol dayama yok ve de bir kol dayama için 450-500 ytl istiyor seat.
Klimanın orta havalandırma delikleri çok yukarıda konuşlandırılmış , orta konumunda üflemde bile daha çok kafanıza doğru üfleme eğiliminde , (boyum çok kısa değil) Mesela bunda da bir simetri bozukluğu var , orta üfleme kanalları dikdörtgeni andırırken yandakiler yusyuvarlak.

Işıklı uyarı sistemleri hiç gelişmemiş park ışıklarının yandığını bile görmüyorsunuz, cruise controlün devrede olduğunu da gösterilmiyor, herhangi bi uyarıda bir dink ediyor biryazı filan yok bildiri yok sonra oturup koydukları 2-3 lambadan ne olduğunu çıkarmaya çalışıyorsunuz. Benzin azaldığında uyarı ışığı yanıyor sonra bir süre gittikten sonra tekrar sönebiliyor, buna en son 2000 model clio symbolümde rastlamıştım.
CControl'ü astradan çok farklı fren veya debriyaja basınca devreden çıkıyor ancak tekrar devreye ayarladığınız seviyeden dönebiliyor kullanımına alışmak lazım.

bununla birlikte dış tasarım ve 1.4 TSI motor ağır basıyor, kesinlikle kullanılması gereken bir model...

Dış tasarımını bayanlar daha çok beğeniyor , ama eğer leon alınacaksa alınması gereken tek motor kesinlikle 1.4 TSi'si. O çocukluk zamanlarımdan kalmış 1.6 8süpap motorla bu çağda bir araç almak kesinlikle çok yanlış bir tercih .


cupra olursa tek kapı olmamasına karşın Astra GTC ile kıyaslanması gerekir.

ilk olarak konseptlerde de görüldüğü gibi leonun tasarımı
( SEAT SALSA CONCEPT )
http://www.dieselstation.com/archive/Seat-Salsa/index.shtml
(tek kapılı olarak Astra GTC concept ile seçim yapılmasını oldukça zorlaştıran çizgilere sahipti..)

ASTRA GTC nin konsepti ise güncel modele oldukça yakındı zaten...
http://www.dieselstation.com/news/automotive/opel-gtc.html

GTC ile cupra'yı karşılatırmak doğru değil ancak astra OPC ile kıyaslanırsa doğru olur .
Tip olarak zevklere birşey denmez ama, ilk kez araç alıyor olsam ve 2 si arasında seçim yapmam gerekse ben GTCyi tercih ederdim herhalde .
 
Ve leon hakkında yeni birşey keşfettim, arabanın motoru kapanınca direksiyondan kumanda tuşları tamamen iptal oluyor , radyoyu kullanmak için üstündeki tuşları kullanmak gerekiyor. Astrada bugüne kadar hiç dikkat etmemiştim ilk iş olarak astrada da deneyip sonucunu yazacağım.
 
çok kişi yazıp çizmiş.istanbul içinde öölen saat1-2de ort. tüketim 5,0lt yakalasın benzinlilerde.araç otobanda deil 7tepe-caddebostan yolunda kullanıldı.10-15km içinde tamam dicem:Dastra g 1,4ten en aşağı yüzde 25 az yakıo şehiriçinde.12-14litre yaktıım yerde ben 8-9litre yakıorum şuan.sadece uygun witeslerde gaza az braz basmak yetio.şehir dışında da 1-2 litre az yakıo o kadar.performans mı.üzerine powerbox koyunca.bmw 520d'yi kırmızıdan kalkışta 2kere yedim.başka bi tanesini de e5te yedim.boxsız halde vti fln haricinde 1,6ları ezio.ben vw'leri pek sewmem bilen bilir ama motorunu tebrik ediyorum.leonda görüş sorunu war çünkü sportif tasarım yaparken biçok yanlış war.içine de gereken önemi göstermemişler ama dier özellikleri gerçekten iyi.astrada aynı homojenikte tfsi olsa astra derdim ama şuanlık tercihim tfsi motorlu araçlar...
 
Gerçekten 2. el piyasası düşük bir araç kolay kolay satılamaz ama astranın 2. el piyasası güzel. Ben araba değiştireceğim zaman seat leonada bakcam ama dediğim gibi 2. el piyasası korkutuyor beni. Bende kararsız kaldım bak şimdi ikisi arasında:D
 
sözlerinize fazlasıyla katılıyorum. Leonu olan arkadaşımda aynı şeyden bahsediyor. Ayrıca dayımda 2000 model Polo Classic vardı onun motoru da bu bahsettiginiz motordu :D TSI ve FSI hakkında bir fikrim yok ama TDI ve normal 1.6 benzinli motorları doğuş grubunun rezalet ötesi..


2007 1.6 FSI jetta kullandım, performansı rezalet ötesiydi. Araç sollamaya korkuyordum.
 
Ve leon hakkında yeni birşey keşfettim, arabanın motoru kapanınca direksiyondan kumanda tuşları tamamen iptal oluyor , radyoyu kullanmak için üstündeki tuşları kullanmak gerekiyor. Astrada bugüne kadar hiç dikkat etmemiştim ilk iş olarak astrada da deneyip sonucunu yazacağım.

Evet çalışıyor, yani olması gerektiği gibi hatta kontakt anahtarını çıkarsanız bile çalışıyor, yani direksiyon ile radyo konsolu arasında sürekli bir bilgi akışı devam ediyor.
Acaba golflerde de aynı saçmalık varmı , yoksa sadece leona mı özgü.??
 
Geri
Üst