opel astra2007 cdtı aracım neden çok yakıyor

edebiyatci76

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
105
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
bu gün yol bilgisayarıma baktım 11lt mazot harcamısım ama 156 km yol yapmışım.hesapladım 194 krş km başına yakıyor musum neden acaba millet 15o kuruslardan bahsederken benim araba neden böyle :(
 
Arabamla ilk depom sürekli devirli kullandım arabayı zorladım biraz 200 kuruş yaktı...
 
Hocam olabildiğince erken vites büyütün ve mümkünse hız sabitleyici kullanın.

Benim hb astra cdti, bugün 40 km yol yaptım, (20+20) oldukça rampalı bir yoldu, aynı yolu gidip geldim. yol bilgisayarını sıfırlamıştım, boş vitesin de desteğiyle 40 km'deki ortalamam 4.7 lt/100 km oldu.

Nazar değmez inşallah.
 
bu gün yol bilgisayarıma baktım 11lt mazot harcamısım ama 156 km yol yapmışım.hesapladım 194 krş km başına yakıyor musum neden acaba millet 15o kuruslardan bahsederken benim araba neden böyle :(

kış aylarında şehiriçi , dizel için çok da anormal değil.
 
kış ile mazot arasındaki bağlantıyı biraz açar mısınız arkadaşlar
 
Hocam olabildiğince erken vites büyütün ve mümkünse hız sabitleyici kullanın.

Benim hb astra cdti, bugün 40 km yol yaptım, (20+20) oldukça rampalı bir yoldu, aynı yolu gidip geldim. yol bilgisayarını sıfırlamıştım, boş vitesin de desteğiyle 40 km'deki ortalamam 4.7 lt/100 km oldu.

Nazar değmez inşallah.



kardes dizelde boş vitese atmak daha fazla yaktırır.bi yol bilğisayarına bak anlarsın o zaman
 
aslında dediğin doğru hocam, ben de seninle aynı görüşteydim ama işin şöyle bir yönü var. Boşta inerken yol bilgisayarı 0.4 l/100 km gibi bir değer gösteriyor. Vitesteyken 0.0 l/100 km oluyor bu değer. yalnız işin şu noktası var, boşa bırakılan araba daha uzun yolu daha hızlı gittiği için gaza tekrar basma ihtiyacı daha geç ortaya çıkıyor. ama vitesteyken araba sabit bir biçimde yavaşlıyor. böylece gaza daha erken ve daha fazla basmak gerekiyor. Bu sırada da yakıt tüketimi meydana geliyor. Aradaki fark burda. Uzunca ve eğimi çok fazla olmayan bir rampa iniyorsanız boşa sallamak yakıt açısından daha ekonomik.
 
aslında dediğin doğru hocam, ben de seninle aynı görüşteydim ama işin şöyle bir yönü var. Boşta inerken yol bilgisayarı 0.4 l/100 km gibi bir değer gösteriyor. Vitesteyken 0.0 l/100 km oluyor bu değer. yalnız işin şu noktası var, boşa bırakılan araba daha uzun yolu daha hızlı gittiği için gaza tekrar basma ihtiyacı daha geç ortaya çıkıyor. ama vitesteyken araba sabit bir biçimde yavaşlıyor. böylece gaza daha erken ve daha fazla basmak gerekiyor. Bu sırada da yakıt tüketimi meydana geliyor. Aradaki fark burda. Uzunca ve eğimi çok fazla olmayan bir rampa iniyorsanız boşa sallamak yakıt açısından daha ekonomik.

vallahi çok güzel açıklamışsın...;)
 
kış ile mazot arasındaki bağlantıyı biraz açar mısınız arkadaşlar
kış-soğuk hava-motorun geç ısınması-soğuk motor-fazla yakıt.
buna kısa mesafe ve şehiriçi trafiğini de eklersek tüketim tavan yapıyor.
 
abi yapmayın lütfen şu arabalarda boşta gitme konusunu tartışmayın bile. tüm otoriteler aracın fren sistemlerinden direksiyon sistemine kadar tamamında kontrolsüzlüğe neden olduğu konusunda hemfikir. yokuş aşağı kompresörle inmek hem kendi sağlığınız hem aracınızın sağlığı açısından en idealidir. (hem yokuşaşağı boşta inip frene bastığınızda mı balatalar çok aşınır yoksa motor freni ile inip bastığınızda mı gibi saçma karşılaştırmaları da düşünmek gerekiyor ve bunun gibi bir sürü daha saçmalayabilirim....)
 
Geri
Üst