partnerin teknik verileri
Motor, performans
Peugeot Partner'ın 1.9 litrelik, atmosferik dizel motoru 4600 d/d'de 71 HP güç, 2000 d/d'de 120 Nm tork üretiyor. Alt devirlerde biraz zayıf kalan motor üst devirlere doğru canlanıyor. Hızlanma testlerinde 0'dan 100 km/s'ye 18.7 sn'de ulaşan Partner' in 144 km/s'lik maksimum hızı şehir içinde yük taşıyacak bir ticari araç için yeterli. Esneklik testlerinde 60 km/s'den 100 km/s'ye 4'üncü viteste 13 sn, 5'inci viteste 17.6 sn'lik değerler kaydedildi. Partner'ın ilk hızlanması iyi olmasına karşın ara hızlanmaları çok başarılı değil. Peugeot Partner'ın en etkileyici ve ticari araç sahipleri için en cazip yönü yakıt tüketimi. Boş ve yüklü olarak test ettiğimiz Partner'in 100 km mesafedeki ortalama 6.2 litrelik motorin tüketimi oldukça ekonomik.
corsanın verileri
Motor, performans
Corsa Eco'da kullanılan 973 cc hacimli motor, 1997 yılında geliştirildi. Corsa'nın yanı sıra Agila'da da kullanılan üç silindirli, üstten çift eksantrikli, silindir basma dört supaplı ve tamamı alüminyum alaşımdan imal edilen motor, 5600 d/d'de 58 HP güç, 3800 d/d'de 85 Nm maksimum tork üretiyor. Euro 4 egzoz emisyon normlarına uygun yapıdaki motor, ürettiği sınırlı güç ve tork doğrultusunda oldukça mütevazı bir performans gösteriyor ki, bu da otomobili, şehir içinde az yakıtla çok mesafe kat etmeye yarayan bir ulaşım aracı kimliğine büründürüyor. Zaten Corsa'da performans arayanların tercih etmesi gereken kısaltma, "ECO" değil, "GSi" olmalı. Yüksek performansla düşük tüketimse her otomobil üreticisi ve bütün kullanıcıların arzuladığı ama ne yazık ki henüz gerçekleştirilememiş bir hayal. Yaptığımız test sürüşü ve ölçümler, Corsa Eco'nun yolcularını A noktasından B noktasına ulaştırmaktan fazlasını vaat etmediğini net olarak ortaya koydu. Ani ve ateşli hızlanmalardan hiç hoşlanmayan Corsa Eco, en sıradan sollamalara bile sürücüsünden sabır istiyor. Kalkışlarda son derece ağırbaşlı kalan otomobil 0-50 km/s hız-lanmasını 7.4 sn gibi uzun bir sürede gerçekleştirebildi. Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanması 17.0 sn olan Corsa, test ölçümlerimizde 20.7 sn'nin altına inmeyi başaramadı. Yüksek hızın Corsa Eco'nun mesleği olmadığı da 37.3 sn süren 0-130 km/s hızlanmasında ortaya çıktı. Ara hızlanma ölçümlerinde de 60-100 km/s hızlanmasını 13.3 sn'de gerçekleştiren otomobil, 90-120 km/s hızlanmasınıysa 15.1 sn'de tamamlayabildi. Sportif otomobillerin test tüketimleriyle ilgili yaptığımız yorumlar Corsa Eco'da tersine dönüyor. Çünkü sportif otomobiller için çoğu zaman "yüksek performansın bir de eksisi var" yorumunu yaptık. Corsa Eco'daysa bu yorumumuzu "bu kadar düşük performansın elbette bir de artısı var" olarak ters çevirebiliriz. Test süresince 100 km'de sadece 4.8 litre kurşunsuz benzin tüketen otomobil, 45 litrelik deposuyla yolcularına 937 km'lik menzil sunabiliyor. 90 km/s aşılmadan yapılacak sabit hızlı seyahatlerle bu menzili 1000 km'nin üzerine çıkartmak mümkün gibi görünüyor.