Opel Corsa GSI 97 14 jant sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan OnayEmir
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

OnayEmir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2012
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
S.a arkadaşlar.

Aracımın Orjinal Jantları 13dü şimdi 14 yaptım ama sağ lastik çamurluk tarafına sürtüyor. Lastik neredeyse kabak oldu. Bu sorunu nasıl düzelte bilirim. Bu konuda deneyimi olan kişilerden yardım bekliyorum... Acaba helezonlarda problem olabilir mi ?
 
a.s.
sürtme tek taraflı sanırım. bence önce aracınızı bir rot ayarına sokun. orda çıkan değerlere bakın. belki kamber kasner ayarlarından kaynaklı bir sorun olabilir.
sorun o değil ise, çamurluğunuz daha önceden bir tadilat yada değişim gördümü? yeni takılan yada düzeltilen çamurluklarda oynama olabiliyor. eğer durum böyle birşey ise kaportacıda ufak esnetme operasyonu ile yerine getirilebilinir. sorun bunlardan biri değil ise, helezon, amortisör yada amortisör takozlarında olabilir. bozulduysa deforme olduysa oda yapabilir.
benim eski aracımda kamberden kaynaklanan bir sorun olmuştu.
bu yeni corsamdada çamurluktan kaynaklı sorun oldu. ikiside sağdan sürtme yapıyordu. umarım önemli bir durum değildir.
 
Son düzenleme:
valla arabama videodaki gibi bir islem yaptıracagıma jantları sokerim daha iyi bence o yapılan bir cozum degil
 
S.a arkadaşlar.

Aracımın Orjinal Jantları 13dü şimdi 14 yaptım ama sağ lastik çamurluk tarafına sürtüyor. Lastik neredeyse kabak oldu. Bu sorunu nasıl düzelte bilirim. Bu konuda deneyimi olan kişilerden yardım bekliyorum... Acaba helezonlarda problem olabilir mi ?

aracınız corsa gsi ise orijinal lastik ebatı 185/60R 14'tür. şu an hangi ebatta lastik kullanıyorsunuz acaba?
 
aracınız corsa gsi ise orijinal lastik ebatı 185/60R 14'tür. şu an hangi ebatta lastik kullanıyorsunuz acaba?

aracımın orjinal lastiği normalde 13 ama su anda 14 ler takılı. lastiğin yanagı geniş olduğu için sağ arka taraf camurluga surtuyor.
 
a.s.
sürtme tek taraflı sanırım. bence önce aracınızı bir rot ayarına sokun. orda çıkan değerlere bakın. belki kamber kasner ayarlarından kaynaklı bir sorun olabilir.
sorun o değil ise, çamurluğunuz daha önceden bir tadilat yada değişim gördümü? yeni takılan yada düzeltilen çamurluklarda oynama olabiliyor. eğer durum böyle birşey ise kaportacıda ufak esnetme operasyonu ile yerine getirilebilinir. sorun bunlardan biri değil ise, helezon, amortisör yada amortisör takozlarında olabilir. bozulduysa deforme olduysa oda yapabilir.
benim eski aracımda kamberden kaynaklanan bir sorun olmuştu.
bu yeni corsamdada çamurluktan kaynaklı sorun oldu. ikiside sağdan sürtme yapıyordu. umarım önemli bir durum değildir.

ByMerthan bey. Dün Sanayi'ye gittim. Rot & Balans ayarlarını yaptırdım. Ve Ustaya Sordum Sorunu. Normalde GSI modellerınde Arka lastıkler 3.5mm ıcerıye dogru olurmus. Sol arkaya baktı normal sonra sağ arkaya baktı ama o olması gereken 3.5mm lık eğim yoktu. Teker tam tamına dik duruyormuş. Bana öneri olarak bir şase'ciye gitmemi ve orayı kaynakla duzelttirmemi söyledi. Benim lastiklerimin yanakları çok genişmiş o yüzden çamurluğa vuruyormuş. Yaylarda yada helezonlarda bir sorun olmadığını soyledı. Ek olarak Allahtan aracımı rot'a sokmusum ki usta sol ön rot başının fena olduğunu söyledi bende hemen sol ön rot basını değiştirdim. Bakalım Bayramdan sonra ustanın dediği yönteme bir baktırıcam. Bana Birşeyler söyledi ama tam hatırlamıyorum. Herhalde sizin dediğiniz gibi kamberden bahsediyordu...

Bu arada verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ediyorum size. İyi Bayramlar Diliyorum.
 
şaseciye düzelttirmekten korkmayın. opellerde genelde arka dingil torsiyonlarında bu tür sorunlar çıkabiliyor. şaseciye giderken rot değerlerinide yanınızda götürün. şaseci isteyecektir. rotcunuzun önerdiği yada sizin tanıdığınız bir şaseci varsa daha iyi olur :)
torsiyondan kamber ve kasnerleri yerine getirecekler. takriben 2 saat filan sürüyor. eski corsa c arabama yaptırmıştım. sonrasında hiç sıkıntı çıkarmadı.
 
Geri
Üst