OPEL CORSA'dan NEFRET ETTİM.Neden mi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan inkero
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
memlekette yakıt fiyatları tavan yaptıkça markalar acayip alternatifler arıyorlar ve acayip araçları piayasaya sürüyorlar burda kabahat aslında biraz da bikaç kuruş daha az yakacak diye bu araçlara tamah eden bizlerde...
memleketin yol koşulları belli biz şimdi yumruk kadar motorlu ,dizel, turbo sistemi olmasa aracı yerinden oynatamayacak olan 60-70 beygir üstelik bide otomatik vitesli bu araçlara 3-5 kişi doldurup bide bagajı fulleyip sürüyoruz dağa bayıra yada asfaltta red-line yapmanın firsatını kolluyoruz.ve arıza veriyor araçlar.
yakıttan tarassuf edecem diye anlamsız dizel ,küçük motorlu vs araç almayın kardeşim... yoksa astarı yüzünü geçer böyle...
herşeyin bi oluru var değil mi.???
 
Son düzenleme:
Baskı + Balata + Volant değişti = 250 + 550 = 800TL baskı balata her araçta belli bir süre sonra değişir.
Yağ soğutucu = 230 TL arızalı parça.
Marş motoru = 220 TL volantla ilgili olarak siz ustanın sözüyle değiştirmişsiniz, gereksiz işlem.
Debriyaj Bilyası = 120 TL baskı balatayla birlikte her araçta değişir.
Hava Filtresi = 10 TL.periyodik bakım sarf malzemesi.
Mazot Filtresi = 10 TLperiyodik bakım sarf malzemesi.bu fiyata olmaz yan sanayi takmışsınız.
Polen Fitresi = 8 TL periyodik bakım sarf malzemesi.bu fiyata olmaz yan sanayi takmışsınız.
3 Kg Antifriz = Hatırlamıyorum periyodik bakım sarf malzemesi
3 - 5 kg Motor yağı = Hatırlamıyorum periyodik bakım sarf malzemesi
Su deposu kapağı = 12 TL
Ön silecekler = 20 TL periyodik bakım sarf malzemesi
Arka silecek = 10 TL periyodik bakım sarf malzemesi
İşçilik = 340 TL

ortada bir sorun görünmüyor.
 
-kaldı ki ...
bu araçları alırken fazla para ödüyorsun... bakımı arızası daha tuzlu .yılda yaptığın ortalama bi türk vatandaşı için 10000- 15000 km sonra 3-4 yıl binip satıyorsun .hem az yakıyor diye iki kat fazla geziyorsun yerli yersiz. yani sonuçta kar ettiğin felanda yok ...
ayrıca sürüş keyfi nedir bilmeden araba sürüyon o da cabası ...
 
Son düzenleme:
-kaldı ki ...
bu araçları alırken fazla para ödüyorsun... bakımı arızası daha tuzlu .yılda yaptığın ortalama bi türk vatandaşı için 10000- 15000 km sonra 3-4 yıl binip satıyorsun .hem az yakıyor diye iki kat fazla geziyorsun yerli yersiz yani sonuçta kar ettiğin felanda yok ...
ayrıca sürüş keyfi nedir bilmeden araba sürüyon o da cabası ...

peki o zaman küçük motorlu araçların yapılma amacını bana açıklayabilirmisinzi lütfen ?
 
bana kalırsa bu bir pazarlama stratejisi...( vergilendirme sistemi ve yakıt fiyatları yüzünden ) yani türkiye için böyle ...ama türkiyenin yol trafik .yakıt kalitesi vs şartlarına çok uygun değil bence...
avrupa ülkelerinin yol şartlarını düşünürsek günlük şehir içi kullanım için yapılmış daha çok ergonomiye yönelik araçlar olduğunu düşünüyorum.
yani bizde amaçları dışına çıkıyor o yüzden daha çok arıza veriyorlar gibime geliyor...
bu da bi fikir sonuçta.
 
Son düzenleme:
siz hiç 1,3 dizel ,otomatik. bi mercedes duydunuz mu mesela...???
fiat, opel ,reno var , niye dünyanın ilk dizel motorunu yapan mercedes yapamıyor mu ki ?
 
Son düzenleme:
smart mı .?
tamda yukarda tarif ettiğim amaçlar için üretilmiş bi araç.(( 1,5 dizel. 3 silindirli 95 beygir bi motor mercedes üretimi )) güzel bir örnek oldu .olacaksa anca böyle olur yani öyle 1500 kilo kasası olan araca 1,3 dizel motor değil .
 
Son düzenleme:
Geri
Üst