OPEL CORSA'dan NEFRET ETTİM.Neden mi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan inkero
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
dikkatinizi çekiyorum mercedes bu motoru bu araç için üretmiş ama genede üzerine yıldızını koymamış :)
 
bana kalırsa bu bir pazarlama stratejisi...( vergilendirme sistemi ve yakıt fiyatları yüzünden ) yani türkiye için böyle ...ama türkiyenin yol trafik .yakıt kalitesi vs şartlarına çok uygun değil bence...
avrupa ülkelerinin yol şartlarını düşünürsek günlük şehir içi kullanım için yapılmış daha çok ergonomiye yönelik araçlar olduğunu düşünüyorum.
yani bizde amaçları dışına çıkıyor o yüzden daha çok arıza veriyorlar gibime geliyor...
bu da bi fikir sonuçta.
Aynen küçük araçlar ve motorlar aslında amaç olarak şehir içi trafiği için üretilmiştir, bizde ise hem uzun yol hemde tabiri caiz ise eşek olarak kullanılıyor yani aracın yük kapasitesi corsa D de 450 kilo ise buna 50 litre benzini koy 400 kilo kalır buda 3 kişi ve bagaj ise bizde maşallah 5 kişi artı bagaj sonra araba bozuluyor der şikayet ederiz. yok triger yok amortisör yok aks kavramları vs... :maden:
yani eşeğe bile fazla yük koysanız bakın ne oluyor
 
Son derece normal bu masraflar ve de bu parçaların değişme \ aşınma süreleri.Sadece Yağ soğutucu problemliymiş galiba.Sene de 25 000 yol yapan bi opel 1,3 cdti cı olarak zaten ortalama bakım masrafım yıllık 1 000 -1500 tl
 
pazarlama stratejisi şu bu demişsinizde arkadaşlar

teknoloji diyen yok niyeyse..

şöyle söyleyelim

eski 2.0 atmo vectra b - 136hp

yeni 2.0 dizel insignia - 170hp

veya şöyle diyelim

kia rio 1.5 crdi - 110hp 235nm

vectra b 2.0 136hp - 136hp 188nm

vectra mı satıp kia almıştım rodaj bitiminde adrenalin patlaması yaşadım arabada..

bence tamamen teknoloji


dip not: GOLF GT 1.4 TSI 170hp ile 2500cc atmosferik bir aracı yanyana görmenizi tavsiye ederim :D
 
konuyu yanlış anlamış olduğunuzu düşünüyorum ...
zira burda konuşulan motor teknolojisi değil var olan teknolojinin amaçları doğrultusunda kullanılıp kullanılmadığıdır ...
ve bu ürütİm mantığı ve kullanım amacı dışında kullanılan teknolojinin uzun vadede araçlarda arıza çıkma olasılığını arttığını anlatmaya çalıştık ve bu konuda belli bi ortak görüşe varıldı diye düşünüyorum...
 
konuyu yanlış anlamış olduğunuzu düşünüyorum ...
zira burda konuşulan motor teknolojisi değil var olan teknolojinin amaçları doğrultusunda kullanılıp kullanılmadığıdır ...
ve bu ürütİm mantığı ve kullanım amacı dışında kullanılan teknolojinin uzun vadede araçlarda arıza çıkma olasılığını arttığını anlatmaya çalıştık ve bu konuda belli bi ortak görüşe varıldı diye düşünüyorum...

ben katılmıyorum malesef üstadım..

özellikle istanbul trafiğinde tamı tamına 750.000 km yapmış olan CORSA_C 1.3CDTI taksi 'yi gördükten sonra..

bence bakımlı bir küçük hacimli ekonomi aracı bile 1000.000 km 'yi görebilir..
 
ŞÖYLEKİ : fiatın yeni ürettiği 1,3 multijet motor bi teknoloji harıkası olabilir hem yakıt tüketimi hemde performans açısından,lakin siz bu motoru otomatik bir şanzımanla birlikte linea ya koyar daha sonra bu lineaya 5 kişi biner bagajı da doldururp dikmen yokuşuna vurur ve yokuşun yarısında durup aracı bu noktadan kalkmaya zorlarsanız ...
muhtemel bir ayırma sistemi ( volant -gibi ) arızasına yol açmanız kaçınılmaz olur ....
bunun motor teknolojisi ile alakası yok ki...
 
ayrıca bir dönem türkiye ye getirilen ve 1, ayında %80'i balata sıyırma şikayeti ilen servislere koşan vw caddy leride hatırlatmak isterim...
 
ibrahim neden turbo beslemeli araçlarla atmosferik araçları kıyaslıyorsun ki?

küçük hacimli turbo beslemeli motorlar şehir içi kullanım için yeterli performans ve ekonomik amaçlı üretilmiştir. yıllardır bu böyledir. aşırı yüklenmek doğru değil malesef bu araçlara. aşırı yüklenmek derken performans anlamında demiyorum.
 
bende egr sorunundan kurtulmayan tigraları size hatırlatayım o zaman..

yani şöyle olursa böyle olursa demeye gerek var mı?

eğer bir aracın bakımları tam ve zamanında düzgün olarak yapılırsa ve o araçda şuan piyasadaki 2012 model corsa d ler gibi makyajlı ve sorunları giderilmiş bir model ise maksimum yükleme ağırlığını aşmadığınız sürece istediğiniz rampada zorlayınız baskı balatayı en fazla 15.000km önce değiştirirsiniz..

bence ciddi bir mantık hatası bulunuyor bu yazılanlarda..
 
Geri
Üst