Opel harareti sever mi acaba ?

eski aracım vectra a gt ydi (x20xev) hararet yüzünden 3 sefer kapak söktürdüm... satmadan önceki 2 yıl boyunca 92 lik fan müşürü takılı gezdim. hiç bir sorun yaşatmadı.

fakat dikkat edilmesi gereken bir nokta var ; aracınızın soğutma sistemi ne kadar sağlıklı çalışıyor ona bakmak gerekir. izmir sıcağında 80-90 sabitle giderken hararet devamlı 90-92 arası geziyordu ve fan hiç çalışmadan. şehir içinde dur kalkta 93-94 e çıkıyorduki fan çalışıyordu hemen. yani demek istediğim radyatörünüz temizmi yenimi orjinalmi ki bu en önemlisi...
1 yıl boyunca fan neredeyse devamlı çalışır halde gezdim hararet hep 95 te duruyordu sorun radyatörün yan sanayi olmasından kaynaklıymış...
tavsiyemdir hararetinizin en fazla 95 e çıkmasına izin verin üstü hiç hoş değil gerçekten...
 
Benim araçı hafta sonu gözlemledim. Hararet 95 altına inmedi ki genelde trafik açıktı. Biraz sıkışan durumlarda hararet 105 - 106 nın üstüne çıkmadı. Bu değerlerde fan açıyordu. Çift müşür olabilir diye hava sıcaklığının 20 nin üstünde olduğu zamanları bekliyorum. Sıcak havalarda durum nasıl olacak diye.
 
113 derecede fan açmaya tasarlanmış bir arabaya 82 derecelik müşür takılır ise çok büyük ihtimalle fan motoruna giden kablolar yanar.

Benzer bir sorunu eski arabamda yaşamıştım. klima ile radyatör ün fanı ortaktı. Dolayısı ile klimayı açtığım anda fan devreye giriyordu tüm yazı klima ile gezerdim fan hep açık hep açık sonunda fan motoruna giden kablolar yandı. Şu an kullandığım arabadada fan ortak ama yükselen benzin fiyatlarından son bir kaç senedir klima pek kullanmıyorum :D

Kablo ile fan müşürünün uzaktan yakından alakası yoktur zaten çoğu otomobilde klima fanı ayrıdır bazı modellerde tektir onda da çift devir vardır klima açılınca fan daha hızlı döner ama sonuçta doğru olan şey kablo ile müşürün ilgisi olmadığıdır
 
bu yazdığınız motor sıcaklıklarını okuyunca arabamı dahada sevdim...Yaz kış fark etmiyo 88-92 derece arasında devamlı...
 
otomobil dışarıda yetkili olmayan bir servise gittiğinde müşür değişecek olursa orijinali yerine zaten tofaş müşürü takıyorlar bu yüzden bazı opeller 88-92 oluyor ve aslında sorun düzelmiş oluyor
 
Şimdi bunun sonucunu düşünün bence hepimizin otomobilinde segmanlar aslında zaten bir miktar haşlanmış durumda diğer taraftan motor çok ısındığı için ısınan maddelerin uzaması sonucu motor kapak saplamaları her defasında normalden fazla uzamış ve kısalmış durumda sonuçta ikide bir olması gerekenden fazla ısınıp soğuyan motorun her tarafında contalar var ve o contaları ya saplamalar yada vidalar sıkıyor ama onlarda aşırı ısıda uzuyor ve o sırada zaten yağda ısındığı için iyice incelmiş durumda ve bu zaten contalardan kaçan yağın terlemesine uzun vadede yağ sızdırmaya başlamasına dolayısıyla bir de bu şekilde yağın eksilmesine neden oluyor ayrıca motorun üst kapağında süpaplardan yağın sızmasını önleyen lastik contalar var onlarda sertleşip yağın silindirin içinde yanmasına neden oluyorlar kısacası hararetli motor zaten yağ eksiltmek zorunda...

Şimdi buradan yola çıkın tamam otomobil uzun yolda basınca yağ eksiltiyor ama şehir içinde eksiltmiyor ama zaten sıkışık trafikte defalarca hararet yemiş olan motorun süpap lastikleri ve segmanları haşlanmış durumda bu yüzden de otobanda basınca segmanlar silindirin içinde üzerlerine şehir içinden fazla yük bindiği ve üstelik daha fazla devirle döndükleri için yağı sıyıramayıp silindirin içine kaçırarak yakıyorlar ve aynı nedenden bozulmuş süpap lastikleri de otobanda fazla yağ yakmaya başlıyorlar ve evet otobanda motor hararetli çalışmıyor ama bizim motorların segmanları ve süpap keçeleri zaten yedikleri hararetten iyi durumda değil bunu da düşünün

Tabii sonuç olarak bakınca sıkışık trafikte hararet iyice artıp motor yükte olmasada yağ inceldiği için yağ eksiltiyor iş otobana gelince de zaten trafikte hararet yiye yiye darbe yemiş olduğu için bu defa otobanda motor hararetli olmasada bu defada gaz basılı ve yük altında çalıştığı için segmanlar ve süpap lastiklerinin sızdırmasıyla dahada fazla yağ eksiltiyor.

Ne zaman ortalama bir hız ile şehir içinde ilerliyoruz o zaman düşünün ne motor sıcak ve yağ ince ne de gaz fazla basılı ve motor yük altında işte öyle zamanlarda yağ yakmıyoruz.

Sonuç olarak trafikte bir miktar.... uzun yolda daha fazla.... ortalama bir hızda nispeten yağ yakmadığımız için bir bakıyoruz çok eksiltmiş bir bakıyoruz eksiltmemiş iş bu yüzden karışıyor.

Eğer herşey normal olsa zaten sıkışık trafikte fan erken açacağı için yağ ısınıp incelmediği ve motorda yükte olmadığı için yağ hiç eksilmeyecek , uzun yolda ise hiç hararet yememiş bir motorun zaten segmanları ve süpap lastikleri sağlam olacağı için yağ yine eksilmeyecek,

işin uzun uzun özeti bu bir sürü şey birbirine bağlı gerçekleşiyor ve tek sorumlu ise hararet...

Kısacası her otomobil gibi opelde öyle 100 dereceleri ve dolayısıyla harareti sevmiyor :)
Merhaba yukarıda alıntısını yaptığım yazınız çok aydınlatıcıydı ve ben de aynı bu sorunu yaşıyorum. Ş.içinde herhangi bir uyarı almazken ne zaman çevreyoluna çıksam ve normal hızda da seyir ediyor olsam da yağ eksilmesi uyarısı alıyorum aracımda. Aracım 2004 Opel Meriva 1.6 . Acaba dediğiniz gibi subap lastiklerini elden geçirsem ve aracımda hararet müşürü iki tane mi değil mi ya da hangisi değişmeli bilemiyorum. Müşürü değiştirirsem yağ yakma ya da eksiltme olayını bir daha yaşamayacağıma inanıyorum. Bana bu konuda yardımcı olur musunuz? Teşekkür ederim.
 
icemaker arkadaşımıza teşekürler 1998asraf araba almıştım.aracın fan müşürü 100derecede çalışıyordu.fakat termostadın 92lik olduğunu öğrendim.zaten 105 de kırmızı çizgi.ismini vardiğim arkadaşın yazılarını okudum mantıklı geldi.Bugün tofaş tipo slx fan müşürü aldım taktım .aynısı ,93 fan çalıştı 88de durdu .zaten metal ısıdıkça genleşir azda olsa sıcaklğa göre büyür ben otomobil uzmanı değilim.Mesleğim itibariyle biz metale 60derece ısı veririz metal 0.01büyüme yapar ,Bu arkadaşın dediği gayet mantıklı takip edeceğim sonucunu bildireceğim.
 
En sonunda bende değiştireceğim kırmızıya gelmiyor fakat 102 derece gibir fan açıyor sıcaklık 97 gibi düştüğünde fanı kapatıyor e , haliyele trafikte dur kalkta tekrar 100'lere dayanıyor.
En kısa zamanda bende taktırıp sonucu buraya yazacağım.
 
çok faydalı bir konu olmuş. benim astra g de kışın 70-80 derece civarlarında geziniiyor. sürekli rampa çıkmadığım sürece 90'ı bulmuyor. yazın ise herhangi bir problem yok
genelde 90-92 yi geçmez. herhalde benim termostat arızalı. sadece termostatı değiştirmek kaça patlar bilen varmı?
 
Merhaba yukarıda alıntısını yaptığım yazınız çok aydınlatıcıydı ve ben de aynı bu sorunu yaşıyorum. Ş.içinde herhangi bir uyarı almazken ne zaman çevreyoluna çıksam ve normal hızda da seyir ediyor olsam da yağ eksilmesi uyarısı alıyorum aracımda. Aracım 2004 Opel Meriva 1.6 . Acaba dediğiniz gibi subap lastiklerini elden geçirsem ve aracımda hararet müşürü iki tane mi değil mi ya da hangisi değişmeli bilemiyorum. Müşürü değiştirirsem yağ yakma ya da eksiltme olayını bir daha yaşamayacağıma inanıyorum. Bana bu konuda yardımcı olur musunuz? Teşekkür ederim.

Önce motorun üzerinde gözle görülür bir sızdırma olup olmadığına bakın öyle birşey yoksa o zaman süpap keçeleri ile müşürü değiştirin mutlaka düzelme olacaktır
 
Geri
Üst