Opel harareti sever mi acaba ?

Zaten bu ortadaydı çünkü İtalyada fabrika olarak 90 kullanan bir otomobil Türkiye de 100 kullanıyorsa ikisinden birinde hata olmak zorunda çünkü İtalya ile Türkiye nin iklimi aynı sayılırken Almanya gibi soğuk bir ülke ile de Türkiyenin ki aynı olamazdı
 
icemaker arkadaşımı kutluyorum. Gerçekten çok güzel bir tespitte bulunmuş. Bende bu konuda şüpheleniyordum. Zira yaşı onu geçen opellerin kablo tesisatının ve diğer plastiklerinin sertleşmesi ve problem çıkarması zaten bu olayın en büyük ispatı. Bu konuda ısıya daha dayanıklı plastifiyan maddeler kullanılmamıştır.
 
benim araç şu günlerde 90 dereceyi geçmiyor. ama yazın ne olur bilemem...
 
vectra b hararet sorununu çözdüm

herrkese merhaba benim iki vectra b aracımda da aynen böyleydi. (97 cd-98 cd) klima kapalı olduğu zamanlarda 95-97 civarı klima açılınca 100-102 (şehiriçi trafikte tabii) aslında 100 derece bu araçlar için çok yüksek bir sıcaklık sayılmaz ama 8-10 yaşında bir arabada sorun teşkil ediyor. çünkü suyun içinden dolaştığı kanallar ve hortumlardaki yıpranmadan dolayı soğutma sistemi bu sıcaklıklara ve basınca dayanamıyor. sonuçta da şehirlerarası bir yolda patlayan ahtapot hortum sizi yolda bırakıyor. (iki defa başıma geldi) değiştirme maliyeti de çok yüksektir meşhur ahtapot hortumun. bu hararet sorununu hangi servise sorduysam cevap hep aynı ''abi bu araba sıcak sever'' ya sever de hortumlar dayanmıyo işte. geçenlerde radyatör su kaçırmaya başladı ben de radyatörü söktüm değiştireyim diye (kendiniz sökmenizi tavsiye etmiyorum çok zor oluyor.) üstünden fabrika çıkışı takılan radyatör çıktı. parçacıdan behr (190 tl) marka aldım (çin malı sakın almayın) arabaya taktım ve yıllardır süren hararet sorunu sona erdi. klima kapalıyken 85 klima açıkken 90 derecede çok stabil olarak kalıyor. sanırım radyatörde uzun yılların etkisiyle tıkanmalar oluyor ve tam soğutamadığı için bu problemler meydana geliyor. yeni radyatör sorunu çözdü. bu arada radyatörün uzun yıllar sağlıklı kalmasını istiyorsanız yaz kış mutlaka antifiriz kullanın (kırmızı renkli alüminyum alaşımlı motorlar için olanından)
 
öncelikle sorun radyatörde değil ayrıca Behr marka radyatörler orijinal değil çünkü orijinali GM dir ama bizim yedek parçacılar alman malı olan her yedek parçaya orijinal demeyi alışkanlık haline getirdikleri için Behr orijinal olarak biliniyor ve üzerinde fan müşürü ile satılıyor dolayısıyla radyatör değişiminde müşür de değişmiş oluyor sorunda halloluyor bu yüzden işin püf noktası yine müşürde çünkü radyatörü değiştirdikten sonra fan müşürünü 100 derece takacak olduktan sonra hararet yine 100 olacaktır kısacası hata her halikarda müşürün değerinde o değişmedikten sonra birşey değişmez
 
mrb arkadaşlar,97 vectra b aracım var.hararet göstergesi 100 102 arasına geldıgı zaman fan acıyodu,durup yenıden kalkıs yaptıgımda vurma sesi geliyordu ve çekiş düsüyordu.yetkili servise gittim ve kısa ve uzun fan oldugunu soledıler.kısa fan 90,uzun fan 92 de acması gerektıgını soledıler.yenı musur taktılar ve su anda aracım normale dondu.
 
Icemarkaer ben bi ara bu müşür konusunda tipo slx lerin opel lere uyduğunu duymştum 92-87 birbirinin aynisiymiş
 
Normalde 90 seviyesinde durması gerekir ideal çalışma sıcaklığı...
Eğer daha düşük ve yükseklerde ise fan müşürü veya termostadda sorun olabilir...
 
arkadaşlardan deneyenlerin değerlendirmelerini alsak iyi olurdu,birde form ustalarına danışalım.onlar ne derler acaba
 
Geri
Üst