Opel harareti sever mi acaba ?

hocam, ben de 98 astra f var. 102/103 gördüğüm çok oluyor. şehir içinde kullanıyosam, bol ve dik rampalı köy ya da uzun yolda kullanıyosam bile görüyorum bu dereceleri. ama onun dışında normal uzun yollarda 90/95 arası sabit ya 95/100 arası. kırmızıya dayanmadığı sürece sıkıntı olmaz diyorlardı ben de inanmıyordum ama şu ana kadar gerçekten bi sıkıntı olmadı bu derecelerde. fan açtığı için çok da merak etmiyorum zaten fan açmasa ibreyi tutamayız :)
hararetin yükseldiği zaman, fan çalışıyorsa stop etme bence fan devresini tamamlasın dursun, sonra stop et, ben öyle yapıyorum. bize eskiden beri tofaş renault ustaları şunu derdi hararet yapmışsa araba ya da yükselmişse sıcaklık hemen stop etmeyin, bekleyin, çalışssın derlerdi. ne kadar doğru bilemiyorum.


sağolun ilginiz için.
bana da öyle gibi geliyor sanki stop edersek hepten kavrulur gibi geliyor inşallah doğru bilgidir.

yalnız Marmaris yokuşunu çıkarken sağa çekmiştim rölantide bile fan yetmemişti sıcaklık artmaya devam etmişti Vectra GT'de öyle olunca gölgeye çektim stop ettim kaputu da açtım bekledim.
 
Bugün bende araştırdım ama bulduğum tipo müşürü bizimkine uymadı Vectra B için uyduran arkadaşlar müşürü aldıkları yer hakkında yardımcı olurlarsa sevinirim.
Teşekkürler...
 
onu bilmemde vectra c aracımda hararet 90 ı geçiyor şehir içinde 90 ile 100 arasında geziyor. normal mi?
 
Bugün bende araştırdım ama bulduğum tipo müşürü bizimkine uymadı Vectra B için uyduran arkadaşlar müşürü aldıkları yer hakkında yardımcı olurlarsa sevinirim.
Teşekkürler...
Bende 10 gün önce astra f aracımın fan müşürünü değiştirdim.müşürü tofaş parçacısından aldım.astra f'ye uyan müşür tipo klimasız model fan müşürü olarak aldım yassı ve soket yeri ikili.parçacıdan müşürü alarak radyatördekiyle karşılaştırıp aynı olup olmadığına bakabilirsin aynıysa alırsın
 
onu bilmemde vectra c aracımda hararet 90 ı geçiyor şehir içinde 90 ile 100 arasında geziyor. normal mi?


bence normal değil çünkü ben 100'e yaklaştığı zaman rahat edemiyorum bir süre gözden kaçırırsam 100'ü de geçer diye korkup sürekli bıçak sırtında oluyorum...

en güzeli 85-90 derece arasından hiç oynamaması olurdu :rolleyes:
 
benimki 93-85 e sabit şimdiye kadar toplasan 5 kere gecmemiştir bu sıcaklıkları.
 
selam beyler. bende 98 corsa 1.4 gls var. bu hararet olayına ben de kafayı taktım. dediğiniz gibi şehir dışı 90 derece civarı sabit ama hız düşüp vites düşünce, rüzgar azalınca hemen 100 dereceye çıkıyor. fan da 100 de açıyor. bununla ilgili sorularm var bilen lütfen cevaplayabilir mi?
1) benim anlamadığım bu yeni araçlarda hararet sabit 90 da dururken neden bizimki 100 dereceye çıkıyor?

2) biz icemaker isimli üye arkadaşımızın bahsettiği müşürden nasıl temin edebiliriz?

3) bizim termostat (fan müşürü değil) kaç derecede açar kapar?

4) opel corsa 1.4 gls soğtma ile ilgili her türlü detay vs bilenlerin görüşleri? yani fan müşürü, fan, termostat, radyatör, su deposu falan filan işte...

5) yaz sıcakları için 5 derece düşük termostat ve 5 derece düşük fan taksak (tabi bulunursa) çözülür mü?

teşekkürler.
 
yazıların hepsini okudum bende vectra b2 2001 1.6 var arkadaşlar 2000 km yol yaptım daha yeni döndüm uzun yolda 88 den ne aşağı ne yukarı oynamıyor klima açıkken
istanbulun yoğun trafiğine girdim 15 km falan dur kalk yaptım harareti sürekli kontrol ettim 92 olduğunda araç deviri hafifdüşüyor o sırada fan açıyor tekrar 90 oluyor klima kapalı iken daha 95 i görmedim klima açık olduğu zamanlar 95-98 arası düşüp çıkıyor galiba değerler normal ben termostatı değiştirmiştim orjinali değilde bir alman malı almıştım sizin bahsettiğiniz gibi kırmızı çizgileri ne kadar zorlarsam zorlayım görmedim
 
Biri müşürün opellere uyduğunu söylüyor diğer araştıran arkadaşlar böyle bir şeyin olmadığını söylüyor yani böyle birşey yok mu kesin?
 
Geri
Üst