Opel harareti sever mi acaba ?

Bende geçenlerde sıcaklık değerlerini tekrar gözlemledim. İlginç bir durum ile karşılaştım. klima kapalı iken 105 derecelerde çalışan motor ( sıkışık trafikte, öğle vakti, bu sıcakta ) klima açık iken 97 derecenin üstüne çıkmadı. İlginç geldi. Bu arada arkadaşlar geçenlerde araç için müşir ararken İtalya opel kullanıcılarının bir forumda bu yüksek motor sıcaklığını tartıştığını gördüm. Onlarda bu konudan muzdarip. :-)
 
Bende geçenlerde sıcaklık değerlerini tekrar gözlemledim. İlginç bir durum ile karşılaştım. klima kapalı iken 105 derecelerde çalışan motor ( sıkışık trafikte, öğle vakti, bu sıcakta ) klima açık iken 97 derecenin üstüne çıkmadı. İlginç geldi.

Klimanız açıldığı an fan devreye girer ve motoru soğutmaya başlar.Bunedenle klima açıkken hararet daha çabuk düşer
 
fan müşürünü değiştirdim tipo slx müşirü taktım 4ay kullandım fakat arkadaşlar yazın fan sürekli çalışıyor kablolar ısınıyor tekrar eski müşürünü taktım arkadaşlar orjinalinden şaşmayın kullanmış biri olarakta size tavsiyem...

Fan sürekli çalışmıyor çünkü radyatördeki su 92 derecenin altına inince duruyor ayrıca kablolarda ısınma diye birşey olmaz günde 24 saat ve yılda 365 gün durmadan çalışsa kablolar yine ısınmaz bu yüzden önce şu kablo ısınma hikayesinden kurtulalım artık. Son olarak orijinal diye birşey yok bunu da kafadan çıkaralım çünkü bu sonuçta seçilmesi gereken bir sıcaklık derecesi ve o derecenin de orijinali olmaz ayrıca müşürleri üreten de opel değil çeşitli müşür firmaları var tipo müşürü diyince italyan olmuyor onu da alman markaları üretebiliyor
 
Fan sürekli çalışmıyor çünkü radyatördeki su 92 derecenin altına inince duruyor ayrıca kablolarda ısınma diye birşey olmaz günde 24 saat ve yılda 365 gün durmadan çalışsa kablolar yine ısınmaz


Bu konuda üzülerek hatalısınız demek zorundayım.Geçtiğimiz yıl arkadaşa ait Antalya Akseki Alacabel geçidinden geçerken Doğan SLX marka aracın motor tarafından yanık kokusu geldi ve durduk.Hararetin normal olduğu ancak fan müşirine giren kablolarda ise hafif tutuşmaya başlamış olduğunu gördük.fan müşiri arıza yapmış ve kablolar maalesef aşırı yüklenmeden tutuşmuş.neyseki teknik bilgimiz varda sigortadan müşiri devre dışı bırakıp aksekiye kadar indik.Bu konuda şunu belirtmeliyim.Kablolar ısınıyor...:(:(:(
 
bence de kablolar ısınır şunu unutmamak lazım yaz sıcağında zaten kaputun altı yangın vaziyette oluyor bir de üstünden sürekli akım geçtiği düşünülürse kablonun hepten ısınması gayet normal ama kablonun tutuşması için dediğiniz gibi müşür arızası gibi sebeplerden aşırı yük oluşması gerekir normal şartlarda tutuşmaz (inşallah)
 
bence bu kadar risk almaya deymez derim ama karar sizin saygı duyarım
 
Bu konuda üzülerek hatalısınız demek zorundayım.Geçtiğimiz yıl arkadaşa ait Antalya Akseki Alacabel geçidinden geçerken Doğan SLX marka aracın motor tarafından yanık kokusu geldi ve durduk.Hararetin normal olduğu ancak fan müşirine giren kablolarda ise hafif tutuşmaya başlamış olduğunu gördük.fan müşiri arıza yapmış ve kablolar maalesef aşırı yüklenmeden tutuşmuş.neyseki teknik bilgimiz varda sigortadan müşiri devre dışı bırakıp aksekiye kadar indik.Bu konuda şunu belirtmeliyim.Kablolar ısınıyor...:(:(:(

Kablolar ısınmaz , motorun ısısı kadar ısınır o da motor ısındığı için ısınır sadece sistemde zaten arıza varsa yani korozyon yapan direnç yapan kontak noktaları önceden mevcutsa kablolar o noktadan ısınır ve üzerindeki plastikleri eritir.

Kablolar üzerinden geçecek akıma göre kalınlıklarda üretilirler ve kullanıldıkları yerde çekilen sürekli akıma göre hesaplanırlar ve öyle kullanılırlar sürekli akım demek 365 günde 365 gün sürekli çalışacak anlamındadır koskoca otomobil firması kullanılacak kesit hesabını yapamıyor olmayacağına göre zaten kablo erimesi diye birşey mevcut değil ayrıca ben 20 yıllık elektrik mühendisiyim lütfen bu basit konuyu uzatmayın çünkü kablo ısınması fanın çalışma süresi ile ilgili değil.
 
Değiştireli 1 Ay olmuşun.Takip et fanın 92 derecede sürekli çalıştığını göreceksin.Artı durma diye birşey yok, en fazla 30 saniye. Bizim Astra F lerde termostat 92'lik fan müşürü 102 ye 97 .Taktığımız tipo slx müşüründe
şehir içinde fan sürekli çalışıyor.Üzerindeki orjinalinde sürekli çalışmıyor.
BENİM İZLENİMLERİM...

Sizde de fanın durmamasıyla ilgili başka problem olmalı nedeni ise basit

benim otomobilde hava ne kadar sıcak olursa ve otomobil ne kadar yük altında olursa olsun gösterge 92 yi geçmiyor kısacası fan suyu rahatlıkla 92 ye indirebiliyor dolayısıyla hiç durmaması diye birşey yok çünkü ben fanı kısa devre ederek deneme yaptım 35 derece havada gösterge 80 in altına indi kısacası fanın 92 ye düşmesi için durmadan çalışmasına gerek yok çünkü sürekli çalıştırınca ısıyı daha aşağıyada rahatlıkla çekebiliyor dolayısıyla 92 dereceye çekince zaten duruyor bu yüzden sizde başka bir sorun var
 
Geri
Üst