Opel harareti sever mi acaba ?

Ben fanımı kontrol ettirdim ve ilk 2 kademesinin arızalı olduğu tesbit edildi . Orjinal GM sağlam çıkma ile değiştirdik aracımda su eksiltme sorunu olmasına rağmen 90-96 arasında seyrediyor. Ayrıca klimada açık durumdayken .
 
Biri müşürün opellere uyduğunu söylüyor diğer araştıran arkadaşlar böyle bir şeyin olmadığını söylüyor yani böyle birşey yok mu kesin?

uyuyor arkadaşım benim neredeyse 1 yıl oldu sorun yok ama bazıları klimalı tipo fan müşürü takmaya kalkıyor ondan olmuyor bazıları fan müşürü değil fan termostatını değiştirmeye kalkıyor sonra uymuyor diyor

en azından ben biliyorum ki vectar a ve vectra b ile astra f lere tipo müşürü uyuyor uymadığı diğer modellere bile uyan başka müşürler var ama ustaların bilgisi yetersiz çünkü müşür değişince kablolar yanar diyecek kadar bilgisiz ve mantıksız ustalar ve insanlar var

diğer taraftan bilinçli olan ustalarda var mesela tipo müşürünü yıllardır bilen ve uygulayan bazılarıyla da karşılaştım bu yüzden önce bilgili birini bulmanız lazım o her halikarda halleder üstelik tipo müşürü ile klima bile daha iyi soğutuyor çünkü müşür değişince fan radyatörün ısısını daha aşağı çekiyor bu klima radyatörüne de faydalı oluyor herşey düzene giriyor
 
Arkadaşım bu konuda size katılmıyorum X20XEV motorlu araçlar aşırı derecede ısınır hararte müşürü yada termostad değiştirmeniz hiçnbir şeyi değiştirmez hatta aşırı ısınmadan dolayı motor tesisatını bile eritebiliyor bu motora sahip olan araçlar siz hangi araçtan bahsediyorsunuz onu bilmiyorum ama genel olarak değerlendirmeniz yanlış
 
Arkadaşım bu konuda size katılmıyorum X20XEV motorlu araçlar aşırı derecede ısınır hararte müşürü yada termostad değiştirmeniz hiçnbir şeyi değiştirmez hatta aşırı ısınmadan dolayı motor tesisatını bile eritebiliyor bu motora sahip olan araçlar siz hangi araçtan bahsediyorsunuz onu bilmiyorum ama genel olarak değerlendirmeniz yanlış

:confused::confused: bizimki neden aşırı ısınmıyor o zaman. çok kesin konusmamak gerek... ayrıca motorun aşırı ısınması diye birşey söz konusu olamaz çünkü bütün araçlarda kullanılan yakıt aynıdır. siz jet yakıtı kullanıyor falansanız aşırı ısınma olabilir. ama dünyanın her yerinde 90 derece C aynıdır. bilim yalan söylemez.
 
benim fan105 de açıyor. herzaman da 105 115 arası sıcaklık seyrediyor astra h larda normalmiş bu değerler.sehir içindede fan hep çalışıyor.
 
110-115 derece normal değil, dünyadaki tüm opeller 110 da da çalışsa ve bunun kendine göre bir izahı bile olsa yine de hepsinde hata var derim
 
Bende fan müşürünü değiştirelli 1 ay oldu.bir aydır sorun yok.peki bizim opellerde kablo tesisatı zayıfta kuş serilerini fanları 90 derecede yazın açık geziyorlar onların kablo tesisatı opelden iyimi acaba yada kuş serisinde kablo tesisatı yanan duydynuzmu ben duymadım.almanlar türkiyeye gelen opellere soğuk iklim müşürü taktıkları için(almanyaya iklimine göre takmışlar )ama italyaya ve avusturalyaya gönderilen araçlara 87-92 derecelik müşür takılmış.oraya gönderilen araçların kablo tesisatı türkiyeye gelen oellerden dahamı iyi acaba zannetmiyorum.diğer marka alman arabalarında hararet 90 derece sabit.
 
Bu işin en doğrusu en güzeli yetkili bir servise gidip detaylı bilgi almaktır, veya opel e mail atıp onlardan doğrusunu öğrenmektir,

Herkese kazasız, belasız sürüşler.
 
benim fan105 de açıyor. herzaman da 105 115 arası sıcaklık seyrediyor astra h larda normalmiş bu değerler.sehir içindede fan hep çalışıyor.


105-115 derece mi..
düdüklü tencere mübarek :)
bence de bu işte bir gariplik var. "soğutma suyu" denen şeyin bu kadar yüksek sıcaklıkta ve kaynamadığına göre yüksek basınçta olması ve basınç düşer düşmez de (bir yerde küçük bir kaçak olursa) fokur fokur kaynayacak durumda olması bana çok anlamsız geliyor.

benim arabamda sıcaklık 88 derecede sabit eğer 95 dereceyi geçerse fan birden hızlanarak kısa sürede tekrar 88'e getiriyor.
yani 88-95'miş.
 
Geri
Üst