- Konuyu Başlatan
- #11
Arkadaşlar tekrardan merhabalar sorunun nedenini buldum. Külbütör kapağının üzerindeki krank basınç regülatör diyaframı yırtılmış. Motor hem fakir karışıma düşmüş hem de rölanti dalgalanması yapıyordu. Böyle durumda genelde külbütör kapağının komple değişmesi gerekiyormuş. 6500 TL civarında biraz maliyetli. Ben külbütör kapağının üzerindeki 65mm çapındaki diyafram kapağını bıçakla ortadan kestim daha sonra pense ve tornavida yardımıyla kırarak çıkardım. Aşağıda 300 küsür TL'ye aldığım resimdeki seti JB Weld yapıştırıcıyla yapıştırdım. Araba düzeldi. Bu sorun külbütör kapağı basıncını arttırarak yağ kaçaklarına da sebebiyet veriyormuş ki bende de öyle oldu. Şuan sorunum çözüldü. Sorunu anlamak için ecotec kapağını kaldırınca altında yuvarlak 65mm çapında diyafram kapağı var. Kapağın üzerinde bir delik var motor çalışırken ordan hava almaması lazım elinizi tuttuğunuzda hava akışı hissediyorsanız sorununuz diyaframda. İyi çalışmalar.
Sorunu bulmamda yardımcı olan videolardan birisi:
Sorunu bulmamda yardımcı olan videolardan birisi:
Ekli dosyalar
Son düzenleme: