Opel Insignia 1.4t Motor Tıkırtı Sesi ve Servis:ESP Arızası

Arkadaşlar tekrardan merhabalar sorunun nedenini buldum. Külbütör kapağının üzerindeki krank basınç regülatör diyaframı yırtılmış. Motor hem fakir karışıma düşmüş hem de rölanti dalgalanması yapıyordu. Böyle durumda genelde külbütör kapağının komple değişmesi gerekiyormuş. 6500 TL civarında biraz maliyetli. Ben külbütör kapağının üzerindeki 65mm çapındaki diyafram kapağını bıçakla ortadan kestim daha sonra pense ve tornavida yardımıyla kırarak çıkardım. Aşağıda 300 küsür TL'ye aldığım resimdeki seti JB Weld yapıştırıcıyla yapıştırdım. Araba düzeldi. Bu sorun külbütör kapağı basıncını arttırarak yağ kaçaklarına da sebebiyet veriyormuş ki bende de öyle oldu. Şuan sorunum çözüldü. Sorunu anlamak için ecotec kapağını kaldırınca altında yuvarlak 65mm çapında diyafram kapağı var. Kapağın üzerinde bir delik var motor çalışırken ordan hava almaması lazım elinizi tuttuğunuzda hava akışı hissediyorsanız sorununuz diyaframda. İyi çalışmalar.

Sorunu bulmamda yardımcı olan videolardan birisi:
 

Ekli dosyalar

  • pcv valve.webp
    pcv valve.webp
    47.4 KB · Görüntüleme: 1
Son düzenleme:
Arkadaşlar tekrardan merhabalar sorunun nedenini buldum. Külbütör kapağının üzerindeki krank basınç regülatör diyaframı yırtılmış. Motor hem fakir karışıma düşmüş hem de rölanti dalgalanması yapıyordu. Böyle durumda genelde külbütör kapağının komple değişmesi gerekiyormuş. 6500 TL civarında biraz maliyetli. Ben külbütör kapağının üzerindeki 65mm çapındaki diyafram kapağını bıçakla ortadan kestim daha sonra pense ve tornavida yardımıyla kırarak çıkardım. Aşağıda 300 küsür TL'ye aldığım resimdeki seti JB Weld yapıştırıcıyla yapıştırdım. Araba düzeldi. Bu sorun külbütör kapağı basıncını arttırarak yağ kaçaklarına da sebebiyet veriyormuş ki bende de öyle oldu. Şuan sorunum çözüldü. Sorunu anlamak için ecotec kapağını kaldırınca altında yuvarlak 65mm çapında diyafram kapağı var. Kapağın üzerinde bir delik var motor çalışırken ordan hava almaması lazım elinizi tuttuğunuzda hava akışı hissediyorsanız sorununuz diyaframda. İyi çalışmalar.

Sorunu bulmamda yardımcı olan videolardan birisi:

Hocam Diyafram seti haricen satılmakta. Yapıştırmak pek Sağlıklı gelmedi.

Lakin bu arızayı tetikleyen bir diğer parça Manifold üzerinde Karter Havalandırma girişindeki Minik Turuncu Contadır. Esas PCV valfi burasıdır.

Bu Conta koparsa Karter basıncındaki değişim Diyaframı da yırtmaktadır.

Yağ Yakmanın müsebbibi bu Minik Mantar Contadır.

Karter havalandırma borusu sökülüp içerisi balata spreyiyle temizlendiğinde Turuncu conta rahatlıkla görülebilir.

Eğer yerinde yoksa JB Weld ile Contanın oturduğu bölge Sıvanarak Körlenmelidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: oqzhn3575
Merhaba, cevabınız için teşekkür ederim. Evet doğru diyorsunuz manifold içindeki turuncu PCV çek valfi yerinden koptuğunda bu arızaya sebebiyet vermektedir. Bunun için Amerika'da PCV tamir kiti vardı. Ben daha öncesinde karter havalandırma borusunu söküp baktığımda turuncu çekvalf yerinde duruyordu. Her ihtimale karşın tamir kitini satın aldım. Tekrar bu arıza ile karşılaşırsam oraya dediğiniz yöntemi uygulayacağım.
Diyafram setini yapıştırmaktan başka çare yok tutacak herhangi bir tırnak diş bulunmamakta. Aşağıya eklediğim videoda da öyle tamir ediyorlardı ben de aynı şekilde yaptım. 300 dereceye kadar dayanıklı bir yapıştırcı. OBD cihazıyla kontrol ettiğimde aracın trim değerleri normale döndü. Şimdilik bir sıkıntı yok.

 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Merhaba, cevabınız için teşekkür ederim. Evet doğru diyorsunuz manifold içindeki turuncu PCV çek valfi yerinden koptuğunda bu arızaya sebebiyet vermektedir. Bunun için Amerika'da PCV tamir kiti vardı. Ben daha öncesinde karter havalandırma borusunu söküp baktığımda turuncu çekvalf yerinde duruyordu. Her ihtimale karşın tamir kitini satın aldım. Tekrar bu arıza ile karşılaşırsam oraya dediğiniz yöntemi uygulayacağım.
Diyafram setini yapıştırmaktan başka çare yok tutacak herhangi bir tırnak diş bulunmamakta. Aşağıya eklediğim videoda da öyle tamir ediyorlardı ben de aynı şekilde yaptım. 300 dereceye kadar dayanıklı bir yapıştırcı. OBD cihazıyla kontrol ettiğimde aracın trim değerleri normale döndü. Şimdilik bir sıkıntı yok.


Yeni aldığınız Diyafram Kapağının Yapıştırılması gerekir doğrudur. Eski kapağı yapıştırdınız olarak anlamıştım pardon.

Siz yine de vakit kaybetmeden Pcv valfini körleyip harici Çekvalf montajını yapın.
 
  • Beğen
Tepkiler: oqzhn3575
Geri
Üst