opel insignia ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Anderian
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
FacomX 1.6T 12,2lt/100km
myanmaz 1.6T 10,0lt/100km 1.900km
Güneş 1.6T 8.9lt/100km 15.200km
cptlg 1.6T 11,4lt/100km 6.800km
bumerang 1.6T 12,0lt/100km 33.000km
insigniaT 1.6T 10,1lt/100km 15.000km
efemuratt 1.6T 9,3lt/100km 2.091km
nefret_ysn 1.6T 12,8lt/100km 1.260km
alperen_54 1.6T 8,0lt/100km 5.000km
Krms 1.6T 8,5lt/100km
Hasan_apg09 1.6T 10,2lt/100km 47.000km
Av.OCAL 1.6T 9,9lt/100km 7.500km
Yeşil 1.6T 8,7lt/100km 15.000km
MuYMuY 1.6T 10,5lt/100km 20.000km
plasticos 1.6T 11,4lt/100km
eswl 1.6T 8,4lt/100km 14.000km
Tolga (mephisto68) 1.6T 12,0lt/100km
hayat_n 1.6T 11,0lt/100km 2.000km
drdilmen 1.6T 9,8lt/100km 18.000km
dk2003 1.6T 8,5lt/100km 27.000km
MIHLAYICI 1.6T 13,0lt/100km 12.500km
tunacullu 1.6T 9,7lt/100km 800km
ZEK74US 1.6T 8,8lt/100km
zaqa17 1.6T 9,6lt/100km
nzmokur 1.6T 11,5lt/100km
goflet 1.6T 8,7lt/100km 3.500km
xxstormxx 1.6T 10,8lt/100km 20.000km
Destiny 1.6T 11,7lt/100km
NiqHt~WaTchMaN 1.6T 9,8lt/100km 4.356km
insigniaT 1.6T 11lt/100km
bassoprofondo 1.6T 12lt/100km 1.800km
sedat 8266 1.6T 10,4lt/100km 10.350km
Blackwind 1.6T 7,6lt/100km 7.720km
Hakan53 1.6T 11,5lt/100km 2.000km
aRsLan 1.6T 8,8lt/100km 4.244km
yigitihsan18 1.6T 10,6lt/100km 45.000km
FatiHoca 1.6T 10,1lt/100km 2.500km
DiaDavidoff 1.6T 12,5lt/100km
ekemenli 1.6T 10,3lt/100km 4.770km
Şaman TÜRKSOY 1.6T 10,8lt/100km 22.500km
bapu 1.6T 7,4lt/100km 6.800km
ersin_58 1.6T 10,5lt/100km
ahmet_turedi 1.6T 10,4lt/100km 8.100km
Arif Bakal 1.6T 8,9lt/100km
speed_emre 1.6T 9,1lt/100km
Hsynbz 1.6T 9,7lt/100km 17.000km
ted79 1.6T 9,8lt/100km
berkay55 1.6T 15,9lt/100km
TRKTN 1.6T 11,8lt/100km 1.000km
zippo35 1.6T 9,1lt/100km
kdristnbl 1.6T 8,2lt/100km
YuSuFKeNaN 1.6T 12,7lt/100km
ENVER 1.6T 9,8lt/100km 29.500km
erdo 1.6T 8,1lt/100km 11.500km
eymenkul 1.6T 9,1lt/100km
serdarss 1.6T 9,3lt/100km 2.500km
Sguad 1.6T 8,8lt/100km 34.000km
insigniateam'dan alıntı...
 
Fatih seni anlıyorum ama bu değerler sadece sert kullanım için geçerlidir. Çok uç noktalarda ki kullanımlarda 20 litrelere tırmanabilir. Ben Linea ile bile 10 litreleri yakalamışken 1.6 litre turbo bir aracın bu değerleri yakalaması..
 
Beyler nedense insignia hakkında ortalıkta tonla çok yakıyor safsatası dolaşıp duruyor... Peugeot 1.6 HDI ile izmir istanbul-izmir vs bir depo ile falan diye de bir aralar atıp sıkanlar vardı.. Hatta reklamlarında bunu kullandılar...Söyleyin, bu aracı her kullanan mı bir depo ile ~1400 km yol yapar yoksa kamyon ya da otobüs arkasına sığınan 175-185 genişliğinde lastiklere ve stepnesi bile konmayan ve sürücüden başka yükü olmayan bir araba ile kasa kasa kullanmak mı? Kullanıma göre değişir...

Siz 180 hp lik bir otomobilden ve ağırlığı seleflerinden( örn rakibi passattan 210 kg daha ağır) olan bir araçtan kaç litre yakmasını bekliyorsunuz?Zaten alan adam ekonomik olsun ama 1.6 T olsun diyorsa eğer o adamın kafasında şase vardır ya da conta yanıktır... Eğer zevk için alacaksanız ya da kullanmak için, öneririm ama bana ort7-8 lt yaksın diyorsanız önermem ya da satmak için alacaksanız...
 
eskiden arabaların kaç km hız yaptığıyla övünülürdü şimdi ne kadar az yaktığıyla övünülüyor. aynı motora sahip 300 kg daha hafif arabayla ben bu benzini yakıyosam ya benim aracımda problem var yada 8-10 litre yakıyorum diyen adam yalan söylüyor. beya bende sorun var...
 
insignia 10 11 lt nin altında yakmıyor. övünmek için söylenmiş olabilir o 7 8 lt. Kendi aracımda e5 boşken 6 7 yakıyor sorsan şehir içi ama dur kalk yok sabit hız şehir dışından farksız malzeme kalitesini en beğendiğim araçlardan biri hele cosmo olacaksa o sportif asi duruşu beni benden alıyor. şirket aracımız olduğu için bende insignia istiyorum mutlaka sahip olmak istiyorum ama tek araç olacaksa benzinin altından kalkmak zor gibi.
 
Az evvel 1.6 t kullanan arkadaşımla Konuşurken aklıma geldi sordum.yol bilgisayarına baktı 12.4 lt dedi.zaten aracı çoğunlukla emekli babası kullanıyor.varın siz hesap edin.
 
Fatih seni anlıyorum ama bu değerler sadece sert kullanım için geçerlidir. Çok uç noktalarda ki kullanımlarda 20 litrelere tırmanabilir. Ben Linea ile bile 10 litreleri yakalamışken 1.6 litre turbo bir aracın bu değerleri yakalaması..

Biz de anlayışlı insanlarız da bir sürücü arabasını nadiren hırçın kullanır, ne trafik ne asfalt ne kurallar izin verir. Şehir içi 12 litre insignia için ortalama %100 trafik yakıt tüketimi, uzun yolda 110a sabitlediğinde 6 litre yaktığını çok iyi biliyorum. Ağır kasa ufak motor mottosu bitmedi gitti. Herkesin çok yakıyor dediği 1.6 vectra c ile uzun yolda 4.9 litre tüketimi de gördüm ne gariptir ki... Çok insan var piyasada "şöyle olsa ben de bi tane alırım" der bir araba için. Her daim de ses soluk çıkmaz dediği laftan.
 
LPG uyumsuzlugu mevcut. "abi sorunsuz 300 bin oldu tik yok" diyen simsarla inanmayin.
Guclu bir D sinifi arac aldiginiz farkindaysaniz F/P urunudur ama yakiti dusunuyorsaniz 1,3 astra alin.


Motor yağını filtreleri zamanında değiştirirsen neden tık desin ki? LPG uyumu denen şey başlıca bir yalan, insignia'nın piyasası'nın düşürülmesi için oynana saçma bir oyun. magnezyum subaplı arabalar kurum bağladığında benzinde binilmiş olsa bile subapları yakıyor...LPG uyumu diye diretilen şey subapları güçlendirmektir. Altı üstü araba hararet yapmış gibi silindir kapağı sökülür, subapları gaydları yayları sökülür, eski tip olanlarıyla değiştirilir.
Masraf = 1000 lira.
Büyük regülatörlü hızlı enjektörlere sahip lpg kiti takılır, keyfine bakarak sürülür. Uyum muyum hikayedir, AFR tutturmuş bir LPG sistemi de benzinden farksız performans sergiler. Adam 1.6 Insignia'dan 300hp güç alıyor, ethanol methanol koyuyor, arabada tık yok. Turboyu basınçlı havayı motoru parçalayacak bişey sanılıyor. Motora zararlı olan şeyin aslında dengesiz AFR olduğunu bilen yok.

Forum sponsorumuz opelgaraj'ı arayıp bir bilgi alın isterseniz. 1.4TSI motordan ne kadar güç alınabiliyormuş, yeni nesil turbo motorların iç organları ne derece sağlammış...v.s öğrenin. Öğrenmenin sonu yok, sakin kullanımda basınçlı havanın yakıtı ne kadar verimli yaktığını ve ekonomik olduğunu bir idrak edin, sorun çözülecek.

dipnot : tümünü sana ithafen yazmadım dostum, lpg uyumu konusunu üzerine alınabilirsin :D
 
Ek-1

Bu arada ekleme yapmak da isterim; insignia nın genelde 18'' jant ve 245 ebatında lastik genişliğine 1750 kg olan ağırlığını ekleyin...Sonra yakıt ortalamalarını konuşalım...Yani sadece sonuçtan konuşmak yerine neden o kadar çok yaktığını konuşalım...Aynı mesele alternatifi 1.4 T İnsignia larda da vardır... O aracın Elegance Edition unu amcam almıştı ort 7.8 lt yakıyordu ve klima açık..Bu arada sadece sunrrof mekanizması bile araca ekstra 95-110 kg ağırlık ekler...Kitapçıkta detayları yazar...Neticede bence bu; opel motorunun ya da insignia nın başarısızlığı ya da müsrifliği değil, tersine başarısı ve ekonomik olduğunu ispat eder...
 
Motor yağını filtreleri zamanında değiştirirsen neden tık desin ki? LPG uyumu denen şey başlıca bir yalan, insignia'nın piyasası'nın düşürülmesi için oynana saçma bir oyun. magnezyum subaplı arabalar kurum bağladığında benzinde binilmiş olsa bile subapları yakıyor...LPG uyumu diye diretilen şey subapları güçlendirmektir. Altı üstü araba hararet yapmış gibi silindir kapağı sökülür, subapları gaydları yayları sökülür, eski tip olanlarıyla değiştirilir.
Masraf = 1000 lira.
Büyük regülatörlü hızlı enjektörlere sahip lpg kiti takılır, keyfine bakarak sürülür. Uyum muyum hikayedir, AFR tutturmuş bir LPG sistemi de benzinden farksız performans sergiler. Adam 1.6 Insignia'dan 300hp güç alıyor, ethanol methanol koyuyor, arabada tık yok. Turboyu basınçlı havayı motoru parçalayacak bişey sanılıyor. Motora zararlı olan şeyin aslında dengesiz AFR olduğunu bilen yok.

Forum sponsorumuz opelgaraj'ı arayıp bir bilgi alın isterseniz. 1.4TSI motordan ne kadar güç alınabiliyormuş, yeni nesil turbo motorların iç organları ne derece sağlammış...v.s öğrenin. Öğrenmenin sonu yok, sakin kullanımda basınçlı havanın yakıtı ne kadar verimli yaktığını ve ekonomik olduğunu bir idrak edin, sorun çözülecek.

dipnot : tümünü sana ithafen yazmadım dostum, lpg uyumu konusunu üzerine alınabilirsin :D

Sayin Flea;

LPG Uyumsuzluğunu gözlerimle gördüğüm için yazdım, motor konusunda yazılanlara katılıyorum ancak LPGli ikende az yakmıyor araba ve edilen masraflar(bahsedilen subaplar,yağ beslemeli LPG sistemleri vb.) aynı maddi karşılığa denk geliyor.
Turbo,basınclı hava tabikide motor parçalamaz,çok güzel güçler alınabilir bu motorla doğrudur.

Burada bahsettiğim aslında D Sınıfı Performanslı bir araç alıyorken LPGnin düşünülmemesi gerektiğidir. Kendi mesajınızla aslında beni destekliyorsunuz Uyum sorunu dışarıdan eklemelerle aşılıyor ise demek ki ortalıkta bir uyumsuzluk var.
 
Geri
Üst