Opel Senator motor ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan 0M42
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

0M42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
350
Tepkime puanı
2
Puanları
18
www.benzersiztasarim.com
Selamlar opel senator motor ları hakkında bilgisi olan varmı bu motorların can sıkacak sorun olacak kronik sorunları varmıdır ? Yedek parça konusunda sıkıntı yaşanırmı dayanıklı saglam diye tabir edebilirmiyiz bu motorlar için ve modifiye konusunda ne kadar el verişlidir ?
 
bildiğim kadarı ile yardımcı olayım...

2.2i 4 silindirli 8valf (115hp-170nm tork civarı olması lazım hatırladığım kadarı ile)
2.5e ve 2.5i 6 silindir 12valf (136hp-185nm tork-140hp-200nm tork)
2.8e 6silindir 12 valf (140hp torkunu bilmiyorum :) )
3.0i 6 silindir 12 valf (180hp-240nm tork)
2.6i 6 silindir 24 valf dual ram motor (156hp-220nm tork)
3.0i 6 silindir 24 valf dual ram motor (204hp-270nm tork)
4.0i 6 silindir 24 valf dual ram motor (272hp-395nm tork)

senator lerde kullanılmayan ama 3.0i ve 4.0i 6 silindir 24 valf dual ram lı motorlar ile aynı mimariye sahip 3.6 litrelik çift turbo 377hp 557nm tork üreten Lotus omega da kullanılan bir motor daha vardır

dual ram ve diğer motorlar arasındaki fark çift ve tek egzantrikli oluşundan diye tahmin ediyorum o konu hakkında daha bilgisi olan arkadaşlar varsa daha iyi olur.

yedek parça, kronik sorun gibi soruların içinde şöyle anlatıyım, bizde 2.2i record (senatordaki motorla aynı) ve şuanda kullandığımız 2.5i senator var, motor aksamı ile ilgili yedek parça sıkıntısı çekmedik hiç, gerçi senator 10000 km dir bizde hiç bir sorun çıkarmadı pek sakin kullandığımızıda söyleyemem ( böyle sorunsuz devam eder inşallah :) ). Ancak record un motoru yağa su karıştırdı ( aynı şekilde bu araçta hor kullanılıyodu ) toplam 5 kere motor yapıldı ancak motor bir türlü ayar tutmadı ne eski performansı alabildik nede motor yapıldıktan sonra en fazla 15-20km yaptı ve tekrar aynı sorun çıktı, yalnız burda ben motoru kötülemiyorum burdaki suç yapan ustalardadır genellikle pek titiz davranmıyolar bu motorları toplarken ( sanırım araçlar eski olduğundan ) o yüzden ustanızın iyi olması gerek ve sizinde işten anlamanız gerek birazda olsa. Bu motorların bakımını yaparsanız yağını suyunu eksit etmezseniz sizi üzmezler dayanıklı motorlardır, modifiye konusuna gelince üst kapak ayarlanıp günümüz kurşunsuz yakıtlara elverişli hale getirilmesi gibi ufak tefek modifiyeler duydum, dual ram lı motorlar için chip uygulaması duydum, 3.0 dual ram motora kompressor takıp 400 beygir güç alanda var, genelde yurt dışında çok örneği var.

Biraz uzun oldu ama işinizde yarar umarım :) sormak istediğiniz başka birşey olursa bildiğim kadarı ile yardımcı olurum...
 
Çok teşekkür ederim 2.6i 24 valf dual ram bir motor buldum 1500 tl ye üzerinde olduğu araç hurdaya ayrılmış ve komple ise 2500 tl isteniliyor benim anlamadığım 2.6i dual ram motorun egzantrik konumu nerede ? tenik bilgi verilerine baktım OHV olarak görülüyor ?
 
özür dilerim gece yanlış yazmışım 2.6i dual ram 12 valf bir motordur :) üstten tek egzantrikli (sohc) dir. motor kodu c26ne. Eğer böle bi motor almayı düşünüyorsanız 3.0 dual ram olanına bakın derim
 
Hımm benimde araştırmalarımda sürekli 12 valf olduğunu çıkıyordu bunuda soracaktım size aslında aynı motorun 3.0 lt sinide buldum oda aynı ücrete tabii ancak 3.0 lt hem yakıt hem güç açısından fazla gelir sanıyorum araç 79 model kadett 760 kg bu aracı yolda tutamamakta var malüm kontrolsüz güç güç değildir :)
 
:) tahmin ettiğim kasa kadett ise sizin yerinizde olsam 2.2 litrelik 4 silindirli motoru tercih ederdim sizin yerinizde olsam çünkü hem ağırlık olarak hemde boyut olarak daha iyi olur ayrıca bu motorların enjeksiyon sistemini iptal edip çift boğaz çift karbüratör koyuyalar baya canavar bişe oluyo :) internette bir kaç örneğini görmüştüm birde getrag 240 şanzımanla kadett i uçurur bu motor. ama eğer ciddi olarak düşünüyorsanız bu tip bir modifiye bence c20let yada c20xe falan koyun kadett e:)
 
:) tahmin ettiğim kasa kadett ise sizin yerinizde olsam 2.2 litrelik 4 silindirli motoru tercih ederdim sizin yerinizde olsam çünkü hem ağırlık olarak hemde boyut olarak daha iyi olur ayrıca bu motorların enjeksiyon sistemini iptal edip çift boğaz çift karbüratör koyuyalar baya canavar bişe oluyo :) internette bir kaç örneğini görmüştüm birde getrag 240 şanzımanla kadett i uçurur bu motor. ama eğer ciddi olarak düşünüyorsanız bu tip bir modifiye bence c20let yada c20xe falan koyun kadett e:)
agzımın suyu aktı :)
 
Bu kadar uygun fiyatlı bir C20LET i bırakın C20XE bile çok çok zor olsa bile sadece blok ve kapak şeklinde diğer ıvır zıvır ile yine 2500 - 3000 tl yi buluyor ki olsa tadından tabiki yenmez benim aracım coupe değil 4 kapı sedan modeli ön motor dairesi felaket top sahası gibi :) zaten mevcut motoru bir avuç kalıyor içeride yani sığmama sorunu olacağını sanmıyorum ölçü olarak bmw lerin 6 silindir motoru bile sığıyor hatta yer kalıyor (radyatör dahil) karburatörlü sistemi Allah göstermesin Türkiyede sağlıklı çalışan bir karburatörü bulmak artık resmen sorun olmaya başladı (önceki tecrübelerim ile sabit bu) 7 - 8 karburatörü bozup bir karburatör yapıyorsunuz o bile kısa süre sonra baş ağırıs yapıyor yurt dışından getirtmek istersekte nerden baksan masrafları ile birlikte 1000 tl yi buluyor hem zaten ben enjeksiyonun sorunsuzluğunu istiyorum artık sıkıldım karburatörlerin naz larından.

Aslında benim sırf bu motor olayına ayırabileceğim bütçe 2000 tl dir bu ücrette bu motoru tesisatından beynine kadar alabiliyorum eğer bu meblaya 4 silindir 150 hp civarında bir motoru beyin dahil olmak üzere tesisatı ile birlikte alabiliyorsam kesinlikle çok daha iyi olur malüm bahsi geçen motor blok ve kapak olarak dökme demir ve epeyi ağır sizinde dediğiniz gibi alüminyüm alaşımlı bir motor bu projeye çok daha uygun aslında.
 
2.2 lt 4 silindirli motor opelin senator ve record larda kullandığı bir motordur bizim record dada var bu motor, araba yüklü iken 220 lik kadranı deviriyodu 3. viteste pati çektiğini bilirim :) bu motorun kadette neler yapıcağını siz düşünün :) enjeksiyonlu motordur sağlamdır...
 
Geri
Üst