Tsi'lar kim ne derse desin sorunsuzlar. Sorun müşteri kitlesinde; araca biner binmez gaza var güçleriyle abanıyorlar; park edecekleri zaman, turbonun stabilitesini beklemeden tak diye motoru durduyorlar..Ondan sonra tsi'ların turbosunda sorun var, yağlama sisteminde sorun var diye bağrıyorlar.
Aslını isterseniz çok bile dayanıklı motorlarmış.. Turbolu araç kullanmak farklıdır.Hem turbosu hem kompresörü olan araçların ise ayrıca ilgiye ihtiyaçları vardır.
Müşterileri 140Hp olanlarına hertürlü eziyeti yaptıkları için, vw 122hplik kompresörsüz versiyonu kullanmaya başladı. Hp miktarı arttıkça nedense müşteri kitleside agresifleşiyor; daha bir gazlıyor,daha bir hor kullanıyor aracı. VW bunu farketti, yoğun talep üzerine piyasaya çkarttığı ve eski passat 1,8T nin yeni muadili olan 1,8TSİ bile 160hp olarak sınırlı tuttuki başı ağrımasın..
Tsi, tjet vs motorlar yeni bir dönüm noktasıdır. Vergisi ve yakıtı düşük, performansı yüksek motorlar. Yakında 1,2TSİ lar gelecek, 105hp güç üretecek bu motorlarla birlikte opelin corsası ve astrasıda (hb olanı) pazar kaybedecek..
ahanada kehanet