Opel Zafira Kulubu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan rifaz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Evet arkadaş açıklamış, Türkiyede manuel klimalı zafira b yok herhalde
 
Arkadaşlar; malum havalar soğudu sabahları aracın içini hızlı olarak ısıtmak için önerileriniz var mı? Varsa nelerdir. Neyi nasıl yapmalıyız.

Bugün kazara aşağıdaki siteye ulaştım. Tavuğun rüyası buğday ambarına düşmekmiş. Ben de aynen öyle oldum. Bizim araçların bütün parçalarını gösteren bir site. Belki daha önce verilmiştir. Ancak ben yeni keşfettim. Adamlar her şeyi dökmüşler ortaya
http://www.partsbase.org/opel/zafira-b-2005-/
Kazasız günler.
 
Arkadaşlar benim arabada şöyle bi sorun başladı; motor soğuk çalıştırıyorum bişey yok motor ısınana kadar istediğin kadar çalıştır stop et bişey ama motor ısınınca çalıştırdığım zaman rölanti 5 den aşağı 2 kere inip çıkıyor stop edecek gibi yapıyor daha sonra düzeliyor lpg yi iptal ediyorum yani bunu benzindeyken yapıyor anlamadım sizce sorun neden olabilir şu an ustayada götüremiyorum ha benzindeyken ufak ufak rölanti dalgalanıyor gibi lpg de bunu yapmıyor:confused:
 
Arabamın kaloriferi ısıtmıyor. Heralde kalorifer peteği değişmesi gerekiyor. Peteği şişleyerek açıyorlarmış sağlıklı olurmu bilmem.

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Arkadaşlar rölanti problemimi çözdüm hemde kendim. şöyle oldu önce iyi bildiğim bi ustaya gittim. dedim usta motor ısındıktan sonraki her çalıştırmada ve duracağım zaman depraj fren yine bi 2 kere dalgalanmadan sonra kendine geliyor usta dedi servise git bilgisayara bağlasınlar özel servise gittim bilgisayara bağladı bişey yok sen depoya benzin enjektör temizleyici koy depoyu doldur biraz benzinde bin dedi geçmesse yine gel bakalım dedi.:mad: öle yaptım geldim konyadan ermenek e bizim sorun azalmadı çoğaldı biyerde duruyorum hop stop:mad::mad: çalıştır çalışmaz ermenek küçük biyer gittim sanayiye topu topu iki usta biri bakmadı diğeri biyere gitmiş geldim eve. ha yola çıkınca bişey yok sadece durmak istedigim zaman rölanti tutmuyor hava filitresinden motora giden boruyu söktüm boğaz kelebeğini sökmeden peçete, tiner, diş fırçası ile temizledim baya kirlenmiş :rolleyes: zivt gibi bişeyler çıktı anlamadığım 10000 km öncesi rektefe olan aracın boğazı bu kadar kirlenirmi yada temizlemediler:mad: neyse tekrar tak taktım çalıştır önce rölanti yüksekti sonra yerine geldi hatta arabanın çekişi arttı rölanti düzeldi:bir: bende mutlu oldum:)
 
Arkadaşlar bu sabah fark ettim, benim aracın fanı iyi üflemiyor. 7. kademeye getiriyorum bana mısın demiyor. Çok az bi üflüyormuş gibi yapıyor.
Bu konu hakkında bilgisi olan var mı? Bize galiba usta yolu göründü.
Mevsim de kış olmasa iyiydi. Yazın klimayı açıp kademeyi artırınca aracın içinde rüzgar esiyordu resmen.
Neyse. İyi günler.
 
Arkadaşlar bu sabah fark ettim, benim aracın fanı iyi üflemiyor. 7. kademeye getiriyorum bana mısın demiyor. Çok az bi üflüyormuş gibi yapıyor.
Bu konu hakkında bilgisi olan var mı? Bize galiba usta yolu göründü.
Mevsim de kış olmasa iyiydi. Yazın klimayı açıp kademeyi artırınca aracın içinde rüzgar esiyordu resmen.
Neyse. İyi günler.

Efe bey bende şimdi kaloriferle uğraşıyorum çalışıyor sıcak üflüyor ama yetersiz görüyorum eksi 10 20 falan olsa donarız. geçen eksi 5 derecelerde yolculuk yaptık üşüdük.:bir: bakalım kalorifer peteğini temizlemeyi düşünüyorum. Sizinki hiçmi hava üflemiyor yoksa sıcak mı üflemiyor:)
 
Opelci Dostum; benimki bi farklı üflüyor. ön cam ısıtmaya verdiğimde rüzgar esiyor resmen, iç havalandırmalara çevirdiğimde kuzu oluyor. varlığı yokluğu belli olmuyor .ama ısıtıyor fakat arabanın içine cama vuran gibi rüzgar estirmiyor. Motor sıcaklığı, iç sıcaklık, hava sıcaklığı gibi etkenlerden mi kaynaklı bilemiyorum. ama ilk fırsatta işten anlayan biri ya da birileri ile görüşüp nedenini öğreneceğim.
 
Anladım Efe bey. Şimdi bende şunu araştırıyorum benim kalorifer ısıtmayınca şöyle baktım motordan çıkan sıcak su hortum önce lpg legületörüne giriyor çıkıyor çıkan hortum kalorifere giriyor çıkış tekrar motora yani önce lpg legületötü ısıtılıyor artan ısı ile peteğe veriliyor sordum şoruşturdum az önce anlattığım seri balantı şeklinde montaj yapanlar birde ters bağlayanlar var önce petek sonra legületör birde paralel bağlantı yapanlar var yani T boru ile sıcak suyu ikiye bölünüyor çıkışlar tekrar T boruyla birleştirenler var. Herkes birinin doğru olduğunu söylüyor iddiaları şu seri bağlantıda önce peteği ısıtsan legületör yeterince ısıtılmıyor önce legületörü ısıtsan petek ısınmıyor ve daha önemlisi iyi dur: yazın kaloriferi kapatınca sıcak su devirdaim yapmadığı için legületöre sıcak su gitmediği için lpg ideal yanma olmuyor anlatabildim mi? Eger t boruyla paralel bağlantı yaparsan bu sorun olmuyor ama sıcak su ikiye bölündüğü için yine kalorifere gelen sıcak su ikiye bölündüğü için iyi ısıtmıyor. şimdi ben ne yapacam onu düşünüyorum.Kafanızı karıştırdıysam özür dilerim
 
Geri
Üst