S. A. Arkadaşlar. Aracımı aldığından beri problemlerden keyifli bir sürüş yaşayamadım. Araçta ciddi bir çekiş problemi vardı ve ben çok normal olduğunu düşünmemiştim. Sonrasında Tek silindir ateşleme sorunu yaşadım ve ateşleme bobinin geçtiğimiz hafta değiştirdim. Sonrasında ise özellikle sabahları yine aynı şekilde aracın arıza ışığı ateşlemeden dolayı yandı. Tekrar ustaya gittiğimde çoklu silindir ateşleme problemiyle karşılaştık. Ustanın dediğine göre bu sübap ayarlarından kaynaklanırmış. Bu motorlar sübap ayarını otomatik yapmıyormuş ve bir süre sonra ayarları bozulduğundan dolayı hem çekiş problemi hem ateşleme problemi yaşanırmış. Ustam açıp sübapları değiştirmek gerekir diyor. Çelik sübap takalım peoblem kalmaz dedi. Fakat bu konuda ne yapmalıyım karar veremedim. Daha önce opel kullanmadım ve huyunu suyunu bilmiyorum. Acil olarak bu konuda tecrübe yaşayan arkadaşlardan yardım istiyorum.
Yukarıda yazdıklarım ile ilgili olarak birşeyler yazmak istedim. Belki yararlı olabilir sonradan aynı sorunla karşılaşacak olan arkadaşlara.
Aracı aldığımdan beri ateşleme problemleri ile boğuşuyordum. Araç ufak bir yokuşta bile çekiş problemi yaşıyordu. Arıza ışığı yanıp ateşleme problemi gösteriyordu.
Ustam bu araçların sıkıntısıdır, özellikle Lpg li araçlarda yüksek sıcaklıktan dolayı sübaplar tahrip olur ve kaçırmaya başlar. Bundan dolayı muhtemelen dedi. Ben de zaten Triger ve normal bakımını yaptıracak olduğumdan dolayı açtırmışken triger bakımı ve normal bakımla birlikte sübapları da değiştirme kararı verdim ve geçtiğimiz hafta bütün hepsini hallettirdim.
Cumartesi günü aracı teslim aldım. Triger değişimi, Sübap değişimi, yağ, antifiriz, filtreler, takım contalar derken araba baya bir elden geçti. Araçtaki çekiş problemi çözüldü.