Opel Zafira Kulubu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan rifaz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
S. A. Arkadaşlar. Aracımı aldığından beri problemlerden keyifli bir sürüş yaşayamadım. Araçta ciddi bir çekiş problemi vardı ve ben çok normal olduğunu düşünmemiştim. Sonrasında Tek silindir ateşleme sorunu yaşadım ve ateşleme bobinin geçtiğimiz hafta değiştirdim. Sonrasında ise özellikle sabahları yine aynı şekilde aracın arıza ışığı ateşlemeden dolayı yandı. Tekrar ustaya gittiğimde çoklu silindir ateşleme problemiyle karşılaştık. Ustanın dediğine göre bu sübap ayarlarından kaynaklanırmış. Bu motorlar sübap ayarını otomatik yapmıyormuş ve bir süre sonra ayarları bozulduğundan dolayı hem çekiş problemi hem ateşleme problemi yaşanırmış. Ustam açıp sübapları değiştirmek gerekir diyor. Çelik sübap takalım peoblem kalmaz dedi. Fakat bu konuda ne yapmalıyım karar veremedim. Daha önce opel kullanmadım ve huyunu suyunu bilmiyorum. Acil olarak bu konuda tecrübe yaşayan arkadaşlardan yardım istiyorum.

Yukarıda yazdıklarım ile ilgili olarak birşeyler yazmak istedim. Belki yararlı olabilir sonradan aynı sorunla karşılaşacak olan arkadaşlara.

Aracı aldığımdan beri ateşleme problemleri ile boğuşuyordum. Araç ufak bir yokuşta bile çekiş problemi yaşıyordu. Arıza ışığı yanıp ateşleme problemi gösteriyordu.

Ustam bu araçların sıkıntısıdır, özellikle Lpg li araçlarda yüksek sıcaklıktan dolayı sübaplar tahrip olur ve kaçırmaya başlar. Bundan dolayı muhtemelen dedi. Ben de zaten Triger ve normal bakımını yaptıracak olduğumdan dolayı açtırmışken triger bakımı ve normal bakımla birlikte sübapları da değiştirme kararı verdim ve geçtiğimiz hafta bütün hepsini hallettirdim.

Cumartesi günü aracı teslim aldım. Triger değişimi, Sübap değişimi, yağ, antifiriz, filtreler, takım contalar derken araba baya bir elden geçti. Araçtaki çekiş problemi çözüldü.
 
Toplam maliyeti ne kadar buldu Burak Bey,ayrıca çelik subaplar mı takıldı.Motor kapağı taşlama işlemi gördü mü? biraz daha detay verebilir misiniz.Aynı dertten bende muzdaribim ve bana da 6 ay önce başıma gelen olaydan ötürü subapların değişmesi gerektiği söylendi ve çekişde 1 aydır hissedilir derecede zayıflama görüyorum.LPG sistemi takılalı tahmini 40 bin km oldu
 
Toplam maliyeti ne kadar buldu Burak Bey,ayrıca çelik subaplar mı takıldı.Motor kapağı taşlama işlemi gördü mü? biraz daha detay verebilir misiniz.Aynı dertten bende muzdaribim ve bana da 6 ay önce başıma gelen olaydan ötürü subapların değişmesi gerektiği söylendi ve çekişde 1 aydır hissedilir derecede zayıflama görüyorum.LPG sistemi takılalı tahmini 40 bin km oldu

Triger,Yağ,Filtreler,Takım Conta,Çelik Sübap, malzeme işçilik ve taşlama v.b. işlemlerin hepsi 1900 lira verdim.

Motor kapağının taşlanıp taşlanmadığını bilmiyorum. Gerekli olmuş ise taşlanmıştır. Sadece sübap ile ilgili taşlama işleri oldu muhtemelen çünkü parçalar taşlamaya gitti demişti bir ara ustam. Sübaplar çelik takıldı.

Bende çekiş problemi ve soğuken stok etme problemi vardı. Ayrıca arabayı biraz sıkıştırdığımda ateşleme sorunu veriyordu motor.
 
Ben de ağır bakım yaptırdım.
10bin bakım + Triger + Enjektör kelebeği temizliği + Kışlık lastiklerin değişimi

5lt castrol 100
yağ filtresi 15
hava filtresi 15
triger seti (orj) 225
V kayışı 35
balata spreyi 10
arka 2 balata(bosch) 70
1 lt tiner 25
5lt camsuyu 8
--------------------------------
total malzeme 500 TL + 370 TL işçilik

işçilik biraz fazla gibi ama güvendiğim yere aklımda soru işareti kalmayacak şekilde bakım yaptırdım.

Toplam 870 Tl ye mal oldu.

Selamlar.
 
Triger,Yağ,Filtreler,Takım Conta,Çelik Sübap, malzeme işçilik ve taşlama v.b. işlemlerin hepsi 1900 lira verdim.

Motor kapağının taşlanıp taşlanmadığını bilmiyorum. Gerekli olmuş ise taşlanmıştır. Sadece sübap ile ilgili taşlama işleri oldu muhtemelen çünkü parçalar taşlamaya gitti demişti bir ara ustam. Sübaplar çelik takıldı.

Bende çekiş problemi ve soğuken stok etme problemi vardı. Ayrıca arabayı biraz sıkıştırdığımda ateşleme sorunu veriyordu motor.

Selamlar Mahmut bey, motor soğukken ben de aynı sorunu yaşıyorum.

Sabahları motoru çalıştırıp direk hareket ettiğimde ilk 1-2 km araba gaz yemiyor, yığılıyor. Hatta bazen vites değiştirirken (1 den 2 ye geçerken) motor stop ediyor.
Eğer sabah ilk çalıştırmada 3-4 dk rölantide bekleyip yola çıkarsam sorun hissedilmeyecek düzeye iniyor.

Gaz kelebeği temizliğinden sonra düzelir diye bekliyordum ancak aynı sorun devam ediyor.

Sizdeki sorunla benzer sanırım ne dersiniz?
 
Selamlar Mahmut bey, motor soğukken ben de aynı sorunu yaşıyorum.

Sabahları motoru çalıştırıp direk hareket ettiğimde ilk 1-2 km araba gaz yemiyor, yığılıyor. Hatta bazen vites değiştirirken (1 den 2 ye geçerken) motor stop ediyor.
Eğer sabah ilk çalıştırmada 3-4 dk rölantide bekleyip yola çıkarsam sorun hissedilmeyecek düzeye iniyor.

Gaz kelebeği temizliğinden sonra düzelir diye bekliyordum ancak aynı sorun devam ediyor.

Sizdeki sorunla benzer sanırım ne dersiniz?

aracın çekişinde de sorun var ise olabilir. Ben bu işlemi yaptırdıktan sonra arabanın çekişi ciddi olarak arttı. 3 ile çıkmadığı yeri 5 ile çıkıyo şu anda
 
Bende motor soğuk iken sadece titreme var,stop ettirme durumu yok,sadece eskisi gibi ivmelenme yapamadığını düşünüyorum,ve o kadar lpg kullanımından sonra bu sorunların da gerçekleştiğini görünce aklımda bir soru işareti kalmıyor değil.Babam ile ilgili bu konuyu bir değerlendirecez.2000 lt maliyet biraz fazla bana göre,yapılan iş buna hakediyordur ama bizim kesemizi biraz aşıyor :)
Müsayit bir zamanda pistonlara kompresyon testi yaptırtmak istiyorum,eğer bir olumsuz sonuç çıkarsa bize de bu yol çıkıyor demektir.
 
Arkadaşlar bu bahsettiğiniz sorunların sebebi araçların km leri yükseldikçe ve de lpg kullanımından mı kaynaklı?
Tecrübelerinize göre lpg dönüşümünden sonra kaç bin km lerde bu sorunlar çıkıyor. Benzinle kullananlarda bu sorunlar ortaya çıkmıyor mu? Ben aracımdan çok memnunum o anlattığınız sorunlar şimdilik bende yok. Umarım hiç olmaz.
"Pistonlara kompresyon testi " yaptırmadaki amaç nedir? (cahilliğime bağışlayınız)
 
Burada yaparlar mı adamların keyfi olur mu bilmem de bu test ile en başında silindir basıncını ölçerek subaplarda bir kaçırma mı var yoksa segmanlardaki aşınma ile mi patlama odasında bir basınç zaafiyeti mi var,bunu görmek veya anlamaya çalışmak,
 
depoda benzin az kalır ve bu şekilde uzun müddet durursa benzin pompası yanabiliyormuş. Benim başıma geldi marşa bas bas çalışmıyor. Bir abi direk lpg de çalıştırrıverdi. Bu şekilde sadece atiker sisteminde çalıştırılabiliyormuş lpg düğmesine basılı tutup ondan sonra kontak açılıyor ve marşa basılıyor çalışınca düğme bırakılıyor. sanayiye götürdüm benzin pompası 120 tl internette 100 tl gördüm işçilik 60 tl mahrumiyet bölgesi gibi biyer parça astra vectra ile uyumlu bulduğumuza sevindik benim moral bozuldu biraz.:mad: bide lpg ayarına bak çekişi düşük dedim biraz yükselti. usta arabanın motoru çok iyi saat gibi çalışıyor deyince keyfim yerine geldi:) çekişide iyileşti. Şu an 172000 km motor takriben 10000 km önce önceki sahibi motoru yaptırmış a dan z ye o yüzden sanslıyım zafiramı seviyorum:)
 
Geri
Üst