- Konuyu Başlatan
- #5,121
1.8 lerde genelde olan bir işlevdi. TC işlevi her tekerin devir sayısını takip ediyor,
farklı yüzeylerde mesela aracın toprakta giden bir tekeri patinaj çekerek diğerine göre daha fazla tur atıyorsa,
TC bu tekere giden gücü azaltıyor, aracı dengede tutuyor. Ya da patinin dışında birde kaymaya, yan gitmeye başladıysa, yine tekere farklı oranlarda güç vererek ya da fren yaptırarak aracın tekrar çizgiye dönmesini sağlıyor.
farklı yüzeylerde mesela aracın toprakta giden bir tekeri patinaj çekerek diğerine göre daha fazla tur atıyorsa,
TC bu tekere giden gücü azaltıyor, aracı dengede tutuyor. Ya da patinin dışında birde kaymaya, yan gitmeye başladıysa, yine tekere farklı oranlarda güç vererek ya da fren yaptırarak aracın tekrar çizgiye dönmesini sağlıyor.