Opel Zafira Kulübü

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan rifaz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
1.8 lerde genelde olan bir işlevdi. TC işlevi her tekerin devir sayısını takip ediyor,
farklı yüzeylerde mesela aracın toprakta giden bir tekeri patinaj çekerek diğerine göre daha fazla tur atıyorsa,
TC bu tekere giden gücü azaltıyor, aracı dengede tutuyor. Ya da patinin dışında birde kaymaya, yan gitmeye başladıysa, yine tekere farklı oranlarda güç vererek ya da fren yaptırarak aracın tekrar çizgiye dönmesini sağlıyor.
 
Zafira A TC tuşu.webp
 
Yukarı fotodaki Böyle bir tuş örnek attım bunu Almanya da bir zafira sitesinde buldum örneğini. Benim 1.8 zafiradaki ise söyle idi aşağıdaki fotoda olandan..Zafira A TC tuşu2.webp
 
Son düzenleme:
Tüm açıklamalarınız ve teknik bilgi dolu paylaşımlarınızla aydınlandık Sayın EBolat05:) Teşekkürler ...Teyp de güzel ve ilginçmiş çok görmemiştim. Benimki böyle değildi. Normal Zafira A teybi idi. Yol bilgisayarı ve direksiyondan kumanda tuşları ile senkronize çalışan telefon kiti bu ekstra özellikleri sağlıyordu. Teypten biraz bağımsız olarak..
Yok estağfirullah, bilebildiğim kadarıyla anlatmaya çalıştım.
 
Aynen aynı yer aynı ağacın büyümüş hali .. İlk A kasa zafira fotoda kolu görünen çanavar da büyüdü 21 yaşında delikanlı şimdi.
Ağaç daha büyük, Zafira daha yeni :D. Maşallah ne mutlu :).
 
  • Beğen
Tepkiler: rifaz
4 teker çekişi ayarlayan güçlendiren işlevler. vs vardı.'' sisteminin ismi ETC ( Electronic Tracking Control ) zafira A kasa 2000 model 1.8 de.. TC diye bir tuş vardı. Patinaj yapan tekeri yavaşlatıp diğer 3 tekere hız veren çamur ve kuma saplanma durumlarından kurtaran güzel bir fonksiyondu. Bir defasında çamur çukurundan 4 X 4 gibi kurtulmuştum. Karlı havalarda da kayan tekeri durduran güzel bir fonksiyondu.
Hmmm, sanıyorum bu ESP'nin ilkel hali. Günümüzdeki araçlarda da TC(Traction Control) ve ESP var hep. 2013'te zorunlu hale getirildi ülkemizde. TC çekiş sağlanan tekerleklerdeki gücü kontrol ederek patinaja düşmeyi önler. ESP ise aracın viraja hızlı girmesi durumunda ilgili tekerleklere fren yaptırarak virajdan çıkmayı önler. Bir araçta ESP varsa TC de vardır. Ya da TC ESP'nin ön şartıdır da diyebiliriz :D. Zafira A'da olması da yine Zafira'nın bir farklılığını gösteriyor. Sanıyorum 2001'den itibaren Zafira'da ESP opsiyonel olarak da olsa alınabiliyordu. Zafira B'lerde Enjoy paketlerde ESP yoktu ama tuning paket ile sunuluyordu bu özellik(genelde 2009 Zafira'larda var Türkiye'de, 17 inç jant da geliyor bu paketle). TC var diye biliyordum ama aracı 2 defa patinaja düşürmüştüm(istemeyerek). Herhangi bir ışık yakmadı, göstergede de ışık yakmayınca olmadığı kanaatine vardım TC'nin. Zafira B 1.8'lerde var mı bilmiyorum.
 
Bu TC tuşu evet. İşin daha ilginci bu tuşta TC yazısının etrafındaki sembol Zafira B'lerde bulunan lastik basınç sensörü tuşu için kullanılan sembolle aynı gibi. İçinde TC yerine DDS yazıyordu galiba. Yalnız teybin özelliği arttıkça markası da kalitelileşiyor. CCR600 Philips, bu Siemens marka :D.
 
Yukarı fotodaki Böyle bir tuş örnek attım bunu Almanya da bir zafira sitesinde buldum örneğini. Benim 1.8 zafiradaki ise söyle idi aşağıdaki fotoda olandan..Ekli dosyayı görüntüle 31089
Bu teyp CAR300. Galiba Comfort paketlerde kullanılan teypti bu. Genel görünümü CCR600'le aynı gibi. Bunda sol üstte 2 tane olan tuş CCR600'de 3 tane var. Müzik sisteminin ses ayar tuşları. O değilde açık küllüğü görünce Zafira A'da kapılarda da bulunan küllükler aklıma geldi :D. Hata yerinden de çıkarlardı onlar, bazen kapı içi döşemesine bakardım gözüktüğü kadar. Vayy be neredeyse 10 yıl olmuş. Beni her ne kadar Zafira C tasarımı ve motor seçenekleri vb ile etkilemiş olsa da Zafira A bu tarz detaylarıyla dönemine göre içlerinde detayları vs en iyi düşünülmüş olanı. Ama Zafira C 1.6 CDTI'nın gidişi vb bana farklı hissettirmişti . Ekspertizde aracın arka tampon demiri değişmiş çıkınca almaktan vazgeçtik tabii.
 
1734883457070.webp Bahsettiğim DDS tuşu.
 
Evet Zafira A zamanına göre ileri bir araçtı.
 
  • Beğen
Tepkiler: EBolat05
Geri
Üst