Opelciler 1.vites max.hızınız nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan opelgt
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
neden yazık olsunki. adamlar bir sınır koymuslar sonucta. tercih meselesi bence. kimi konfor ister kimi performans. kimi ses istemez kimi ise ister ses.
 
bayağ şaşırdım mesajlarınızı görünce...mesela benim aracımda 7000devir var 6.500de kesiciye giriyor.kırmızı da 6.500'den SONRA başlıyor.kırmızı rengini TEHLİKE belirteci olarak algılarsak 1000devir ile 6500 devir arasında bir renk farkı yok.
koskoca opel sizce arabanızı yıpratıp yoketmenizi sonrada opel hakkında "hemen yıpranıyor" demenizi ister mi?
eğer bahsettiğiniz kadr yıpratacak birşey olsa 1.vitese ayar yaparlar, mesela 3000de 4000de güç düşer, vites değiştirmeniz gerekir.

tabii sürekli yüksek devirli kullanıpta(tekrarlıyorum SÜREKLİ.yani mesela 3-4saat boyunca hep 5000lerde dolaşmak) motoru ısıtıp, kabloları kavurmanında pek alemi yok ama gereksiz konuşmayın artık lütfen.
bindiğiniz araçların motoru cam bardak değil fazla ısınınca kırılsın.
çıkıpta pistte saatlerce yüksek devirlerde araba kullanmayacağınıza göre arada bir kesiciye kadar(tabi kesici kesmeden hemen önce kesmek lazım=) ) gaza basmanın sadece size zevk vereceğini(tabii hızdan hoşlanıyorsanız) ve benzincileride zevke getireceğini bilin..

he tabi çok yaşlı araçlarda fazla yüksek devirler sorunda yaratabilir.kaç tane koşan yaşlı adam gordunuz=)

arada bir yüksek devir zarar vermez, saçmalamayın
 
evet ilk mesaj benden 80 kmh de dayalı gidiyor merak ettim acaba sanzuman aralıgı daha uzun olan opelle rastlıcammı hadi bakalım???!!!

Ben hadım ım diyom, sen kaç oğlan kaç kız diye soruyon!!:sorry:

Benzinin litresi olmuş 3.11 YTL. Valla 10km hıza çıkmadan 2 ye, 20km de 3 ... 5 te 50km yeter, zaten istanbul trafiğinde 200 lede gitsen, illaki bi yerde tıkanıyosun, onun için gerek yok bu tür ölçümlere:)
 
ama bende özellikle 1.viteste çok fazla basmıyorum çünkü inanılmaz benzin gidiyor =)
 
he tabi çok yaşlı araçlarda fazla yüksek devirler sorunda yaratabilir.kaç tane koşan yaşlı adam gordunuz=)

kardeş güzel demişsin de, hiç profosyonel bir atletle, sıradan bir insanın koşması aynı olurmu? 2.5 V6 motorla 1600 motor hiç aynı olur mu? Senin araban sıkıştırınca x kadar aşınıyorsa, genel olarak; benim arabam 3x kadar aşınıyor. Sanırım arkadaşlar bundan bahsediyorlar.
 
mantıklı birşey dedin evet aslında sonuçta profesyonel bir atletin kondisyonu vardır 3x hıza çıkar koşarak.normal bir insan ise 2x koşar ama profesyonelin 3x koştuğunda yorulduğundan daha fazla yorulur..

ama arabalar zaten sahip olabilecekleri en yüksek kondisyonla gelirler.1.6 motora onu kaldıracak şasi, beygir, tork verilir, 2.5 a ayrı 5.5 e ayrı..

senin bahsettiğin konu şu;
mesela 1.6bir astra 100beygir, sen onu modifiye edip 200beygire yaklaştırırsan ve birde devirli kullanırsan yandın..normal bir insanın profeyonel atlet kadar koşmaya çalışıp kalp krizinden ölmesi olur bu.
demek istediğim 1.6 motor da FABRİKA DEĞERLERİNDE 2.5 motorun kendini yorabileceği kadar yorar, daha fazlasının yoramaz.tabi motor sıcakken.motor soğukken basmanın alemi gerçekten yok :D
 
bende de a kasa vectra Gt var 65 te devir kesici giriyor.nasıl 80 yaptın merak ettim


bende de a kasa 95 model GT var (6500.de devir kesiyo) devir kesici devreye girene kadar basmaya hiç kıyamadım ama 6000 devirde (kırmızının başladığı yerde) 60 km/s yapıyor devir kesene kadar bassam 65 belki yapar ahmet'in dediği gibi ama yazık yaw kıyamam aracı o kadar üzmeye :) ikinci vites aynı devirde 100 yapıyor allah bereket versin :) SFİ'lar belki 80 yapıyodur yırtarak ona bişey diyemem 8000 devir saati var kaçta kesiyosa artık.

selametle.


haa unutmadan eğer birinci viteste 100'ü geçmek istiyorsanız bu çok basit aracınıza şöööyle kocaman tekerlekler takın, kocaman derken tekerleğin çapı büyük olacak, zor kalkar yavaş hızlanır belki kasislerde teker çamurluğa falan sürter, olmadı çamurlukları da sökün, ama rahat 100'ü geçer :P :)
 
Son düzenleme:
Geri
Üst