serhat abi su videoyu seyrettikden sonra vectra dedim abi anlasıldı vectra alınıp yapılacak
gecen günlerde honda accord ile cdx v6 karsılastırması yapıldı honda 2.4 190 hp olması lazımdı vectarıyada biliyorsunuz zaten 3-4 defa dendiler vectra geride kaldı gidemedi aglıyacaktım cok zoruma gitti sonra dedim opel benim için bitmiştir artık diye ama suan videoları seyredince iş degişti
Honda nın geçmesi normal zaten.. vtec teknolojisi var... 5500 devirden sonra değişken zamanlı subab sayesinde silindirlere daha çok yakıt ve hava karışımı alıyor...stock bir 2.5 CDX in geçmesi çok zor... Zaten vites kutusu 2.5 cdx için ideal değil......2000-2001 desteklenmiş dereceli egzantirikli vectra sport olsa o zaman işler farklı olabilirdi....
Vtec teknolojisinde düşük-orta devirlerde ideal karışım yandığından yakıt tüketimi standarttır.Ancak yüksek devirlerde (5500 +) zengin karışım yaktığından yakıt sarfiyatı çok fazladır. Bu yüzden yeni honda larda vtec teknolojisi kullanılmasına rağmen yakıt sarfiyatını düşürmek için subab zamanlarını düşürmüşlerdir...
Dereceli egzantrikte süpapların açılma ve kapanma zamanlarını uzun tutarak yanma odasına birim zamanda daha fazla yakıt ve hava girmesini sağlanıyor.Bu da yakıt tüketimini devamlı arttırıyor... yani 2.5 bir motora dereceli egzantrik takarsanız araça sadece hafta sonları binersiniz
unutmadan vtec modifikasyona çok yatkın...
Vtec teknolojisi bence süper birşey ama İnsan o araça binip de vteci bilip gaza basmadan edemez...onun için uzak durmak lazım
Bunlar benim kişisel düşüncelerim... teknik olarak ne kadar doğru mühendis arkadaşlar daha iyi bilir...
Ultra oynanmış bir VTi - Bir ara sahibinden de 85 000 TL ye satılıktı
http://www.youtube.com/watch?v=oOqVjs1m8nU