abi sizinkinde bir problem olmasın? ben gayet memnunum, şehiriçi 1-2-3-4 hepsini kullanıyor, üstelik Çorum şehiriçi 3 şerit ana yollar hariç görebileceğiniz max. hız 60-70, buna rağmen bizimki her zaman en uygun vitese takıyor. ben gaz pedalının açısına değilde hızıma odaklanıyorum, ona göre gaza basıyorum. yani şu yolda şu vitese taksın diye değil, beni şu hızda götürsün diye gazı ayarlıyorum ona görede şehiriçi tüm vitesleri kullanıyorum
üstelik Ankara'da da kullandım, ara hızlanmalar haricinde hep üst viteslerdeydi araç
sıkıntı yok şanzımanın karakteri böyle.
ayrıca yazdığım gibi benim güzergahım sıkıntılı benimde bu güzergahta 4e kadar çıktığım oluyor tabiki hızlanmada yada üst vitese geçme konusunda bir sıkıntı yok. sıkıntı çabuk vites düşmesi ile alakalı. normal şartlarda ben 1,2 palioda aynı güzergahta 3. ve 4 .vites nadir olarak 2 ile gidiyorum. çünkü palio 6 vites hatta D de kullanırsan cvt olduğu için sonsuz dişli ama vectra 4 vites olduğu için seçeneği az. bu sebepten mesela 1. vitese alsan olur ama manuelde 2. viteste bile toplayabileceği durumlar olur ya hani. işte bu tip durumlarda hemen 1.vitese düşüyor. çünkü sisitem karekter olarak ekonomik odaklı değil eski tip kara düzen otomatik. şimdikiler tamamen ekonomi odaklı programlar içeriyor. her koşulda bir üst vitesi düşünüyor oysa bu makina hep bir altı düşünüyor onunda sebebi torku verimli kullanmak.
bu aslında sorun yada sıkıntı değil ama benim kullanım tarzıma uygun değil ben onu belirtmek istedim.
ben daha önce 2,5 vectra ve astra gsi kullandım. ikiside manuel ve torklu makinalar olduğu için aynı güzergahta 2. vitese çoğu zaman düşmezdi. benim kullanma tarzım hep düşük devirde sakin sakin ilerlemek ve mümkün oldukça bir üst viteste yol almak ama bu şanzıman buna imkan vermiyor. yol düz ise eyvallah 1900/200dd vites atıyor ama biraz yük varsa veya yol rampa ise hemen vites aralığı 3500-3800dd aralığına çıkıyor. buda doğal olarak ekonomiye olumsuz yansıyor.
Son düzenleme: