otomatik vectra b kullanan var mı tavsiye edermisiniz

abi sizinkinde bir problem olmasın? ben gayet memnunum, şehiriçi 1-2-3-4 hepsini kullanıyor, üstelik Çorum şehiriçi 3 şerit ana yollar hariç görebileceğiniz max. hız 60-70, buna rağmen bizimki her zaman en uygun vitese takıyor. ben gaz pedalının açısına değilde hızıma odaklanıyorum, ona göre gaza basıyorum. yani şu yolda şu vitese taksın diye değil, beni şu hızda götürsün diye gazı ayarlıyorum ona görede şehiriçi tüm vitesleri kullanıyorum:confused:

üstelik Ankara'da da kullandım, ara hızlanmalar haricinde hep üst viteslerdeydi araç

sıkıntı yok şanzımanın karakteri böyle.
ayrıca yazdığım gibi benim güzergahım sıkıntılı benimde bu güzergahta 4e kadar çıktığım oluyor tabiki hızlanmada yada üst vitese geçme konusunda bir sıkıntı yok. sıkıntı çabuk vites düşmesi ile alakalı. normal şartlarda ben 1,2 palioda aynı güzergahta 3. ve 4 .vites nadir olarak 2 ile gidiyorum. çünkü palio 6 vites hatta D de kullanırsan cvt olduğu için sonsuz dişli ama vectra 4 vites olduğu için seçeneği az. bu sebepten mesela 1. vitese alsan olur ama manuelde 2. viteste bile toplayabileceği durumlar olur ya hani. işte bu tip durumlarda hemen 1.vitese düşüyor. çünkü sisitem karekter olarak ekonomik odaklı değil eski tip kara düzen otomatik. şimdikiler tamamen ekonomi odaklı programlar içeriyor. her koşulda bir üst vitesi düşünüyor oysa bu makina hep bir altı düşünüyor onunda sebebi torku verimli kullanmak.
bu aslında sorun yada sıkıntı değil ama benim kullanım tarzıma uygun değil ben onu belirtmek istedim.
ben daha önce 2,5 vectra ve astra gsi kullandım. ikiside manuel ve torklu makinalar olduğu için aynı güzergahta 2. vitese çoğu zaman düşmezdi. benim kullanma tarzım hep düşük devirde sakin sakin ilerlemek ve mümkün oldukça bir üst viteste yol almak ama bu şanzıman buna imkan vermiyor. yol düz ise eyvallah 1900/200dd vites atıyor ama biraz yük varsa veya yol rampa ise hemen vites aralığı 3500-3800dd aralığına çıkıyor. buda doğal olarak ekonomiye olumsuz yansıyor.
 
Son düzenleme:
3 yıl kullandım , çok sağlam bir araç, benim otomatik vites hiç sorun çıkarmadı, gaz pedalına nasıl basarsanız nasıl tepki verir bunu iyi bildikten sonra istediğiniz devirde vites değiştirtebilir ve rahat rahat kullanabilirsiniz,
 
yol düz ise eyvallah 1900/200dd vites atıyor ama biraz yük varsa veya yol rampa ise hemen vites aralığı 3500-3800dd aralığına çıkıyor. buda doğal olarak ekonomiye olumsuz yansıyor.

hımmm tamam anladım şimdi:) arada sırada bende vites atsın diye bekliyorum öyle, özellikle 1den2ye yada 2den3e atacağı zamanlarda araba 3500 sabit devirde bağırıp duruyor 1-2 saniye, atsın diye bekliyorum bende:D
 
hımmm tamam anladım şimdi:) arada sırada bende vites atsın diye bekliyorum öyle, özellikle 1den2ye yada 2den3e atacağı zamanlarda araba 3500 sabit devirde bağırıp duruyor 1-2 saniye, atsın diye bekliyorum bende:D


boşuna bekleme ayağını gazdan accık çekermiş gibi yap sonra tekrar bas vites değişsin
 
Rampada biraz saçmalıyor. 1'de bağırıp duruyor. Vites yükseltmesi için gaza yükleniyorsunuz, devir 4000'e yaklaşınca ancak vites yükseltiyor. Ancak düz yolda böyle birşeye hiç rastlamadım. 2000'e bile gelmeden vites yükseltiyor sakin kullanımda.

Kronik hiç bir sorununu duymadım. Gayet sağlıklı bir şanzuman. Yağını değiştirin yeter.
 
boşuna bekleme ayağını gazdan accık çekermiş gibi yap sonra tekrar bas vites değişsin

benimde anlatmak istediğim bu zaten her kullanıcı bizim yaptığımız gibi gaz komutları ile araç kullanmayı bilemez. bende o tip durumlarda sürekli gazdan ayağımı çekip bir üst vitese atmasını sağlıyorum ama dediğim gibi bununla uğraştıktan sonra otomatik olmasının tek esprisi debriyaja basmamak oluyor. ama diğer otomatikler böyle değil. şanzımanın beyninde sanırım daha fazla detaylı bir yazılım var daha fazla verileri kullanarak komut veriyor. önceki mesajda yazdığım gibi laguna ve focus otomatikte aynı tip şanz. olmasına rağmen böyle bir sorun yok. bu durumda sadece normalinden 500-750dd yüksekte vites değiştirip arabayı rahatlatıyor sizinde gaz ile uğraşmanıza gerek kalmıyor. ama vectrada bu fark birden 2000dd fark ediyor.
 
Temiz ve düzgün kullanılmış,yağı ve filtresi zamanında değiştirilmiş otomatik şanzımanda uzun yıllar pek problem çıkmaz,yalaşık 25 yıldır opelin çeşitli otomatik araçlarını kullandım ve halende kullanıyorum en ufak bir sorun yaşamadım.
 
B kasa değil ama A kasa 2.0 otomatik Vectra'mız var, biz çok memnunuz, hem de iyiki almışız diyecek kadar.
 
F 23 Şanzıman

Konu eski ama yazmak istedim 2001 CDX OT. var bende özellik f23 şanzımanın met edildiğini araştırıp aldım. Aracın şansımzanın yeni nesil çift kavramalı viteslerden bir farkının oldunu düşünmüyorum hatta bir arkadaşda oktavia dsg var ist trafiğinde dsg arızası verdi . Ben Allah a şükür hiç bir sıkıntı görmedim aracın vites sayısını bilmiyorum 4 diyenler var ama araç 170 km hızdan sonra 1 vites daha atıyor ben bu vites 5 olsa gerek diyorum. yada 3.viteste 170 yapıyor bilmiyorum ama memnun çok şükür. Tepkimesi size bağlı gaza nasıl basarsan o şekil vites atıyor rampa düz farketmiyor gazı köklersen devir yüksek gidiyor sonra atıyor gaza az basarsan 70-80 km hızda 5. takıyor(yada 4. ) buda yakıt ekonomisi sağlıyor sollama yapacaksan gazı kökledinmi 1 veya 2 vites aşağı çekip yapıştırıyor. vites geçişlerinide hissettirmez yeni nesil araçlar gibi bence (ilk kalkışlarda kışın daha çok titreme yapıyor ben titremeyi motor kulak ve sarsıntı takozlarına bağlıyorum)
 
merhaba arkadaşlar b kasa 1.8 vectra otomatik şanzıman komple sorun muhakkak bir gün sorun çıkaracak ve o zaman doğru ustayıda bulmak başlı başına dert ben yıldım çünkü o yüzden otomatik şanzımanı manuelle değiştirmek istiyorum o yüzden ikinci el otomatik araç alacak arkadaşlarçok iyi düşünler derim saygılar...
 
Geri
Üst