otomatik vites p de takılı kaldı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan akın0320
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

akın0320

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Tem 2020
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
merhaba arkadaşlar. ilk aracım ve 5 yıldır kullanıyorum opel astra j enjoy otomatik vites. aracım bundan yaklaşık bir ay önce marketin önünde p de takılı kaldı. ustayı aradım geldi bişeyler yaptı bi şekilde sanayiye dükkana vardık. baya uğraştı sorunun asıl sebebini tam bulamasa da idareten yaptı ertesi gün yola gidecektim. sanayiden çıktım sol sinyal çalışmıyor hemen tekrar döndüm ustaya. iki sorunun aynı nedenden kaynaklı diye gövde kontrol modülünü çıkardı elektronikçiye gönderdi. ertesi gün gittim ondan değilmiş ama adam uğraştığı için elektronikçiye 600 tl verdim. biyerden şasi yapıyormuş ama bulamadı. neyse 1 ay kadar kullandım evin önünde yine aynı sorun p de takılı kaldı. çekici çağırdım 150 de ona verdim (vites kutusun içinde oysa bi delik varmış oraya ince tornavida ile basınca geçiyormuş vitese) telde konuştuğum mekanikçi bi arkadaşın tavsiyesi üzerine otomatik şanzıman ustasına gittim bu kez direk. adam bakı etti şanzımanlık bi durum yok onun da dediği elektriksel bi arıza. bi elektrikçi usta tavsiye etti gittim ona. usta işinin ehline benziyor bilgisayara bağladı ama tam nerden yapıyor bulamadı dedi bunun işi çok pazartesi getir en basitten başlayıp en karmaşığa kadar yani aracın beynine kadar bakacağım her olasılık üstünde duracağım dedi. şimdi araç evin önünde duruyor çok acil ve gerekli işim olmadıktan sonra kullanmıyorum kullanırsam da yine tornavida ile vites geçirebiliyorum ve sol sinyal hala arıza uyarısı veriyor. pazartesi gideceğim o elektrikçiye. başına bu veya buna benzer iş gelen varsa yardımcı olursa sevinirim. ilk aracım olduğu için çok anlamam araçtan o yüzden ayrıntılı olduğu gibi yazdım. tşk ederim şimdiden. sağlıcakla kalın.
 
Öncelikle çok geçmiş olsun, bende corsa otomatik aracımla aynı sorunu yaşamıştım, ben sürekli serviste baktırırım. Servisi gidip halletmiştim, 2 yıl önce 200 lira gibi bir ücrete hallolmuştu. Sorun tam olarak şu; vites değiştirme kolu switchi nin değişmesi gerekiyor. Zamanla temassızlık oluşuyor çünkü. Takdir sizin tabiki ama bence servise gidin hem daha ucuza hallolur hem de aracınızın heryerini kurcalamamış olurlar.
 
Öncelikle çok geçmiş olsun, bende corsa otomatik aracımla aynı sorunu yaşamıştım, ben sürekli serviste baktırırım. Servisi gidip halletmiştim, 2 yıl önce 200 lira gibi bir ücrete hallolmuştu. Sorun tam olarak şu; vites değiştirme kolu switchi nin değişmesi gerekiyor. Zamanla temassızlık oluşuyor çünkü. Takdir sizin tabiki ama bence servise gidin hem daha ucuza hallolur hem de aracınızın heryerini kurcalamamış olurlar.
tşk ederim. peki sol sinyal arızası da bu sorunla mı bağlantılı sizce?
 
tşk ederim. peki sol sinyal arızası da bu sorunla mı bağlantılı sizce?
Sinyal ile ilgili bir problem yaşamamıştım, elektronik aksanın bağlantılarını bilmiyorum ama bildiğim kadarı ile alakasız yerlerdeler,
 
  • Beğen
Tepkiler: akın0320
Merhabalar. Üzerinden çok geçmiş ama aynı vites sorununu corsa aracımda yaşıyorum şuan nasıl hallettiniz acaba bilgi verirseniz çok sevinirim. Bana da büyük ihtimalle switch diyorlar. Cumartesi bakacak usta.
 
Merhabalar. Üzerinden çok geçmiş ama aynı vites sorununu corsa aracımda yaşıyorum şuan nasıl hallettiniz acaba bilgi verirseniz çok sevinirim. Bana da büyük ihtimalle switch diyorlar. Cumartesi bakacak usta.
Öncelikle çok geçmiş olsun, bende corsa otomatik aracımla aynı sorunu yaşamıştım, ben sürekli serviste baktırırım. Servisi gidip halletmiştim, 2 yıl önce 200 lira gibi bir ücrete hallolmuştu. Sorun tam olarak şu; vites değiştirme kolu switchi nin değişmesi gerekiyor. Zamanla temassızlık oluşuyor çünkü. Takdir sizin tabiki ama bence servise gidin hem daha ucuza hallolur hem de aracınızın heryerini kurcalamamış olurlar.
Burada belirtilmiş
 
vites topuzundaki mandal bozuksa eğer vites takılı kalır. ya da benim focus aracımda başıma gelmişti. vites topuzunun krom dış kaplaması bir iki milimetre aşağıya kaymış d konumunda kalmıştı. topuzu söküp düzeltmiştim. benim bu konudaki fikrim her denileni asla yapmayın önce küçük olandan başlayıp mantık yürütün.
 
vites topuzundaki mandal bozuksa eğer vites takılı kalır. ya da benim focus aracımda başıma gelmişti. vites topuzunun krom dış kaplaması bir iki milimetre aşağıya kaymış d konumunda kalmıştı. topuzu söküp düzeltmiştim. benim bu konudaki fikrim her denileni asla yapmayın önce küçük olandan başlayıp mantık yürütün.
Evet haklısınız YouTube da yabancı videolar buldum çeşitli öneriler ve parçayı kendi değiştirenler var fakat yapabilirmiyim emin değilim riske atılacak bir yer de değil en iyisi ustaya güveneceğiz artık.
 
Geri
Üst