aslında otomatik normal kullanım için yapılmıştır ancak sektörde gelişen spor otomobil akımı o zamanki otomatik manuel arasındaki güç kaybı yüzdesi fazla olduğundan manueli tercih etmiş ve zamanla ekonomik araçlarında öne çıkarılması manueli otomatiğin önüne geçirmiştir.
ancak gelişen teknolojiler aradaki farkları minimuma indirmiştir. özellikle yeni çıkan robotize şanzımanlar sayesinde düz şanzımanı beyin ve havalı pistonların kontrol etmesi ile güç kaybı yaşamadan daha ekonomik sürüşler yapılabiliyor. gerçi bu sistemler ilk çıktığında baya problem çıkardı ama şimdi pek sorun çıkarmıyorlar.
otomatik şanzımanın tamirinin ve parçasının pahalı olmasının tek nedeni sorunsuz ve problem çıkarmamasından kaynaklanır.
yani otomatikçi usta iş beklerse açlıkdan ölür, parçacı stok yaparsa zor satar. zamanla ustaları azalmış, olan ustalarda az gelen işe çok para istemiş, parça getirenler stoklarını azaltmış, ama kar oranlarını yükseltmiş olmasından dolayı otomatikler iyice gözden düşmüştür.
liseden sonra askerliği beklerken 1 yıl boyunca otomatik şanzıman tamircisi angaralı memet ustanın yanında para almadan çalıştım. ve 1 yıl boyunca sadece 1 adet otomatik şanzıman tamire geldi. oda mazda 626. bide ustaların yaktığı mazot çok para. yani memet usta ayık kafa iş yapamazdı efesin haftalık üretimine el koymadan elini işe süremezdi. tabi maliyet yüksek olunca işçilikde yüksek olucak.
otomatik sadece ellenmeyi sevmez. fazla kurcalamayın yeter. durmadan parka almak, veya motor devirli iken vitese takmak en büyük düşmanıdır. yağını değiştirmenizden hariç hiçbir masrafı yoktur. ne baskı-balata ne sekromenç bu özellikleride onu uzun vadede daha ekonomik yapar. rahatlığıda cabası.
kullanırken d321 yapacağınıza roketi kullanın, rokete bayılır bu şanzımanlar. heleki devrinide buldumu manueller hakgetire.
karda kış konumuna getirin 2.vitesle kalksın ve ağır devirle tekerleklere fazla tork vermeden, patiye düşmeden. manuelde bile zor ayarlıyacağınız bir durumdur.
herşeye rağmen otomatik iyidir. sadece iyi tanınmamıştır.