Otomatik vites sevenler derneği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canse89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
aslında otomatik normal kullanım için yapılmıştır ancak sektörde gelişen spor otomobil akımı o zamanki otomatik manuel arasındaki güç kaybı yüzdesi fazla olduğundan manueli tercih etmiş ve zamanla ekonomik araçlarında öne çıkarılması manueli otomatiğin önüne geçirmiştir.
ancak gelişen teknolojiler aradaki farkları minimuma indirmiştir. özellikle yeni çıkan robotize şanzımanlar sayesinde düz şanzımanı beyin ve havalı pistonların kontrol etmesi ile güç kaybı yaşamadan daha ekonomik sürüşler yapılabiliyor. gerçi bu sistemler ilk çıktığında baya problem çıkardı ama şimdi pek sorun çıkarmıyorlar.

otomatik şanzımanın tamirinin ve parçasının pahalı olmasının tek nedeni sorunsuz ve problem çıkarmamasından kaynaklanır.
yani otomatikçi usta iş beklerse açlıkdan ölür, parçacı stok yaparsa zor satar. zamanla ustaları azalmış, olan ustalarda az gelen işe çok para istemiş, parça getirenler stoklarını azaltmış, ama kar oranlarını yükseltmiş olmasından dolayı otomatikler iyice gözden düşmüştür.
liseden sonra askerliği beklerken 1 yıl boyunca otomatik şanzıman tamircisi angaralı memet ustanın yanında para almadan çalıştım. ve 1 yıl boyunca sadece 1 adet otomatik şanzıman tamire geldi. oda mazda 626. bide ustaların yaktığı mazot çok para. yani memet usta ayık kafa iş yapamazdı efesin haftalık üretimine el koymadan elini işe süremezdi. tabi maliyet yüksek olunca işçilikde yüksek olucak.

otomatik sadece ellenmeyi sevmez. fazla kurcalamayın yeter. durmadan parka almak, veya motor devirli iken vitese takmak en büyük düşmanıdır. yağını değiştirmenizden hariç hiçbir masrafı yoktur. ne baskı-balata ne sekromenç bu özellikleride onu uzun vadede daha ekonomik yapar. rahatlığıda cabası.

kullanırken d321 yapacağınıza roketi kullanın, rokete bayılır bu şanzımanlar. heleki devrinide buldumu manueller hakgetire.
karda kış konumuna getirin 2.vitesle kalksın ve ağır devirle tekerleklere fazla tork vermeden, patiye düşmeden. manuelde bile zor ayarlıyacağınız bir durumdur.

herşeye rağmen otomatik iyidir. sadece iyi tanınmamıştır.
süper açıklama:D
 
wallah ben babamın transporterında manuel ihtiyacımı karşılayamya çalışıyorum şhiriçinde bir süre sonra sıkıoo...ben araba kullanırken kahve çay içmeye yemek yemeye alışmışım hem...var mı manuelde bunu yapabilen...hayatı kendine zor hale getirmek manuel araba kullanmak...aynı şeyy:):)


inanırmısın bilmiyorum ama benim babam bosa attığında araba çayı bırak bacak bacak üstüne atacak yakında x:D hem biri ara haberlerde çıktı istanbulda taksicinin biri şahinde ayağını camdan çıkarıyordu :D
 
aynen abi ya hem kız arkadaşın elini tutmayı.. hemde ben kahve içmeyi yada bir şeyler yemeyi tercih ediyorum..:D çok zevkli oluyor...manuel kullanan arkadaşlara burdan duyrulur..:D:rolleyes:
evet abi bende ilk kalkışta spor modda hiç bir manuel geçemez bnce çok seri oluyor...:)
bnde zavolli kullanıyorum..;);)
bnmki 1.6 aynı yakıyoruz abii??:confused::confused:


sercan bakımlarını akstma mesela ben amcam sağolsun (tamirci) her hafta hava fıltresine mutlaka tazzikli hava sıkıyorum ve ayda bir bujileri temizletiyorum,lastik ölçülerim seninkinden hatta orjinalindende küçük,bide bunları şehir içinde gezerken sağ şeridi kullanıp gaza basarken ayağın titremesiyle birleştirince anca bu kadar ekonomi olabiliyo.:D ve vectra kullananlar bilir bu değerlerde aslında 8v için düşük sayılmaz.
 
aslında otomatik normal kullanım için yapılmıştır ancak sektörde gelişen spor otomobil akımı o zamanki otomatik manuel arasındaki güç kaybı yüzdesi fazla olduğundan manueli tercih etmiş ve zamanla ekonomik araçlarında öne çıkarılması manueli otomatiğin önüne geçirmiştir.
ancak gelişen teknolojiler aradaki farkları minimuma indirmiştir. özellikle yeni çıkan robotize şanzımanlar sayesinde düz şanzımanı beyin ve havalı pistonların kontrol etmesi ile güç kaybı yaşamadan daha ekonomik sürüşler yapılabiliyor. gerçi bu sistemler ilk çıktığında baya problem çıkardı ama şimdi pek sorun çıkarmıyorlar.

otomatik şanzımanın tamirinin ve parçasının pahalı olmasının tek nedeni sorunsuz ve problem çıkarmamasından kaynaklanır.
yani otomatikçi usta iş beklerse açlıkdan ölür, parçacı stok yaparsa zor satar. zamanla ustaları azalmış, olan ustalarda az gelen işe çok para istemiş, parça getirenler stoklarını azaltmış, ama kar oranlarını yükseltmiş olmasından dolayı otomatikler iyice gözden düşmüştür.
liseden sonra askerliği beklerken 1 yıl boyunca otomatik şanzıman tamircisi angaralı memet ustanın yanında para almadan çalıştım. ve 1 yıl boyunca sadece 1 adet otomatik şanzıman tamire geldi. oda mazda 626. bide ustaların yaktığı mazot çok para. yani memet usta ayık kafa iş yapamazdı efesin haftalık üretimine el koymadan elini işe süremezdi. tabi maliyet yüksek olunca işçilikde yüksek olucak.

otomatik sadece ellenmeyi sevmez. fazla kurcalamayın yeter. durmadan parka almak, veya motor devirli iken vitese takmak en büyük düşmanıdır. yağını değiştirmenizden hariç hiçbir masrafı yoktur. ne baskı-balata ne sekromenç bu özellikleride onu uzun vadede daha ekonomik yapar. rahatlığıda cabası.

kullanırken d321 yapacağınıza roketi kullanın, rokete bayılır bu şanzımanlar. heleki devrinide buldumu manueller hakgetire.
karda kış konumuna getirin 2.vitesle kalksın ve ağır devirle tekerleklere fazla tork vermeden, patiye düşmeden. manuelde bile zor ayarlıyacağınız bir durumdur.

herşeye rağmen otomatik iyidir. sadece iyi tanınmamıştır.

aynen yazılanlara katılıyorum,güzel paylaşım...
 
furkan sen kaçıncı sınıfa gidiyon sanırım daha felsefe dersi görmedin...:):D:D:kop::kop::kop::kop:


gormez olurmuyum hiç:D
11 tm/b sınıfına gidiyorum hemde-eşit agırlık..:D
ufak bir not:felsefe yapmak için felsefe dersi gormek gerekmez!
unutmayınız ki,felsefe yi reddeden biri bile bilmeden felsefe yapıyordur:cool:
nasılım:D
 
furkan neden gelip buraya tahrik edici cümleler yazıyorsun??:confused::confused::confused::D
ayrıca 25 gündür üye olup nasıl bu kadar msj yazabildin?yöneticilerin dikkatini çekmiyomusun??


forumu çok sevmek suç mu??:D
 
Arabayi bir bir arac gibi goruyorsaniz (yani bir cep telefonu gibi) ihtiyac oldugunda kullananlar yani, otomatik gibisi rahati yok. ben de otomatik var, 160.000. km oldu, araci 70.000 km den sonra biliyorum, ben 100.000 km de aldim, daha debriyaj balatasi bile degismedi. ve hala da canavar gibi gidiyor. seytan kulagina kursun, manuelden daha masrafsiz. her kese tavsiye ederim.

Ama gencler ve kani kaynayanlar icin ise, manuel den otesi yalan. arasira ozluyorum duz vitesi.
 
manuel den otesi yalan

bencede:D
 
Arabayi bir bir arac gibi goruyorsaniz (yani bir cep telefonu gibi) ihtiyac oldugunda kullananlar yani, otomatik gibisi rahati yok. ben de otomatik var, 160.000. km oldu, araci 70.000 km den sonra biliyorum, ben 100.000 km de aldim, daha debriyaj balatasi bile degismedi. ve hala da canavar gibi gidiyor. seytan kulagina kursun, manuelden daha masrafsiz. her kese tavsiye ederim.

Ama gencler ve kani kaynayanlar icin ise, manuel den otesi yalan. arasira ozluyorum duz vitesi.

debriyaj balatası demiyelimde vites balataları diyelim. bu balatalar düzgün kullanımda şanzımanla aynı ömürlüdür.
 
yaklaşık 9 ay önce otomatik vectra aldım.kullanamam diyodum ama geçekten otomatik kullanmak çok faklı.çoğu kişi acemi ve tembel insan işi diyo ama yinede otomatik hep otomatik yola devam
 
Geri
Üst