- Katılım
- 23 Şub 2009
- Mesajlar
- 1,597
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
selam arkadaşlar bayadır zaman ayıramadım. gerek sigortayla uğraşmalarım olsun gerekde ev aramamdan dolayı.
ama bereket hallettim. sigortanın eksikleri tamamlandı, paranın hesabıma yatması bekleniyor.
çok güzel ev buldum hafta sonu taşınıyorum.
arada biz burakla görüştük. bir yağ meselesi oldu. burak ın şanzıman yazın vuruntu yaparken kışın normale dönüyordu. atf 3 denilen dexton 3 yağı konulmasına yoğunlaştık. netde araştırma yaptım acaba çalışma sıcaklığındanmı kaynaklanıyor diyerek. çünki olayın sıcaklıkla alakası olacağı barizdi.
türk sitelerindeki bilgi kirliliğini bilirsiniz. ki forumumuzda da aynı dertten şikayet var. yabancı siteler bu konuda iyi fakat ingilizce yazılar belli bölgeleri kapsadığından, konunun muhattabı olabilecek diye düşündüğüm ve GM in yağlarını üreten Texaco laboratuarından emel hanımla görüştüm.
sağolsun çok iyi niyetle yaklaştı. yardımcı olmak amaçlı baya bişiler anlattı. aşağıdaki yazıyı okudum kendisine.
"3 ayrı tip otomatik şanzıman yağı vardır bunlar:
1.ilk nesil ATF 1 1950-85 arası üretilen ve şanzımanı tamamen hidrolik ve mekanik olan araçlar içim uygundur.. örnek olarak Mercedes W123
2.ikinci nesil 1985-1998 ATF2 Dexron 2 olarak bilinir D ve E olarak bilinir D ve E arasındaki fark D hidroliktir E ise Elektroniktir.
3.üçüncü nesil ise ATF3 Dexron 3 olarak bilinir. 99 model ve üstü araçlar ve çoğunlukla elektronik vites kutuları için uygundur.
bu yağların birbirleriyle hiçbir benzerliği de yoktur. "
1.MADDENİN DOĞRU OLDUĞUNU. 85 YILINA KADAR ATF1 KULLANILMASI GEREKTİĞİNİ.
ancak diğer maddelerin farklı olduğunu, 85 YILINDAN SONRA ATF2 yani DEXRON 2 KULLANILMASI GEREKTİĞİNİ, ATF3 yani DEXRON 3 ÜN AĞIR TİCARİ ARAÇLARDA KULLANILDIĞINI, OTOMOBİLLERİMİZDE ATF2 TAVSİYE ETTİĞİNİ SÖYLEDİ.
ayrıca her otomotiv markasının önerdiği yağın piyasadakiler ile kimyasal yapıda değişiklikler gösterdiğini, GM markalı bir ATF yağ ile normal ATF yağının kimyasal yapı değişiklikleri olduğunu, ancak muadili listesinden karşılığına bakılarak orjinal harici kullanmamız gerektiğini söyledi.
bazen farklılıklar sorun yaratmasada, bazende sorun yaratabileceğini belirtti.
bende bu konudaki eksiğimi giderdiğim için mutlu olarak hepimiz adına teşekkür ettim.
buna göre barışın sorunu yüksek ihtimal atf3 yağından kaynaklanmakda. dikkat etmediğimiz, ustamıza güvendiğimiz bir konuda yaşayacaklarımız çok önemli. her zaman usta herşeyi bilemiyor.
kalın sağlıcakla.
ama bereket hallettim. sigortanın eksikleri tamamlandı, paranın hesabıma yatması bekleniyor.
çok güzel ev buldum hafta sonu taşınıyorum.
arada biz burakla görüştük. bir yağ meselesi oldu. burak ın şanzıman yazın vuruntu yaparken kışın normale dönüyordu. atf 3 denilen dexton 3 yağı konulmasına yoğunlaştık. netde araştırma yaptım acaba çalışma sıcaklığındanmı kaynaklanıyor diyerek. çünki olayın sıcaklıkla alakası olacağı barizdi.
türk sitelerindeki bilgi kirliliğini bilirsiniz. ki forumumuzda da aynı dertten şikayet var. yabancı siteler bu konuda iyi fakat ingilizce yazılar belli bölgeleri kapsadığından, konunun muhattabı olabilecek diye düşündüğüm ve GM in yağlarını üreten Texaco laboratuarından emel hanımla görüştüm.
sağolsun çok iyi niyetle yaklaştı. yardımcı olmak amaçlı baya bişiler anlattı. aşağıdaki yazıyı okudum kendisine.
"3 ayrı tip otomatik şanzıman yağı vardır bunlar:
1.ilk nesil ATF 1 1950-85 arası üretilen ve şanzımanı tamamen hidrolik ve mekanik olan araçlar içim uygundur.. örnek olarak Mercedes W123
2.ikinci nesil 1985-1998 ATF2 Dexron 2 olarak bilinir D ve E olarak bilinir D ve E arasındaki fark D hidroliktir E ise Elektroniktir.
3.üçüncü nesil ise ATF3 Dexron 3 olarak bilinir. 99 model ve üstü araçlar ve çoğunlukla elektronik vites kutuları için uygundur.
bu yağların birbirleriyle hiçbir benzerliği de yoktur. "
1.MADDENİN DOĞRU OLDUĞUNU. 85 YILINA KADAR ATF1 KULLANILMASI GEREKTİĞİNİ.
ancak diğer maddelerin farklı olduğunu, 85 YILINDAN SONRA ATF2 yani DEXRON 2 KULLANILMASI GEREKTİĞİNİ, ATF3 yani DEXRON 3 ÜN AĞIR TİCARİ ARAÇLARDA KULLANILDIĞINI, OTOMOBİLLERİMİZDE ATF2 TAVSİYE ETTİĞİNİ SÖYLEDİ.
ayrıca her otomotiv markasının önerdiği yağın piyasadakiler ile kimyasal yapıda değişiklikler gösterdiğini, GM markalı bir ATF yağ ile normal ATF yağının kimyasal yapı değişiklikleri olduğunu, ancak muadili listesinden karşılığına bakılarak orjinal harici kullanmamız gerektiğini söyledi.
bazen farklılıklar sorun yaratmasada, bazende sorun yaratabileceğini belirtti.
bende bu konudaki eksiğimi giderdiğim için mutlu olarak hepimiz adına teşekkür ettim.
buna göre barışın sorunu yüksek ihtimal atf3 yağından kaynaklanmakda. dikkat etmediğimiz, ustamıza güvendiğimiz bir konuda yaşayacaklarımız çok önemli. her zaman usta herşeyi bilemiyor.
kalın sağlıcakla.