- Katılım
- 23 Şub 2009
- Mesajlar
- 1,597
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
yukarda bahsettiğim spor otomobil akımı ve ŞANZIMANLAR ARASI GÜÇ KAYBI YÜZDESİnde kastım şudur. 50-60 lı yıllarda bir otomatik şanzımanın büyüklüğü şuanki araçlarımızın motorundan daha büyüktür. haliyle büyük şanzıman daha fazla kayıp demektir. o zamanın teknolojisindeki motorlarında verimsizliği eklenirse ortaya gözle görülür bir fark çıkacaktır. spor araç akımıda bunu düz şanzıman kullanarak güç kaybını en aza indirmiştir.
ve haliyle o zamanlar otomatik ve manuel arası yakıt farkı barizdir.
enteresan olan bizim bunu 50 yıl sonra bile aynı şekilde bilmemizdir. bu olay sadece ama sadece türkiyede olan bişeydir. artık günümüz teknolojilerinde fark bariz olarak otomatiğin saflarına geçmiştir.
"fabrika verilerinde" manuelin otomatikden hızlı olmasının tek nedenide vites oranlarıdır. şimdiki yeni nesil otomatik şanzımanlarda olan fazla vites olayı sayesinde fabrika verilerinde bile otomatik şanzımanlar manuele fark atmaktalar.
gerçek hayatda manuelin geçememeside doğru devirde ve hızlıca devir değiştirmenin her seferinde imkansız olmasındandır. okicanın söylediği, yarışlarda otomatik kullanımı doğru zaman ve çok kısa sürede vites değiştirmesindendir.
manuel kullanılan yarışlarda teknik şartname doğrultusunda vites zamanını şoför belirler ama vitesi sistem atar. buda mecburiyettendir. o yüzden şumayer trilyon kazanırken, merttt cebinden benzin koyar.
az önce bahsettiğim vites oranlarına gelince bir örnek vereyim.
2008 mazda rx-8 manuel ve otomatik farkları (anca bunu buldum) iki şanzımanda 6 ileri
Clutch Size Gear Ratios 1)
1st 2nd 3rd 4th 5th 6th
3.538 2.060 1.404 1.000 0.713 0.582
3.760 2.269 1.645 1.187 1.000 0.84
ve haliyle o zamanlar otomatik ve manuel arası yakıt farkı barizdir.
enteresan olan bizim bunu 50 yıl sonra bile aynı şekilde bilmemizdir. bu olay sadece ama sadece türkiyede olan bişeydir. artık günümüz teknolojilerinde fark bariz olarak otomatiğin saflarına geçmiştir.
"fabrika verilerinde" manuelin otomatikden hızlı olmasının tek nedenide vites oranlarıdır. şimdiki yeni nesil otomatik şanzımanlarda olan fazla vites olayı sayesinde fabrika verilerinde bile otomatik şanzımanlar manuele fark atmaktalar.
gerçek hayatda manuelin geçememeside doğru devirde ve hızlıca devir değiştirmenin her seferinde imkansız olmasındandır. okicanın söylediği, yarışlarda otomatik kullanımı doğru zaman ve çok kısa sürede vites değiştirmesindendir.
manuel kullanılan yarışlarda teknik şartname doğrultusunda vites zamanını şoför belirler ama vitesi sistem atar. buda mecburiyettendir. o yüzden şumayer trilyon kazanırken, merttt cebinden benzin koyar.
az önce bahsettiğim vites oranlarına gelince bir örnek vereyim.
2008 mazda rx-8 manuel ve otomatik farkları (anca bunu buldum) iki şanzımanda 6 ileri
Clutch Size Gear Ratios 1)
1st 2nd 3rd 4th 5th 6th
3.538 2.060 1.404 1.000 0.713 0.582
3.760 2.269 1.645 1.187 1.000 0.84