Otomatik vites sevenler derneği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canse89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
dernek üyeleri nerdesinizz???
 
Selam 3 hafta önce easytronic opel corsa satin aldim. Ilk başlarda birazkorkuyordum açikcasi çünkü bugüne kadar otomatik bir otomobil kullanmamiştim.ama doğru bir tercih yaptiğimi kesinlikle düşünüyorum. çok büyük rahatlik işlah bir sorun çikmaz.


doğru yolu bulan bir arkadaşımız daha;)hayırlı uğurlu olsun arabayı temiz kullanırsanız hiç bir şey olmaz bence otomatik iyidir;)
 
eaasytronic süper fakat bu memlekette hala ne olduğu bilinmiyor,tutulmuyor.aaa otomatikmi yok abi sağol diyolar.2008 astra njoy sportum var.satamıyorum.istediğim fiyatla alakalı değil.EASYTRONİC...inşallah arıza vermez çok korkuyorum,hayırlısı...
 
eaasytronic süper fakat bu memlekette hala ne olduğu bilinmiyor,tutulmuyor.aaa otomatikmi yok abi sağol diyolar.2008 astra njoy sportum var.satamıyorum.istediğim fiyatla alakalı değil.EASYTRONİC...inşallah arıza vermez çok korkuyorum,hayırlısı...


birazda nasip kısmet easytronice bağlamamk lazım herşeyi ben iki araç sattım şu ana kadar ikiside otomatik baya değerinde gitti hatta ilki acaip bi fiyata gitti süperdi yani bizim millette var manuel hastalığı artık ne kadar sürer bilemem 5-10 yılmı artık bilemeyecem...hayırlısı olsunn..
 
Yanlız arkadaslarım moralımı cok bzuo hala yaaa easytronık mı lanet olsun servısten cıkmıcan paran gıttı vs. diye uzuldum bıras.

robotize şanzımanlar ilk çıktıklarında biraz uyum sorunu yaşadılar. bu yüzden adları çıktı. arkadaşlarının bahsettiği olaylar 5 yıl önceydi o yüzden korkmana gerek yok.
ancak gerçek otomatiğe göre daha narin olduklarını söyleyebilirim.

nasıl kullanacağına dair bendende tavsiye istersen.
1. düz vitesden daha az yaktırmak istersen pedala yavaş bas
2. sistemde debriyaj olduğunu unutma ve gaza fazla yüklenmemeye dikkat et (hani düz vitesde vites değiştirirken gazdan ayağımızı çekiyoruzya, bunda çekmediğimiz için debriyaj daha çabuk aşınıyor. ama bu vites atarken ayağını gazdan çek anlamına gelmesin.sadece çok yüksek devirlerde mesela sportif bir kullanımda debriyajın daha çabuk biter anlamında.)
3. sistem elektronik bir beyin ve havalı pistonlar tarafından yönetildiğinden kutup başı çıkarıldığında vitesle oynama (nadirende olsa beyin karışabilir)
4. triptonik kullanımda çok seri haraketler yapma (vites küçülttün ama sistem daha küçültmeden bu sefer büyüttün gibi)
5. rampa kalkışlarında dikkat et unutma altındaki düz vites bir şanzıman.
6. olurda sorun çıkarsa ki şimdikilerde böyle bir sorun yok sakın kurcalama ve ehil olmayanlara kurcalatma.

kazasız belasız kullanmanı dilerim.
 
Geri
Üst