- Konuyu Başlatan
- #211
- Katılım
- 31 Eki 2007
- Mesajlar
- 834
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
:tesk::tesk::yahoo::good:robotize şanzımanlar ilk çıktıklarında biraz uyum sorunu yaşadılar. bu yüzden adları çıktı. arkadaşlarının bahsettiği olaylar 5 yıl önceydi o yüzden korkmana gerek yok.
ancak gerçek otomatiğe göre daha narin olduklarını söyleyebilirim.
nasıl kullanacağına dair bendende tavsiye istersen.
1. düz vitesden daha az yaktırmak istersen pedala yavaş bas
2. sistemde debriyaj olduğunu unutma ve gaza fazla yüklenmemeye dikkat et (hani düz vitesde vites değiştirirken gazdan ayağımızı çekiyoruzya, bunda çekmediğimiz için debriyaj daha çabuk aşınıyor. ama bu vites atarken ayağını gazdan çek anlamına gelmesin.sadece çok yüksek devirlerde mesela sportif bir kullanımda debriyajın daha çabuk biter anlamında.)
3. sistem elektronik bir beyin ve havalı pistonlar tarafından yönetildiğinden kutup başı çıkarıldığında vitesle oynama (nadirende olsa beyin karışabilir)
4. triptonik kullanımda çok seri haraketler yapma (vites küçülttün ama sistem daha küçültmeden bu sefer büyüttün gibi)
5. rampa kalkışlarında dikkat et unutma altındaki düz vites bir şanzıman.
6. olurda sorun çıkarsa ki şimdikilerde böyle bir sorun yok sakın kurcalama ve ehil olmayanlara kurcalatma.
kazasız belasız kullanmanı dilerim.