Otomatik vites sevenler derneği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canse89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Yapabilenler yapıyorda okican.Şahsen ben korktum:(.Tahminimden fazla hızlandı.Sollamayıda sevmiyorum aslına bakarsan.Sanırım bu zamanla olacak birşey.
kickdown sırasında gaz pedalı sonuna kadar basılı olduğu için motor sesi ve devri oldukça yüksek devam ediyor:) bunun yerine gaz pedalını hareket ettirmeden kolu 2 kademe çekerek vitesi büyütmeyi deneyebilirsin.spor moda aldığında da oldukça keyifli tepkiler veriyor.
 
corsa c de kickdown var mı bilemiyorum ama şu işe yarar.pedala sonuna kadar basıp devreye alınca o anki bulunduğu konumdan 2 vites yukarı atar.

2 vites yukarı atar derken sanırım anlayamadığım başka birşey kastettiniz. Kickdown : Pedalı kıracak kadar basarsınız, zorlanır "tık" eder, bir kademe daha ilerler. Bu durumda bulunduğunuz vitese bakılmaksızın motor gücünün tamamı kullanılır, hatta araç vites küçültür devir redline'a kadar yükselir ve bir üst vitese ancak o zaman geçer. Örneğin 3.vites 1500rpm ilerliyorsunuz kickdown yaptınız araç 3'ten 1'e alır tam güçle hızlanır, redline'a gelince 2'ye alır, 2'yi bitirir 3'e alır gibi... Veya 3.vites 3500rpm ilerliyorsunuz yine kickdown yaptınız araç hesap eder 1'e düşerse haddinden fazla devir çevirecekse 1 yerine 2'ye düşer. Yani 2 vites birden düşürmeyebilir. Uygun devire göre...

Not: Corsa C'yi bilmiyorum. Bu arada her otomatikte kickdown yoktur, bu özelliğin aracında mevcut olup olmadığını bilmeyen arkadaşlar varsa pedala abanıpta benim lafımla pedalı kırmasın (:
 
Son düzenleme:
muhabbet yürümüş geç kalmışım.
kickdown yada bizdeki adı roket her otomatikde var. bence şanzımanın en sevdiği şeydir. monotonlukdan çıkıp koşmaya benzer. gaz pedalını en dibe bastığınızda araç TORK EĞRİSİNİN YÜKSELDİĞİ yani TORKUN EN VERİMLİ OLDUĞU DEVİRE GELMESİ İÇİN GEREKEN VİTES DÜŞMESİNİ YAPAR. bu düşme 4 vitesde olabilir 1 vitesde. önemli olan sizin istesenizde zor denk getireceğiniz esas devire getirmesi sizi aynı aracın manuelden bile hızlı yapar.
bilmeyenler için torku şöyle anlatayım. hani dizel bir araba sürerken araba birden atikleşir mesela 2000 devir gibi ve 3000 yada 3500 gibi bu atikleşme biter. işte roket sizi bu 2000 devire getirir ve bitiş devrindede (3000/3500) vites yükseltir. böylelikle en çabuk hızlanmanızı yaparsınız.

benim için en güzel kullanım yeri şehiriçi makasdan ziyade otobanda 170 le giderken arkadan gelen biri selektör yaparya, işte o an gazı köklerim, kızım şöyle bir kükrer sonrasında hızla açılan ara ve ibre 220de. yol güzelse bide benzine alırım al sana 240. kesin benim karı uyanır o zaman başlar cıvlamaya. yavaşla yavaşla yavaşla.
binme o zaman yaaa git otobüsle.
 
muhabbet yürümüş geç kalmışım.
kickdown yada bizdeki adı roket her otomatikde var. bence şanzımanın en sevdiği şeydir. monotonlukdan çıkıp koşmaya benzer. gaz pedalını en dibe bastığınızda araç TORK EĞRİSİNİN YÜKSELDİĞİ yani TORKUN EN VERİMLİ OLDUĞU DEVİRE GELMESİ İÇİN GEREKEN VİTES DÜŞMESİNİ YAPAR. bu düşme 4 vitesde olabilir 1 vitesde. önemli olan sizin istesenizde zor denk getireceğiniz esas devire getirmesi sizi aynı aracın manuelden bile hızlı yapar.
bilmeyenler için torku şöyle anlatayım. hani dizel bir araba sürerken araba birden atikleşir mesela 2000 devir gibi ve 3000 yada 3500 gibi bu atikleşme biter. işte roket sizi bu 2000 devire getirir ve bitiş devrindede (3000/3500) vites yükseltir. böylelikle en çabuk hızlanmanızı yaparsınız.

benim için en güzel kullanım yeri şehiriçi makasdan ziyade otobanda 170 le giderken arkadan gelen biri selektör yaparya, işte o an gazı köklerim, kızım şöyle bir kükrer sonrasında hızla açılan ara ve ibre 220de. yol güzelse bide benzine alırım al sana 240. kesin benim karı uyanır o zaman başlar cıvlamaya. yavaşla yavaşla yavaşla.
binme o zaman yaaa git otobüsle.

Hahahah (: aman hanım duymasın
Tüm opel otomatiklerde vardır belki bilemiyorum ama örneğin kullandığım otomatik bir suzuki de yoktu. Hatta Daihatsu Cuore'de de yok galiba, deneyeyim bakayım yarın öbürgün.
 
Son düzenleme:
2 vites yukarı atar derken sanırım anlayamadığım başka birşey kastettiniz. Kickdown : Pedalı kıracak kadar basarsınız, zorlanır "tık" eder, bir kademe daha ilerler. Bu durumda bulunduğunuz vitese bakılmaksızın motor gücünün tamamı kullanılır, hatta araç vites küçültür devir redline'a kadar yükselir ve bir üst vitese ancak o zaman geçer. Örneğin 3.vites 1500rpm ilerliyorsunuz kickdown yaptınız araç 3'ten 1'e alır tam güçle hızlanır, redline'a gelince 2'ye alır, 2'yi bitirir 3'e alır gibi... Veya 3.vites 3500rpm ilerliyorsunuz yine kickdown yaptınız araç hesap eder 1'e düşerse haddinden fazla devir çevirecekse 1 yerine 2'ye düşer. Yani 2 vites birden düşürmeyebilir. Uygun devire göre...

Not: Corsa C'yi bilmiyorum. Bu arada her otomatikte kickdown yoktur, bu özelliğin aracında mevcut olup olmadığını bilmeyen arkadaşlar varsa pedala abanıpta benim lafımla pedalı kırmasın (:
ben de onu söyledim zaten.pedalın altında fonksiyonu harekete geçiren bir parça var.pedalı sonuna kadar basarsan hızlanmak ve bahsettiğin motor gücünü kullanmak için vites küçültülür.o an 5.vitesteysen 3.vitese çıkar ve hızlanmaya çalışır.
Diğer bölümde yazdığın şey de doğru ama oradaki mantık aracın hesaplaması değil.belli bir hızın altına inmeden 1.vitese geçilemeyeceği gerçeği.
 
kickdown yada roketleme olarak bilinen fonksiyon bazı araçlarda vites kolunda bulunan bir düğmeyle çalışıyor.
bizim araçlarda gaz pedalı altında.
 
ben de onu söyledim zaten.pedalın altında fonksiyonu harekete geçiren bir parça var.pedalı sonuna kadar basarsan hızlanmak ve bahsettiğin motor gücünü kullanmak için vites küçültülür.o an 5.vitesteysen 3.vitese çıkar ve hızlanmaya çalışır.
Diğer bölümde yazdığın şey de doğru ama oradaki mantık aracın hesaplaması değil.belli bir hızın altına inmeden 1.vitese geçilemeyeceği gerçeği.

Çıkar deyince karışmış sanırım, siz vites kolundan dolayı çıkar derken genelde biz vites olarak çıkar anlamışız :)
 
roket yıllardır var. eski sistemlerde vakumla çalışıyordu. sonra elektronikler artınca düğmeye döndü. vites kolundaki düğme yada etrafındaki düğme aynı çalışıyor gibi görünsede amacı farklı yani sport sürüş modudur o, ismi değişir ama amacı vitesleri daha yüksek devirde değiştirmektir. rampa çıkarken felan kullanılır.

olmayan araba görmedim, ama belki yok dediklerinizde arızalıdır.
 
ggüncell :D:D
 
Geri
Üst