Otomatik vites sevenler derneği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canse89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
araç çok km yapmamış daha motor açılmamış ama hem babam hemde ben biraz hor kullanıyoruz yolunu buldukmu sürekli roketliyoruz belki ondan dediğin gibi zincir uzamıştır Polat abi, şu işleri bi toparlasak yapıcam bi güzellik arabaya :)
 
araç çok km yapmamış daha motor açılmamış ama hem babam hemde ben biraz hor kullanıyoruz yolunu buldukmu sürekli roketliyoruz belki ondan dediğin gibi zincir uzamıştır Polat abi, şu işleri bi toparlasak yapıcam bi güzellik arabaya :)

güzelliği hakeden arabalardandır. yav ben çocukken onlar kız gibiydi ne hayran hayran bakardık ya. halen ondaki çoğu özellik emsallerinde yoktur.
 
dün sami yazdı bana. 1000 km yol yapmış, ortalama hızı 165 gibiymiş. sonra arabada roket yapmama durumları olmuş yani tam gazda devir 7000e geliyormuş ama vites atmıyormuş. normal sürüşte sorun yokmuş. ustaya sormuş, usta vites konum sensörü demiş. ama arıza lambası yakmıyormuş.

bana fikrimi sordu, bende sıcaktan olduğunu söyledim ve geçer dedim. az önce bakmış sorun yokmuş.

hava normalden biraz fazla sıcak, üstüne ustalar dexton 3 ince koyuyorlar. uzun süreli sürüşlerde heleki devirli sürüşlerde yağımız çok fazla ısınıyor. zaten ince olan yağ dahada incelip yağ basıncıyla çalışacak parçalarda gerekli basıncı yapamama, yada sıcaktan takılmalar yapıyor.

bu gibi durumlarda size tavsiyem DEXTON 2 YAĞ KULLANIN, USTALARIN KENDİNDEN HABERLERİ YOK NE DESELER BOŞVERİN VE KATALOG DEĞERLERİNE GÖRE YAĞ KULLANIN. DEXTON 3 YAĞ BÜYÜK ARAÇLARDA KULLANILIYORMUŞ YANİ OTOBÜS KAMYON TIR GİBİ. VE NORMALDEN DAHA İNCEYMİŞ.

UZUN SÜRELİ KULLANIMLARDA HEM KENDİNİZİ HEM ARACINIZI DİNLENDİRİN. İMKANINIZ VARSA KLİMA FANINI 2 ADET YAPIN.

YAN SANAYİ RADYATÖRLERDE KANAL SAYISININ AZ OLDUĞUNU FARKETTİM. MESELA BENİM KANAL SAYIM 5 AMA GÖRDÜĞÜM BİRKAÇ OMEGADA ÖZELLİKLE RADYATÖRÜ DEĞİŞENLERDE KANALLARIN 3 E DÜŞTÜĞÜNÜ GÖRDÜM. FİYAT OLARAK AVANTAJLI OLSADA BU İLERDE SORUN ÇIKARIR. UNUTMAYIN ŞANZIMAN YAĞINI RADYATÖR SOĞUTUYOR.

HER YAZA GİRİŞTE RADYATÖR AKILLI BİRİ TARAFINDAN TERSDEN SU TUTTURUN KANALLAR AÇILSIN. BAKIN ÇIRAK İŞİ DEMİYORUM. BECERİKLİ BİR USTA TARAFINDAN YAPILSIN İŞLEM.

KANALLARDA EZİKLİKLERİ İTİNAYLA BASTIRMADAN DÜZELTMEYİ DENEYİN. Kİ İÇİNE HAVA ALABİLSİN.

ÇOK TAŞLIKLI ORTAMLARDA OLAN ARKADAŞLARIMIZ TAŞ EZİĞİNDEN ŞİKAYETCİ İSE ÖN TARAFA, TAM RADYATÖRE YAPIŞTIRMADAN ARALIKLARI MAKUL BİR TEL YAPTIRABİLİR. MALİYETSİZ VE BASİT BİR İŞLEMDİR.

ÇOK SICAK İKLİMDE OLAN ARKADAŞLARIMIZ KLİMA FANINI DİREK BİR DÜĞME İLE BAĞLAYABİLİRLER. ARAYA DİOD BAĞLATMAYI UNUTMASINLAR.

keyifli ve güvenli sürüşler.
ha birde lütfen bu bilgileri otomatikçi arkadaşlarımızla paylaşalım, yanlışlar doğrudan daha yaygın.
 
polat abi bu carbon clean olayı nedir bir bilgin varmı?

zamanla yanma odasında karbonlar birikir, bunların atılmasını sağlayan kimyasal bir durum. %40-70 arası temizler. fiyatı 40 civarı. aracı çalıştırarak yapıldığından birazda benzin masrafı olur.

çok kurumlu motora tavsiye etmem. büyük parçalar yanma odasına zarar verebilir. yağ değiştirmeden hemen önce yapılması tavsiyemdir.

lpgli arabalarda yapılmasına gerek yoktur (sıfır alındığından itibaren lpgli takılmışsa) sonradan lpgli arabalarda lpg den hemen önce yapılırsa bida gerek olmaz.

yakıtın durumuna göre 50-80bin arası hatta temiz yakıt kullanılıyorsa 100binde bir yapılabilir.

alternatifi ve asıl tavsiyem enjektörlerin temizlik ve ayar yapılmasıdır. yakıtı asıl düşüren budur. izmitde 4 enjektör temizliği 80 tldir.

carbon yapılan arabada kompresyon düştüğünden çekiş azalma hissi ve yakıt artmasıyla karşılaşılır. bir süre sonra karbonlar yerine gelince eskiye döner.
yapıldıkdan sonra sersem çalışma gibi sorunlar görüldüğü olmuş, çok kirli motorlarda sekman kırma gibi durumlar yaşanmıştır. katalizörü tıkayan parçalar oluşursa katalizörün ömrünü azaltır.

bazı yerler orjinal marka kullanıyorum diye sahte malzeme ile bişiler yaptıklarıda oluyor. ilacın yanınızda ve sıfır kapakla açıldığından emin olun. belkide sorunlar bu gibi durumlardanda çıkıyor olabilir.

ben kendi arabama yaptırmam. gerektiğinde enjektörleri söktürüp temizletirim. bunuda 100binde yada 150binde bir yaptırırım (lpg var arabamda)
 
dün sami yazdı bana. 1000 km yol yapmış, ortalama hızı 165 gibiymiş. sonra arabada roket yapmama durumları olmuş yani tam gazda devir 7000e geliyormuş ama vites atmıyormuş. normal sürüşte sorun yokmuş. ustaya sormuş, usta vites konum sensörü demiş. ama arıza lambası yakmıyormuş.

bana fikrimi sordu, bende sıcaktan olduğunu söyledim ve geçer dedim. az önce bakmış sorun yokmuş.

hava normalden biraz fazla sıcak, üstüne ustalar dexton 3 ince koyuyorlar. uzun süreli sürüşlerde heleki devirli sürüşlerde yağımız çok fazla ısınıyor. zaten ince olan yağ dahada incelip yağ basıncıyla çalışacak parçalarda gerekli basıncı yapamama, yada sıcaktan takılmalar yapıyor.

bu gibi durumlarda size tavsiyem DEXTON 2 YAĞ KULLANIN, USTALARIN KENDİNDEN HABERLERİ YOK NE DESELER BOŞVERİN VE KATALOG DEĞERLERİNE GÖRE YAĞ KULLANIN. DEXTON 3 YAĞ BÜYÜK ARAÇLARDA KULLANILIYORMUŞ YANİ OTOBÜS KAMYON TIR GİBİ. VE NORMALDEN DAHA İNCEYMİŞ.

UZUN SÜRELİ KULLANIMLARDA HEM KENDİNİZİ HEM ARACINIZI DİNLENDİRİN. İMKANINIZ VARSA KLİMA FANINI 2 ADET YAPIN.

YAN SANAYİ RADYATÖRLERDE KANAL SAYISININ AZ OLDUĞUNU FARKETTİM. MESELA BENİM KANAL SAYIM 5 AMA GÖRDÜĞÜM BİRKAÇ OMEGADA ÖZELLİKLE RADYATÖRÜ DEĞİŞENLERDE KANALLARIN 3 E DÜŞTÜĞÜNÜ GÖRDÜM. FİYAT OLARAK AVANTAJLI OLSADA BU İLERDE SORUN ÇIKARIR. UNUTMAYIN ŞANZIMAN YAĞINI RADYATÖR SOĞUTUYOR.

HER YAZA GİRİŞTE RADYATÖR AKILLI BİRİ TARAFINDAN TERSDEN SU TUTTURUN KANALLAR AÇILSIN. BAKIN ÇIRAK İŞİ DEMİYORUM. BECERİKLİ BİR USTA TARAFINDAN YAPILSIN İŞLEM.

KANALLARDA EZİKLİKLERİ İTİNAYLA BASTIRMADAN DÜZELTMEYİ DENEYİN. Kİ İÇİNE HAVA ALABİLSİN.

ÇOK TAŞLIKLI ORTAMLARDA OLAN ARKADAŞLARIMIZ TAŞ EZİĞİNDEN ŞİKAYETCİ İSE ÖN TARAFA, TAM RADYATÖRE YAPIŞTIRMADAN ARALIKLARI MAKUL BİR TEL YAPTIRABİLİR. MALİYETSİZ VE BASİT BİR İŞLEMDİR.

ÇOK SICAK İKLİMDE OLAN ARKADAŞLARIMIZ KLİMA FANINI DİREK BİR DÜĞME İLE BAĞLAYABİLİRLER. ARAYA DİOD BAĞLATMAYI UNUTMASINLAR.

keyifli ve güvenli sürüşler.
ha birde lütfen bu bilgileri otomatikçi arkadaşlarımızla paylaşalım, yanlışlar doğrudan daha yaygın.

Eline sağlık Polat Hoca'm.

Doğru bilinen yanlışlara açıklık getirmişsin.
 
Hayırlı Ramazanlar derneğimizin sevgili üyeleri, 1 haftalık tatilden sonra tekrar merhaba
 
Geri
Üst