Otomatik vites sevenler derneği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canse89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
selam arkadaşlar;
ben de olaya bambaşka bir boyutta yaklaşacağım. Bu manuel - otomatik şanzuman arasındaki fiyat farkı ile ilgili. BU fiyat farkı tamamiyle üretim bandında değişim gerektirmesinden dolayı olmaktadır. Üretim bandından önceden planlarsınız üretim sistemini eğer montaj hattında farklı bri işlem yapılacaksa bunun dğeişiminin maliyeti var biz aslınbda otomatik vitese fark veririken buna veriyoruz, zira ar-ge çalışmasının maliyeti otomatik e değil bütün araçlara dağıtılmakta ( giydirilmekte).
Gelelim demek istediğim konuya ekonomiyi ve üretimi kontrolünde tutanla rşanzumanının tek tipe dönmesini isteyeceklerdir. bu da hali ile potomatik şanzuman (veya triptonic) olacaktır. Zira belli bir süre sonra zaten manuel şanzuman için fark vermek zorunda kalınacaktır çünkü normal üretim otomatik şanzuman iken , manuel şanzumana gfeçmek için üretim bandına müdahale olacaktır.
Hatta bazı ülkelerde ve bütün ülkelerde bazı araçlarda galiba jaguar da bu şekilde manuel daha pahalı veya otomatik ile aynı fiyat.
zaten çoğu firma bu yönde hareket ediyor, bugün özellikle mercedes almak isteyin çok ama çok zor manuel bulursunuz.
Zamanında showroom da staj yaparken öok müşteriyi ikna etmek zorunda kalmıştık.
Sonuç olarak ben de otomatik diyorum:)
Saygılar.
 
selam arkadaşlar;
ben de olaya bambaşka bir boyutta yaklaşacağım. Bu manuel - otomatik şanzuman arasındaki fiyat farkı ile ilgili. BU fiyat farkı tamamiyle üretim bandında değişim gerektirmesinden dolayı olmaktadır. Üretim bandından önceden planlarsınız üretim sistemini eğer montaj hattında farklı bri işlem yapılacaksa bunun dğeişiminin maliyeti var biz aslınbda otomatik vitese fark veririken buna veriyoruz, zira ar-ge çalışmasının maliyeti otomatik e değil bütün araçlara dağıtılmakta ( giydirilmekte).
Gelelim demek istediğim konuya ekonomiyi ve üretimi kontrolünde tutanla rşanzumanının tek tipe dönmesini isteyeceklerdir. bu da hali ile potomatik şanzuman (veya triptonic) olacaktır. Zira belli bir süre sonra zaten manuel şanzuman için fark vermek zorunda kalınacaktır çünkü normal üretim otomatik şanzuman iken , manuel şanzumana gfeçmek için üretim bandına müdahale olacaktır.
Hatta bazı ülkelerde ve bütün ülkelerde bazı araçlarda galiba jaguar da bu şekilde manuel daha pahalı veya otomatik ile aynı fiyat.
zaten çoğu firma bu yönde hareket ediyor, bugün özellikle mercedes almak isteyin çok ama çok zor manuel bulursunuz.
Zamanında showroom da staj yaparken öok müşteriyi ikna etmek zorunda kalmıştık.
Sonuç olarak ben de otomatik diyorum:)
Saygılar.


paylaşım için teşekkürlerr..
 
5 senedir 1997 cd otomatik kullanıyorum aracı değiştir diye çevreden laf atıyorlar ama satmaya hiç niyetim yok, araç sitelerini gezerken aynı araç için hız sabitleci var diyenlere rastlıyorum 5 senedir ben böyle bir tuş göremedim gerçekten böyle bir şey varmı varsa neresinde bilgi verenlere şimdiden teşekkürler...
 
1995 yılından beri sürekli araç kullanmaktayım. 1999 yılında mercedes ile tanışmıştım otomatik vitesle ve hala ogün bugndr manuel vitesin hammalık olduğunu düşünürümk. şu anda 1995 f kasa otomatik astra m var. çok memnunum. yakıt konusunda da manuelci arkkadaşların savunduğu gibi öle arada fark yok. şöyle izah edeyim. yeni ölçümüme göre km de ankara ş içi 1.1 litre civarında yakıyor. abartı değil. 1.6 orjinal GM 8 valf. burada önemli olan aracın şanzumanı değil. sürücünü sağ ayak refleksleri. kullanım alışkanllığı. birde manuelci arkadaşlar şu konuyu çok defa dle getiriler. "performansatan kaybediyor". tamamiyle yanlış dikkat edin kısmen demiyorum. şanzuamn motordaki gücün lastiklere ilet,ilmes,inde araçtır. otomatik olması gücünü bölmez. eğer sağ ayağınızla otomatiği kontrol etmeyi bilmiyorsanız gayte doğal olarak bir dizi şikayette bulunacaksanız. otomatik aracın vites değiştirme arlıklarını ayağınızn gaz pedalnıa basışına göre ayarlayabllirisiniz. düz bir yıolda parmak ucuyla hafifçe bastığınızda 1,5 - 2,0 devirlerde vites değştirecektir. Ancak biraz daha hızlı basarsanız araları uzatır 3.0 lere 3.5 lere kadar çıkar.ç burada önemli lolan basış karekteriğnizi diğer vites atışınıza kadar değştirmemeniz. yokuşta 4.000 geldi ayağpınıza hafiçe gazdan çekin -tamamen değil- üst vitese otomatik olarak gececektir. bakın siz yönettiniz gördünüz mü ? tüm bunları ukalalık olarak yazmadım. yanlış anlaşılmak istemem. düz vites kullanan ve otomatiği öcü gibi gösteren arkadaşlar lütfen objektif olark okuyun. varsa arkadaşlarınızda otomatik deneyin. insanları yanlış yönlendirmeyin. Sizin sözünü ettiğiniz "abi şöle alacaksın 3 e, 5 -6 bin devire getireceksin" dediğinizi pekala otomatikte de yaparsın. alırsın 3 e basarsın ister 5 binde ister 10 binde alıveririsen D ye ok gibi fırlar.

bu çoook uzun kafın kısası otomatik vites araç rahatlıktır. Ekonomidir.

budur abi....
 
Son düzenleme:
1995 yılından beri sürekli araç kullanmaktayım. 1999 yılında mercedes ile tanışmıştım otomatik vitesle ve hala ogün bugndr manuel vitesin hammalık olduğunu düşünürümk. şu anda 1995 f kasa otomatik astra m var. çok memnunum. yakıt konusunda da manuelci arkkadaşların savunduğu gibi öle arada fark yok. şöyle izah edeyim. yeni ölçümüme göre km de ankara ş içi 1.1 litre civarında yakıyor. abartı değil. 1.6 orjinal GM 8 valf. burada önemli olan aracın şanzumanı değil. sürücünü sağ ayak refleksleri. kullanım alışkanllığı. birde manuelci arkadaşlar şu konuyu çok defa dle getiriler. "performansatan kaybediyor". tamamiyle yanlış dikkat edin kısmen demiyorum. şanzuamn motordaki gücün lastiklere ilet,ilmes,inde araçtır. otomatik olması gücünü bölmez. eğer sağ ayağınızla otomatiği kontrol etmeyi bilmiyorsanız gayte doğal olarak bir dizi şikayette bulunacaksanız. otomatik aracın vites değiştirme arlıklarını ayağınızn gaz pedalnıa basışına göre ayarlayabllirisiniz. düz bir yıolda parmak ucuyla hafifçe bastığınızda 1,5 - 2,0 devirlerde vites değştirecektir. Ancak biraz daha hızlı basarsanız araları uzatır 3.0 lere 3.5 lere kadar çıkar.ç burada önemli lolan basış karekteriğnizi diğer vites atışınıza kadar değştirmemeniz. yokuşta 4.000 geldi ayağpınıza hafiçe gazdan çekin -tamamen değil- üst vitese otomatik olarak gececektir. bakın siz yönettiniz gördünüz mü ? tüm bunları ukalalık olarak yazmadın. yanlış anlaşılmak istemem. düz vites kullanan ve otomatiği öcü gibi gösteren arkadaşlar lütfen objektif olark okuyun. vatrsa arkadfaşlarınuızda deneyin. insanları yanlış yönlendirmeyin. Sizxin sözünü ettiğiniz "abi şöle alacaksın 3 e 5 -6 bin devire getiereceksin dediğni pekala otomatikte de yaparsın. alırsın 3 e basarsın ister 5 binde ister 10 binsde alıveririsen D ye ok gibi fırlar.
bu çoook uzun kafın kısası otomatik vites araç rahatlıktır. Ekonomidir.
budur abi....
:tesk::alkis::alkis::good::D bravooooo :D
 
1995 yılından beri sürekli araç kullanmaktayım. 1999 yılında mercedes ile tanışmıştım otomatik vitesle ve hala ogün bugndr manuel vitesin hammalık olduğunu düşünürümk. şu anda 1995 f kasa otomatik astra m var. çok memnunum. yakıt konusunda da manuelci arkkadaşların savunduğu gibi öle arada fark yok. şöyle izah edeyim. yeni ölçümüme göre km de ankara ş içi 1.1 litre civarında yakıyor. abartı değil. 1.6 orjinal GM 8 valf. burada önemli olan aracın şanzumanı değil. sürücünü sağ ayak refleksleri. kullanım alışkanllığı. birde manuelci arkadaşlar şu konuyu çok defa dle getiriler. "performansatan kaybediyor". tamamiyle yanlış dikkat edin kısmen demiyorum. şanzuamn motordaki gücün lastiklere ilet,ilmes,inde araçtır. otomatik olması gücünü bölmez. eğer sağ ayağınızla otomatiği kontrol etmeyi bilmiyorsanız gayte doğal olarak bir dizi şikayette bulunacaksanız. otomatik aracın vites değiştirme arlıklarını ayağınızn gaz pedalnıa basışına göre ayarlayabllirisiniz. düz bir yıolda parmak ucuyla hafifçe bastığınızda 1,5 - 2,0 devirlerde vites değştirecektir. Ancak biraz daha hızlı basarsanız araları uzatır 3.0 lere 3.5 lere kadar çıkar.ç burada önemli lolan basış karekteriğnizi diğer vites atışınıza kadar değştirmemeniz. yokuşta 4.000 geldi ayağpınıza hafiçe gazdan çekin -tamamen değil- üst vitese otomatik olarak gececektir. bakın siz yönettiniz gördünüz mü ? tüm bunları ukalalık olarak yazmadım. yanlış anlaşılmak istemem. düz vites kullanan ve otomatiği öcü gibi gösteren arkadaşlar lütfen objektif olark okuyun. varsa arkadaşlarınızda otomatik deneyin. insanları yanlış yönlendirmeyin. Sizin sözünü ettiğiniz "abi şöle alacaksın 3 e, 5 -6 bin devire getireceksin" dediğinizi pekala otomatikte de yaparsın. alırsın 3 e basarsın ister 5 binde ister 10 binde alıveririsen D ye ok gibi fırlar.

bu çoook uzun kafın kısası otomatik vites araç rahatlıktır. Ekonomidir.

budur abi....


budur hocamm++1903:)
 
1995 yılından beri sürekli araç kullanmaktayım. 1999 yılında mercedes ile tanışmıştım otomatik vitesle ve hala ogün bugndr manuel vitesin hammalık olduğunu düşünürümk. şu anda 1995 f kasa otomatik astra m var. çok memnunum. yakıt konusunda da manuelci arkkadaşların savunduğu gibi öle arada fark yok. şöyle izah edeyim. yeni ölçümüme göre km de ankara ş içi 1.1 litre civarında yakıyor. abartı değil. 1.6 orjinal GM 8 valf. burada önemli olan aracın şanzumanı değil. sürücünü sağ ayak refleksleri. kullanım alışkanllığı. birde manuelci arkadaşlar şu konuyu çok defa dle getiriler. "performansatan kaybediyor". tamamiyle yanlış dikkat edin kısmen demiyorum. şanzuamn motordaki gücün lastiklere ilet,ilmes,inde araçtır. otomatik olması gücünü bölmez. eğer sağ ayağınızla otomatiği kontrol etmeyi bilmiyorsanız gayte doğal olarak bir dizi şikayette bulunacaksanız. otomatik aracın vites değiştirme arlıklarını ayağınızn gaz pedalnıa basışına göre ayarlayabllirisiniz. düz bir yıolda parmak ucuyla hafifçe bastığınızda 1,5 - 2,0 devirlerde vites değştirecektir. Ancak biraz daha hızlı basarsanız araları uzatır 3.0 lere 3.5 lere kadar çıkar.ç burada önemli lolan basış karekteriğnizi diğer vites atışınıza kadar değştirmemeniz. yokuşta 4.000 geldi ayağpınıza hafiçe gazdan çekin -tamamen değil- üst vitese otomatik olarak gececektir. bakın siz yönettiniz gördünüz mü ? tüm bunları ukalalık olarak yazmadım. yanlış anlaşılmak istemem. düz vites kullanan ve otomatiği öcü gibi gösteren arkadaşlar lütfen objektif olark okuyun. varsa arkadaşlarınızda otomatik deneyin. insanları yanlış yönlendirmeyin. Sizin sözünü ettiğiniz "abi şöle alacaksın 3 e, 5 -6 bin devire getireceksin" dediğinizi pekala otomatikte de yaparsın. alırsın 3 e basarsın ister 5 binde ister 10 binde alıveririsen D ye ok gibi fırlar.

bu çoook uzun kafın kısası otomatik vites araç rahatlıktır. Ekonomidir.

budur abi....
bunları, bir otomatik kullanıcı olarak zaten biliyoruz.
buda artık renk zevk meselsine giriyor herhalde.
benim görüşüm yine değişmiyor.
banko manuel.
 
bunları, bir otomatik kullanıcı olarak zaten biliyoruz.
buda artık renk zevk meselsine giriyor herhalde.
benim görüşüm yine değişmiyor.
banko manuel.

doğrudur. saygı duyuyorum. herkesin fikrine saygı duymalı ki kendi fikriniz saygı görsün.
ben tüm bunlşarı manuel seven arkadaşlar için değil. otomatiği kötüleyenler için yazdım. onmları otomatiği tabiri caizse karalamk için öne sürdükleri savsataları -bu benim tabirim- alt etmek için. başarılı olduğuma inanıyorum.
sizin manuel tercihinize sonsuz saygım var... "başkasının fikrini karalamadığımız müddetçe kendi fikrimiz doğrudur" dan hareketle yazdım.

bence banko otomatik. selamlar.
 
Son düzenleme:
1997 model vectra da ekranda kaçıncı viteste olduğunu görülebliyormu?Birde 1 2 3 nerelerde kullanılır?
 
1997 model vectra da ekranda kaçıncı viteste olduğunu görülebliyormu?Birde 1 2 3 nerelerde kullanılır?

Tam otomatikler yakın zamana kadar kaçıncı vitesde olduğunu söylemezlerdi. Dolayısıyla 97 vectra da göstermez.
Tam otomatik viteslerde, vites atma araç belli bir devire gelince olur. Bu devir normal koşullarda (markadan markaya veya motor çeşidine göre değişir) 2200-2500 devirdir. "S" yada sport düğmesine basılırsa bu 3500-4500 devire çıkar. Ancak dik bir yokuşda araç belirlenen devire geldiğinde vites atması sizi düşük tork aralığına düşüreceği için "araç önce vites yükseltecek, sonra çekiş olmadığı için yeniden vites düşürecek, bunları yaparken siz hız kaybedeceğiniz için bir vites daha düşürüp aracın fazla yakmasına yol açacaktır."

bunu bertaraf etmek için üreticiler 1-2-3 (bazende 4) yazan bölümler koymuşlar, vites kolunu hangi sayıya getirirseniz araç sadece o vitese kadar büyümektedir.
örnek ; vites kolu 2 de, araç 1.vites ve 2.vites yapacak ve 3.vitese atmayacaktır.
vites kolu 3 de, araç 1 yapacak, 2 ye atacak, 3 e atacak ama 4 yapmayacaktır.

kullanmalımıyız sorusuna cevap olarak ; eğer gaz pedalı ile vites kutusunu yönlendirebilecek ustalığa sahipseniz gerek kalmayacaktır. Ama sadece kullanıcıyım derseniz o zaman dik yokuşlarda kullanabilirsiniz.
çok aşırı kullanmak tavsiyem değildir. motorun seri bir şekilde devir değiştirdiği zamanlarda kullanmamaya özen gösterin derim ben.
 
Geri
Üst