merhaba arkadaslar ben soner astra edıtıon 2000 aracımla aranıza katılmaktan cok mutluyum daha once 98 astra g aracım vardı manuel once bu aracı alırken ot. oldugu ıcın cok dusundum ama esımde kullanmaya basladıgı ıcın bunu aldım ama halen alısamıyorum bıraz hantal gıbı gelıyor ara sokaklarda yada yokuslardan kalkarken manuel 1 2 3 var ama nasıl nerelerde kullanılır bılemıyorum bazen 1 2 3 yapıyorum ama vıtes degısırmıs gıbı gelmıyor ne mantıkla koymuslar yardımcı olursanız sevınırım
aramıza hoşgeldiniz. önce otomatik hakkında biraz temel bilgi vereyim. P R N ve D nin ne olduğunu biliyorsunuzdur. bunlar hakkında tek diyebileceğim durmadan vites değiştirmeyin ve durmadan P ye almayın.
3 2 1 e gelince bunlar hangi vitese atarsanız araç 1 den başlayıp seçtiğiniz vitese kadar yükselir. yani 3 e atarsanız araba 1-2-3 yapacaktır ve 4 e atmayacaktır. 2 ye atarsanız 1-2 yapacak, 1 e atarsanız 1.vitesde kalacaktır. nerelerde kullanırız derseniz, yapılma amacı rampa aşağı motor freni yapmaktır.
rampa yukarıda da kullanabilirsiniz ama S tuşuda size gereken fazla deviri vericektir.
W kış modu demektir. karda buzda kalkış ve sürüş için.
S modu spor mod anlamına gelir ve açıkken araç 3500 ve üstünde vites değiştirir. değiştirdiği devir aralığı marka bazında ve motor bazında değişir.
her ne kadar manuele göre 1 vites düşük olsakda sizi rahatsız edecek kadar performans düşüşü yaşamazsınız. düşükden kastım nerdeyse bizim 1. vitesimiz onların 2.vitesine yakındır.
sizi bu kadar rahatsız ettiğine göre aracınızda bir takım sorunlar olduğunu düşünmekdeyim. yinede görmeden sürmeden uzakdan yorum yapmak olmaz. o yüzden size masraf yapmadan önce emsali bir otomatik ile deneme sürüşü yapmanızı. aradaki farkı çıkarmanızı öneririm.
aynı kasa 1,6 otomatik vitesi olan bir arkadaşdan rica ederek birkaç dk sürmenizi, durum aynı ise bu modellere, aynı değilse sizin aracınıza yoğunlaşmanızı öneririm.
bunu bir opel ustasınada aracınızı denettirerek yapabilirsiniz ama karşı tarafa güven konusunda bizler biraz tedirginiz. bu yüzden büyük paralar harcayan arkadaşlarımız oldu.
----birinden bulamassanız, çaktırmadan herhangi bir galericiden müşteri gibi bir araca hatta gerekirse 2 araca baktırma amaçlı deneme sürüşü yapabilirsiniz---
diyelimki aracınızda bir sorun var, diğer araçlar yeterince seriydi. o zaman şanzıman yağı değişim km sine bakınız,filtresi değişmişmi öğreniniz. ben genelde her yeni alınan araçda kendinizin gereksiz bile olsa tüm bakımları yeniden yaptırmanızı tavsiye ederim ama bu birazda maddiyatınızla alakalı. yani yeni araba aldıkca herşeyini kayışlar trigerler yağlar filtreler vs yapılırsa çoğu sorunun önüne geçeriz.
bu arada hemen şanzımana yordum ama motorunuzunda sorunu olabilir. bir bakılması iyi olur. şayet şanzıman yağında ve motorda birşey yoksa o zaman şanzımanın içinde balata aşımı vardır ve kaçak yapıyordur.
aracınız hakkında fazla bilgi vermemişsiniz ama ben lpg siz olarak düşündüm. eğerki lpg var ise. ve diğer şeyler sıhatli ise, lpg ayarı az yakması için düşürülmüş olabilir.
zannımca düşük km li bir araç aldınız. km saatinin oynanma ihtimali varmıdır.
sona yazdım ama sizden en kısa zamanda şu testi yapmanızı istiyorum.her vitesdeki 2000 devirdeki hızınızı. emsal bir araçla karşılaştırın aynımı. bu en azından şanzımanın sıhati hakkında bilgi verir. biraz daha açarsam 1.vitesde 2000 devirdeki hızınızı. 2.vitesdeki 2000 devirdeki hızınızı ve diğer viteslerdeki 2000 devir hızınızı emsal bir araçla karşılaştırırsanız şanzımanın kaçırıp kaçırmadığını görürsünüz.
NOT gaz pedalına basma şeklinize göre viteslerle elinizi sürmedende oynayabilirsiniz.