Otomatik vites sevenler derneği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canse89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
valla bilmiyordum ben dizellerin daha uzun ömürlü olduğunu..
ama öğrendim şimdi,güzel bi duygu:D
 
diesel motorlar benzinlilerden daha dayanıklı ve uzun ömürlü olurlar desem.. Hatta dieseller uzun ömürlü olsun diye yapılırlar desem.. hatta ve hatta mevcut motor teknolojisinin uzun ömür ve uzun vadeli performans sağlaması için diesellerin baz alındığını, yapılan yatırımın büyük kısmının diesellere yapıldığını, ve bu konuda büyük başarı sağlandığını söylesem..

tabi tüm bu yatırım , geliştirmeler ve araştırmalar otomobiller için değil kamyon-otobüs-kamyonet-minibüsler için yapıldı. yan ürün olarakda daha özenilerek imal edilen otomobil motorları ortaya çıktı. Hatta hepimizin bildiği tsi teknolojiside diesellerde uygulanan tekniğin benzinli motorlarda uygulanmış haldir. Dieseller yapıları gereği benzinlilerden çok daha dirayetli motorlardır. mesela şehirlerarası kullanılan turbo diesel bir otobüs 1milyon km'yi sorunsuz tamamlar. Ve sadece rutin bakımla bunun en az 20katını rahat rahat yapar.

Memleketteki pek çok kamyon-minibüs-kamyonetler içinde durum aynı.

abicim bu konuda verebilecegin bi link var mı?
biraz tecrübeye ihytiyacım varda bu hususta..
 
dizel motorların daha uzun ömürlü olmasının sebebi kullandıkları yakıtın daha az ısı ortaya çıkarması ve daha az devir üretmesinden kaynaklanır.
 
arkadaşlar merhabalar. bugün 95 astramın şanzıman yağını değiştirdim. alt tapayı açtı usta yaklaşık 2,5 lt kadar yağ çıktı. renhgi kahveye yakındı. akabinde tapa açııken aracı çalıştırıp yaklaşık 2-3 sn sonra kontağı kapattı bu halde yaklaşık 350 ml kadar daha yağ çıktı. 3 litre AFTIII Castrol yağ aldı. 1 lt l,ik şeklinde. hepsinni ard arda yağ çubuğunun içinden şanzumana döktü. aracı çalıştırdık bir müddet bekledik. viteslerde arac durur halde iken gezdik. sonrasında P ye alarak yağı kontrol ettik. 80 C MAx çzigisinin hemen orada olduğunu gördük seviyesinin. bir müddet daha çalılştı. 3-5 dakika. sanora tekrar bajktık yer aynı. bir tecrübe geçişler gayt iii. ve 100 töl yi bayıldık ustaya. budur abi.
sorum lşudur bildiğim kadarı ile 95 ömodel otomatiğe ATF ' olacak. ben özellikle sordum. abi bu yağ daha pahalı ama daha kaliteli sabah vites geçişlerindeki (şanzuamn soğukken 1 den 2 ye r ve bayya hissedilir geçiyordu) sorunuda halleder dedi. doğrumudur. değilse şanzumana yanlış yağmı kullnadık.
2. sorum bu şanzumanaların 7 lt yağ aldığını anmcak bunun hepsini boşaltılamadığını söyledi. doğru mudur doğru ise kalan 4 lt yağı deüğiştirmedik diğer 3 lşt ne işe yaradı.
3. yoksa benim olayım "abi boş ver gaza bas düşünme bu kadar" mıdır.
yardımlarınız için şimdiden sağolun.
 
astra aldım abi 2000 model cd otomatik 127000 km de temiz bi araba 4 parça boyası var içi pırıl pırıl ilk sahibinden aldım

hayırlı uğurlu olsun, Allah kaza bela göstermesin. tekrardan aramıza hoşgeldin otomatiğinle...
 
hayırlı uğurlu olsun, Allah kaza bela göstermesin. tekrardan aramıza hoşgeldin otomatiğinle...

ohoo abi sen konuyu kacırdın:D
otomatik vites ilgili bir soru vardı tam senlik,ama ortada sen yoksun..
valla bu derneğin o işe kimseye laf soyletmeden cevaplaması lazımdı ama olmadı:D
 
ohoo abi sen konuyu kacırdın:D
otomatik vites ilgili bir soru vardı tam senlik,ama ortada sen yoksun..
valla bu derneğin o işe kimseye laf soyletmeden cevaplaması lazımdı ama olmadı:D

hayırdır, link at hemen, havamı atayım.
 
arkadaşlar merhabalar. bugün 95 astramın şanzıman yağını değiştirdim. alt tapayı açtı usta yaklaşık 2,5 lt kadar yağ çıktı. renhgi kahveye yakındı. akabinde tapa açııken aracı çalıştırıp yaklaşık 2-3 sn sonra kontağı kapattı bu halde yaklaşık 350 ml kadar daha yağ çıktı. 3 litre AFTIII Castrol yağ aldı. 1 lt l,ik şeklinde. hepsinni ard arda yağ çubuğunun içinden şanzumana döktü. aracı çalıştırdık bir müddet bekledik. viteslerde arac durur halde iken gezdik. sonrasında P ye alarak yağı kontrol ettik. 80 C MAx çzigisinin hemen orada olduğunu gördük seviyesinin. bir müddet daha çalılştı. 3-5 dakika. sanora tekrar bajktık yer aynı. bir tecrübe geçişler gayt iii. ve 100 töl yi bayıldık ustaya. budur abi.
sorum lşudur bildiğim kadarı ile 95 ömodel otomatiğe ATF ' olacak. ben özellikle sordum. abi bu yağ daha pahalı ama daha kaliteli sabah vites geçişlerindeki (şanzuamn soğukken 1 den 2 ye r ve bayya hissedilir geçiyordu) sorunuda halleder dedi. doğrumudur. değilse şanzumana yanlış yağmı kullnadık.
2. sorum bu şanzumanaların 7 lt yağ aldığını anmcak bunun hepsini boşaltılamadığını söyledi. doğru mudur doğru ise kalan 4 lt yağı deüğiştirmedik diğer 3 lşt ne işe yaradı.
3. yoksa benim olayım "abi boş ver gaza bas düşünme bu kadar" mıdır.
yardımlarınız için şimdiden sağolun.

barış bunu cevaplamıştım, istersen eski mesajlara bir bak. sadece kafana takma yanlış birşey yok.
 
Geri
Üst