Park Sırasında Direksiyonun Konumu :)

bendede yamuk olmaz her zaman nizami düz bırakmaya özen gösteririm.
 
yıl 1999 sanırım depremden 1 hafta önce. 1992 model 20 gls vectram var. lacivert yanıyor maşallah. üsküdarda icadiye de oturuyoruz. oralar çok yokuşlu bilen bilir. arabamı yokuş aşağı bırakmıştım önünde hiç araçta yoktu. çocuklar yokuş sonunda top oynuyorlardı. balkona çıktım anten i çeviriyorum tv güzel göstermiyordu. 2. katta oturuyoruz araç balkon altında park halinde duruyor. anten çevirirken birden hışırtı geldi bi baktım arabam hareket ediyor. Allah diyerek içeri koştum dış kapıya atladım gümbürtü koptu.....araç yokuş sonunda demir elektrik direğiyle kaldırıma çıkmış .. ön taraf haşat , alt taraf kaldırıma o süratle çıktı diye dağılmış. Allahtan çocuklar yoktu orda.... oyunları bitmiş heralde..

oturdum ağlıyacam arabama gözüm gibi bakıyordum. içine camdan eğildim el freni çekik, araç 1 nci viteste. çağırdık polisi kasko var araçta ya tutanak alalım diye. geldi polis bilerek yaptınız ben tutanak tutmam dedi. ya ben güzelim arabamı neden vurayım diyom , o malesef tutmam araç viteste ve el freni çekik demek vurunca çektiniz bunları dedi.

neyse babamla güç bela razı ettik tutanağı aldık sigorta falan derken aracım pert oldu:S...çok üzülmüştüm halen yazarken içim acayip oluyor.

o gün bu gün eğer hafif yolda eğim varsa direksiyonu kırar tekerleği kaldırıma yaslar öyle bırakırım aracı...

ama halen araç 1 viteste ve el freni çekiliyken nasıl öyle sürat aldı ve pert oldu anlamış değilim. yol da baya dik yokuştu ama artık bilmiyorum......
 
bende değilde babamda var o 9- pozisyonu hastalığı :) hep nerden anlar diyordum arabanın hareket ettiğini :D kaldırım taşına kadar aynı yere denk getirmeme rağmen anlıyordu:D ehliyeti aldıktan sonra itiraf etti :) bendede kilitlediğimi unutma gibi bir sıkıntı var 4 kat aşağı inip kapıları kilitledinmi diye baktığım çoktur :D
 
Arkadaşlar takıntı gibi birşey oldu bende park ettikten sonra direksiyonu düzleyip bırakmak... Hatta bazen emin olamadım mı araçtan inip bakıyorum teker yan mı değil mi diye :D
3 kollu direksiyondaki "T" şeklini tam yakalamaya çalışıyorum :D obsesif olup çıkıcam böyle giderse...
açıkçası kulaktan dolma eski bir bilgi sonucu bu takıntı oluştu bende... Sizde de var mı benzeri bir durum? :)

DipNot: Kapıları kilitleyip kilitlemedim mi diye de bir takıntı başladı şimdi... Araçtan uzaklaşırken sürekli cebimdeki anahtarın kilit butonuna basar oldum :D

Bende bu sorun yok.Aslında var da yok. :maden:
Arabadan iniyorum kapıları kilitliyorum sonra giderken bir daha basıyorum kilitlenmedi mi acaba diye :confused: nasıl oluyorsa geldiğimde aracın kapıları açık oluyor... :sopa: Allah'tan aracı soymuyorlar... :)
 
kapıyı kilitlemediğim zamanlar bile olmuştur hem izmirde hem istanbulda.sokakta bırakmama rağmen ruhsat da ekranı da çıkarmam.cevapları okudum da ben ne rahatmışım:D

direksiyon olayına da köşe dönüşü olmadığı sürece pek umursamam.yeter ki tam tur dönük olmasın:)
 
Elektrik motorlularda sorun olmaz ama hidrolik direksıyonlarda direksiyonu çevirip bırakmak basıncın devam etmesine ve pompanın zarar gormesine neden olabilirmiş.. Eğimli yol haricinde duz kalsın..
 
yıl 1999 sanırım depremden 1 hafta önce. 1992 model 20 gls vectram var. lacivert yanıyor maşallah. üsküdarda icadiye de oturuyoruz. oralar çok yokuşlu bilen bilir. arabamı yokuş aşağı bırakmıştım önünde hiç araçta yoktu. çocuklar yokuş sonunda top oynuyorlardı. balkona çıktım anten i çeviriyorum tv güzel göstermiyordu. 2. katta oturuyoruz araç balkon altında park halinde duruyor. anten çevirirken birden hışırtı geldi bi baktım arabam hareket ediyor. Allah diyerek içeri koştum dış kapıya atladım gümbürtü koptu.....araç yokuş sonunda demir elektrik direğiyle kaldırıma çıkmış .. ön taraf haşat , alt taraf kaldırıma o süratle çıktı diye dağılmış. Allahtan çocuklar yoktu orda.... oyunları bitmiş heralde..

oturdum ağlıyacam arabama gözüm gibi bakıyordum. içine camdan eğildim el freni çekik, araç 1 nci viteste. çağırdık polisi kasko var araçta ya tutanak alalım diye. geldi polis bilerek yaptınız ben tutanak tutmam dedi. ya ben güzelim arabamı neden vurayım diyom , o malesef tutmam araç viteste ve el freni çekik demek vurunca çektiniz bunları dedi.

neyse babamla güç bela razı ettik tutanağı aldık sigorta falan derken aracım pert oldu:S...çok üzülmüştüm halen yazarken içim acayip oluyor.

o gün bu gün eğer hafif yolda eğim varsa direksiyonu kırar tekerleği kaldırıma yaslar öyle bırakırım aracı...

ama halen araç 1 viteste ve el freni çekiliyken nasıl öyle sürat aldı ve pert oldu anlamış değilim. yol da baya dik yokuştu ama artık bilmiyorum......
vites yokuşun tersi yönde olmalıydı.. Geçmiş olsun
 
Elektrik motorlularda sorun olmaz ama hidrolik direksıyonlarda direksiyonu çevirip bırakmak basıncın devam etmesine ve pompanın zarar gormesine neden olabilirmiş.. Eğimli yol haricinde duz kalsın..

Böyle bişey hatırlıyorum ben de, dönük olunca körük ve pompaya baskı oluyor diye, ne kadar doğru bilmiyorum. Gene de düz bırakırım hep.

Kapıları kitlemeyle alakalı herkeste benim gibi vesvese varmış demek ki:D Geçenlerde uçağa binmeye yarım saat kala, içime düştü, ta otoparka kontrol etmeye gittim. Sonuç, gene aynı. Vesvese.. Kapılar kitliymiş :)
Psikologlar vesveselerinize prim vermeyin diyor. Yani, aklınıza gelince kafanızdan uzaklaştırın. Velev ki, şüpheniz doğru bile olsa, her kulak verdiğiniz vesveseden sonra yenileri bitmek bilmeyecek şekilde gelmeye devam eder diyorlar.
 
Vay be forumun en rahat üyesi benmişim yaaaa kapı kilitlendi mi direksiyon düzmü daha bugüne kadar birkez kontrol ettiğimi hatırlamıyorum
 
Arkadaşlar takıntı gibi birşey oldu bende park ettikten sonra direksiyonu düzleyip bırakmak... Hatta bazen emin olamadım mı araçtan inip bakıyorum teker yan mı değil mi diye :D
3 kollu direksiyondaki "T" şeklini tam yakalamaya çalışıyorum :D obsesif olup çıkıcam böyle giderse...
açıkçası kulaktan dolma eski bir bilgi sonucu bu takıntı oluştu bende... Sizde de var mı benzeri bir durum? :)

DipNot: Kapıları kilitleyip kilitlemedim mi diye de bir takıntı başladı şimdi... Araçtan uzaklaşırken sürekli cebimdeki anahtarın kilit butonuna basar oldum :D


Aracın tekerlerini, yani kısacası hidrolik pompalanan körükleri gergin bir şekilde(bu demek oluyor ki tekerlekler düz değil bir yöne dönük) bırakırsanız, araç her durduğunda o hidrolik ordan çekilir, her çalıştırdığınızda da oraya pompalanır. Bu gergin bir misinaya bıçakla vurmak gibidir. Sonra bir bakmışsınız, zamanla ön çamurluklarınızdan birinde kocamaaaaan bir hidrolik yağ kaçağı. İşte o zaman keçeyi patlattığınızı anlarsınız. Park pozisyonunda direksiyon konumunu resetlemek gayet doğrudur anlayacağınız.
 
Geri
Üst