- Katılım
- 12 Ara 2009
- Mesajlar
- 266
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
Bir süredir aracımdaki Motor ısısı ve kalorifer sistemi ile uğraşmaktayım...
Sabah aracımla işime Ş.içine girmeden ana yoldan gidersem yaklaşık 13-15 km lik trafik sıkışıklığı olmayan yolda hararet ibremin 80 e bile gelmeme sorunum vardı...
Termostat ın açık kalmış olabileceği düşüncesi ile Termostatımı bugün değiştirdim ve pek deneme fırsatım olmadı...
Ayrıca bugün Aracıma atiker marka LPG taktırdım... Montaj aşamasında LPG ayarına gelen birkaç OPEL araç sahibi oldu ve şikayetleri; aracın benzinden LPG ye geç geçmesi idi... Havaların soğuması ile birlikte bu sorundan gelen insanlar artmış...
LPG ye geçiş için motor sıcaklığının 30-40 Derece olması gerekli ve, ben gibi aracını çalıştırır çalıştırmaz Trafiksiz yola çıkan kişilerin bu türden sorunları var.. Motor sıcakken yani 30-40 derece üzerinde iken LPG ye geçiş en fazla 10 saniye....
Aracın kullanım klavuzunda 90 derece ile kastedilen orta bölge için Motorun normal çalışma sıcaklığı yazıyor, ve aracınızı çalıştırın ve beklemeden, motoru çok sıkıştırmadan yola çıkın ve motor 90 dereceye yani ibre ortaya gelince motorunuz normal çalışma sıcaklığında olacaktır diyor...
Tasarruf için LPG taktırdım ancak yolun yarısına kadar Benzin ile gidersem LPG yi amorti etmem bayaaa uzun bir zaman alacak....
Fiat Marea aracımızda ise, dış hava sıcaklığı 3 derece civarlarında iken 1-2 km ile kaloriefer zaten ısıtmaya başlıyor ve, 90 dereceye yaklaşıyor... Hemen LPG ye geçiyor ve istenilen tasarruf sağlanmış oluyor....
Her sabah işe giderken 5 km desek, akşam eve gelirken de 5 km, ayda 300 Km benzinde çalışıyor... Veya 250 km diyelim benzinle gidilen yol... Buda tasarrufu düşürüyor... (5km temsili bir değerdir... Bugün servise gelenler 5 km falan olsa razıyım diyorlardı ama...)
Bu durumu az da olsa önlemek için Radyatör peteğinin önü eski usul karton v.s. ile kapatılsa (zaten en önde klima radyatörü var ve, petek alanın yarısı kadar da fan var ancak yarısı kapatılabiliyor ve fanın olduğu yerden de hava girişi sağlanabiliyor) araç için herhangi bir sıkıntısı varmıdır???? Tabi araç hararet seviyesinde de olmayacak şekilde??
Bilgisi veya fikri olan varsa düşüncelerinizi bekliyorum....
Sabah aracımla işime Ş.içine girmeden ana yoldan gidersem yaklaşık 13-15 km lik trafik sıkışıklığı olmayan yolda hararet ibremin 80 e bile gelmeme sorunum vardı...
Termostat ın açık kalmış olabileceği düşüncesi ile Termostatımı bugün değiştirdim ve pek deneme fırsatım olmadı...
Ayrıca bugün Aracıma atiker marka LPG taktırdım... Montaj aşamasında LPG ayarına gelen birkaç OPEL araç sahibi oldu ve şikayetleri; aracın benzinden LPG ye geç geçmesi idi... Havaların soğuması ile birlikte bu sorundan gelen insanlar artmış...
LPG ye geçiş için motor sıcaklığının 30-40 Derece olması gerekli ve, ben gibi aracını çalıştırır çalıştırmaz Trafiksiz yola çıkan kişilerin bu türden sorunları var.. Motor sıcakken yani 30-40 derece üzerinde iken LPG ye geçiş en fazla 10 saniye....
Aracın kullanım klavuzunda 90 derece ile kastedilen orta bölge için Motorun normal çalışma sıcaklığı yazıyor, ve aracınızı çalıştırın ve beklemeden, motoru çok sıkıştırmadan yola çıkın ve motor 90 dereceye yani ibre ortaya gelince motorunuz normal çalışma sıcaklığında olacaktır diyor...
Tasarruf için LPG taktırdım ancak yolun yarısına kadar Benzin ile gidersem LPG yi amorti etmem bayaaa uzun bir zaman alacak....
Fiat Marea aracımızda ise, dış hava sıcaklığı 3 derece civarlarında iken 1-2 km ile kaloriefer zaten ısıtmaya başlıyor ve, 90 dereceye yaklaşıyor... Hemen LPG ye geçiyor ve istenilen tasarruf sağlanmış oluyor....
Her sabah işe giderken 5 km desek, akşam eve gelirken de 5 km, ayda 300 Km benzinde çalışıyor... Veya 250 km diyelim benzinle gidilen yol... Buda tasarrufu düşürüyor... (5km temsili bir değerdir... Bugün servise gelenler 5 km falan olsa razıyım diyorlardı ama...)
Bu durumu az da olsa önlemek için Radyatör peteğinin önü eski usul karton v.s. ile kapatılsa (zaten en önde klima radyatörü var ve, petek alanın yarısı kadar da fan var ancak yarısı kapatılabiliyor ve fanın olduğu yerden de hava girişi sağlanabiliyor) araç için herhangi bir sıkıntısı varmıdır???? Tabi araç hararet seviyesinde de olmayacak şekilde??
Bilgisi veya fikri olan varsa düşüncelerinizi bekliyorum....
Son düzenleme: