Renault Clio RS & Opel Corsa OPC

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan harrun
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Renault Clio RS & Opel Corsa OPC


  • Kullanılan toplam oy
    66
corsa daha ekonomik bir araba satış fiyatı ve vergi olarak ayrıca iç mekanda daha güzel buyüzden corsayı tercih ederim ama clio da hafife alıncak araba değil...

corsa da açılır tavan olması da benim için ayrıca bir tercih sebebi...
 
işte bu noktada üzülerek RS demekten başka çaremiz kalmıyor.. stock olarak RS OPC den 1 adım önde...

Stock stock da 150 lere kadar corsa aliyor defalarca denedik..
Uzunu bilemiyorum.
 
Tipik Türk ön yargısıdır Renault'a karşı söylenenler :) Clio RS , OPCden bir gömlek üstün bir otomobil, bizzat OPC sahibi biri olarak söyleyebilirim rahatlıkla. Tabiki burada bazı maddeler değişiklik gösterebilir.Örneğin Corsa'nın iç mekanı daha kaliteli görünüyor.Ancak gerek motor teknolojisi,gerek şase,gerek yol tutuşu,aktarım,fren ve benzeri tüm sistemlerde RS çok çok gelişmiş bir otomobil.. Frenler brembo mesela,dandik bir araç olsa böyle birşey koymazlardı ilk etapta.

Hatta eğer gücüm yetseydi,OPCden çok RS düşünüyordum,ancak nasip olmadı. Vergi avantajı,mazleme kalitesi olarak opc önde olsa da, teknoloji olarak RS daha iyi. Corsa opc bu arada Nürburgring'de Clio RS'ten önde , ve çoğu circuit yarışlarında ve denemelerinde de önde görünüyor,ancak iş uzun yola geldiğinde Clio affetmiyor :) TopGear Clio RS vs Corsa VXR izleyebilirsiniz :)

Emre Burada Rs ile OPC in fiyatlari birbirine cok yakin...
OPC cok daha fazla tercih ediliyor.
RS yi canli olarak cok gordum. OPC yi alirken cok dusundugumde bir aracti..
Genelde Hepimizin hem fikir oldugu aracin RS oldugunu hissetmiyorsun..
Bu bence cok buyuk bir eksisi.
Buradaki denemelerimizdede 150 lere kadar opc aliyor.
 
2003-renault-clio-v6.jpg

Bu arac baska bir dunya....:D:D
 
img007s.jpg


RS de plakaya dikkat ..
OPC club yazar ...
 
erden doğrudur 150lere kadar alırsın tabiki ama uzarsanız kaçar :D
bir de pitte gidin, yol tutuş ve frenajda artısı çok
 
erden doğrudur 150lere kadar alırsın tabiki ama uzarsanız kaçar :D
bir de pitte gidin, yol tutuş ve frenajda artısı çok

Denemek lazim ama biliyorsun benimki stock degil o yuzden cok saglikli olmaz..
O yuzden hem RS hem stock OPC bulmak lazim.
Yol tutus ve fren icin bir sey diyemecegim. Bilemiyorum..
 
yürüyüşü durusu ve rengi yeter tabiki OPC
 
OPC.

Ama arden mavi rengi olacak. Diğer renkler olacaksa olmasın daha iyi:) Varsın biraz daha yavaş gitsin Clio'dan. Zamana meydan okuyacak halimiz yok:) OPC şekli yeter.
 
Erden OPC genelde alıyor zaten.Uzun yolda da boy boy fark atacağını sanmam , 240 civarı görüyor max. olarak RS'de. Yürüyüş konusunda bir fazlası yok bence. Corsa'nın mantıklı incelendiği zaman yüzlerce artısı var RS'e göre. Fiyat/Performans oranı , duruşu , tipi , iç mekanın kalitesi , ve Alman oluşu. Burada RS'in öne çıktığı şuralar var , motor çok sağlam , şase mükemmel ayarlanmış , yol tutuş harika , aktarma çok iyi yola veriyor gücü , frenaj opcden başarılı (Gerçi opc'de de brembo fren sistemi olsa aynı olurdu sanırım ) ..

Alıntıdır :
AutoCar Mayıs 2008 : 10 Otomobil denemesi - hothatch
Goodwood Pistinde time trial

Corsa OPC
Burası artık işin oldukça ciddileştiği ve ilk iki otomobil ile diğerleri arasında ( Clio RS ve Opc) farkların son derece barizleşmeğe başladığı yer. Corsa OPC'nin Goodwood'da son derece rekabetçi olacağını biliyorduk,burası firmanın basın tanıtımını yaptığı yerdi.Ancak
Opc sadece düzlükte değil,pistin hilekar virajlarında da bu denli hızlı ve entegre olabileceğini hiçbirimiz tahmin edememiştik.
Süspansiyon sistemi ile şasi arasındaki uyum sayesinde otomobil tümseklerle dolu St.Mary's ve Madgwick bölümünde göz kamaştırıcıydı.Amötrisörler üstün kontrol ve yol tutuş sağlayacak ölçüde sert , darbeleri sürücüden mümkün olduğu kadar uzaklaştıracak kadar da yumuşaktı.

St.Mary's öncesindeki Viraj GoodWood'un insanın yüreğini ağzına getiren birkaç virajdan en büyüğü.Burada Opc adeta yola yapışmış gibiydi. Otomobili pistte zorlayan tek iki şey , virajların çıkış bölgeleri idi. ESP kapalı iken ön lastikler çok kısa da olsa patinaja düştü.Otomobil yine de bu açıkları kapatmasını bildi,ve bugünün en hızlısı oldu.Tur zamanı Clio RS'ten 0.3 saniye daha iyidi. OPC kesinlikle son derece çarpıcı bir otomobil.Tam bir eğlence makinası.

Dağ yolu testinde de , pistte gösterdiği çeviklik aynı şekilde sürücünün emrinde idi.Ancak bu kez gücün yola aktarılması sırasında sorunlar ve fazlasıyla hissedilen bir tork etkisi vardı.Opel tork etkisini hafifletmek için,opc'de hafif ama son derece direkt bir direksiyon kullanmış.Böylece sürücü,şasinin çok hızlı tepkilerine çok çabuk cevap verebiliyor.Tüm bu canlılığa rağmen sürücü etkileşiminin mükemmel olmayışı sürüş deneyiminin zaman zaman kopuk olmasına yol açıyor.Bu da Clio'nun affetmeyecği bir eksiklik.

Clio RS

Bazen belli otomobillerden harikulade şeyler yapmasını beklersiniz,ancak beklentileriniz suya düşer. Mazda MX5 veya Mini gibi. Bazen de tam tersi olur, bir otomobil gelir ve beklentilerinizi hayli geride bırakan işler çıkarır. Clio RS'in de yaptığı tam olarak buydu. Clio'nun etkileyici olacağını biliyorduk,bilmediğimiz şey onun bizi bu denli şaşırtabileceği ve rakiplerini sahadan sileceği idi.Günün en hızlı zamanı Renault'dan gelmedi,ancak araç her yönü ile eşsizdi.

Clio'yu mükemmel yapan çok sayıda sebep sayılabilir.Direksiyondan yayılan hisler,fantastik vites oranları,yol tutuşu , virajlara acımasızca saldırışı , gaz pedalına yapacağınız hassas müdaheleler ile virajları alışı...Tüm bunlar Clio'nun özel , hatta güçlü OPC'den bile daha üstün bir otomobil olduğunu gösterdi bize.Harika koltukları ve güçlü frenleri de cabası.

Neticede,Clio RS bu pistte , diğerlerinden ayrı bir ligde olduğunu açık farkla kanıtladı.

Yol testinde de rakiplerine merhamet etmedi.Ön taraf tıpkı pistteki gibi,yola keskin dişlerini geçiyordu.Yolda uçarcasına giderken , bir ahenk içindeydi. Pistteki kadar hızlı kullanmadığımız için,frenlerin canlılığı yolda daha az fark ediliyordu. Clio,hem heyecan veriyor,hem de sürücüsüne yola ilişkin herşeyi anlatabiliyordu.Vites oranları mükemmeldi.Sürüş sert olmasına rağmen rahatsız edici değildi.Testimizde yer alan otomobillerin bir kısmı bazı disiplinlerde Clio ya yakın sonuçlar elde etse de,bir bütün olarak bakınca , Clio'ya yanaşabilen yok.
 
Geri
Üst