Resmen İsyan Ettim Bugün

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndipi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Şimdi benzer kapanlara baktım da sanırım dediğin şey şu resimde olan malzeme.

attachment.php

aynen abi içindeki görünenler muhtemelen basınç tahliye sibobu... önemli olan aracındakiyle aynımı
 
aynen abi içindeki görünenler muhtemelen basınç tahliye sibobu... önemli olan aracındakiyle aynımı

Aracımdaki buna benziyor da olmazsa gider alırım sorun değil sanırım etse etse 10-15 TL filan bir şey bu zımbırtı da. Lakin aklıma şu takıldı eğer ki böyle basıncı alıyor ise kapa açtığım da bir tıs sesi gelmemesi gerek. Yanılıyor muyum?
 
Aracımdaki buna benziyor da olmazsa gider alırım sorun değil sanırım etse etse 10-15 TL filan bir şey bu zımbırtı da. Lakin aklıma şu takıldı eğer ki böyle basıncı alıyor ise kapa açtığım da bir tıs sesi gelmemesi gerek. Yanılıyor muyum?

belki senin duyduğun 5 psi lık bir basıncın sesidir. bu zımbırtı astra h da 15 psi dan sonra salıyor dışarı havayı.yani o ses çıkması normal önemli olan kapak ayarlı olduğu basınca ulaşan basıncı tahliye edip boruların radyatörü sağlam kalmasını sağlamak...
 
belki senin duyduğun 5 psi lık bir basıncın sesidir. bu zımbırtı astra h da 15 psi dan sonra salıyor dışarı havayı.yani o ses çıkması normal önemli olan kapak ayarlı olduğu basınca ulaşan basıncı tahliye edip boruların radyatörü sağlam kalmasını sağlamak...

Hım o zaman şöyle bir kontrol olabilir gerçi yarın ben bundan alırım almasına da eğer ki aracın su borularında bariz bir basınç var ise demek ki bu kapak işini tam yapmıyor demektir.
 
abi once bu zimbirtinin calisma yani basinci tahliye etmesi gereken basinci arastirip ogrenmek lazim... muhtemelen buda 15 psi gibi biseydir... sonra kapak kapaliyken su hortumlarina ek yaparak 15 psi lik basinc verip kapagin tahliye edip etmedigi kontrol edilebilir... yada hic ugrasmayip yeni bi kapak alip takip kafa rahat ettirilebilir...
 
abi once bu zimbirtinin calisma yani basinci tahliye etmesi gereken basinci arastirip ogrenmek lazim... muhtemelen buda 15 psi gibi biseydir... sonra kapak kapaliyken su hortumlarina ek yaparak 15 psi lik basinc verip kapagin tahliye edip etmedigi kontrol edilebilir... yada hic ugrasmayip yeni bi kapak alip takip kafa rahat ettirilebilir...

Kardeşim çok değerli paylaşımlarda bulundun bilesin. Şimdi senin yazdıkların kafama fazlası ile yattı. Hatta şu bile aklıma geldi. Bu basıncı atamaması aracın hararetinin yükselmesine bile neden olur. Neticede ortada bir basınç söz konusu.
 
Kardeşim çok değerli paylaşımlarda bulundun bilesin. Şimdi senin yazdıkların kafama fazlası ile yattı. Hatta şu bile aklıma geldi. Bu basıncı atamaması aracın hararetinin yükselmesine bile neden olur. Neticede ortada bir basınç söz konusu.

abi bildiğim basınç suyu kaynamasını geciktiren bir şey düdüklü tencere misali. sistemde basınç belli seviyeye kadar korunduğunda ve antfriz sistemde olduğunda suyun kaynaması 120 derecelere kadar yükseliyor buda motorun su kaynatıp contayı yakmasına mani oluyor. opellerde durum bu. fakat işte bu basıncı zamansız kaçıran kapak yani bozuk kapak yada zamanında dışarı salması gerekirken salmayan kapak yüzünden uğraşabiliyoruz hararetle haberimiz olmuyor...
olması gereken sistemde antfriz olucak ve bu kapak sağlam çalışır olucak ayrıca tüm sistem borular radyatörler sağlam olucak basınc kaçırmayacak o zaman hararet yapmaz bu arabalar... öyleki astra h ların bi çeşidi yanlış bilmiyorsam 115 derecede çalışıyor şaka gibi.... gavur öyle dizayn etmiş...
yani işin özü abicim önemsemediğimiz kapak bile ne çok işe yarıyor aslında... ben astra h ın kapağını test ettim bi aparat aldım ayrıca sistemide kontrol ettim benim kapak mesela 20 psi a gelince basıncı dışarı saldı. kapak yan sanayi... bende gm sini sipariş edicem bi ara. kullandığım test aparatı şu ; http://www.amazon.com/Mityvac-MV4560-Radiator-Cooling-Pressure/dp/B003V9L05G
 
abi bildiğim basınç suyu kaynamasını geciktiren bir şey düdüklü tencere misali. sistemde basınç belli seviyeye kadar korunduğunda ve antfriz sistemde olduğunda suyun kaynaması 120 derecelere kadar yükseliyor buda motorun su kaynatıp contayı yakmasına mani oluyor. opellerde durum bu. fakat işte bu basıncı zamansız kaçıran kapak yani bozuk kapak yada zamanında dışarı salması gerekirken salmayan kapak yüzünden uğraşabiliyoruz hararetle haberimiz olmuyor...
olması gereken sistemde antfriz olucak ve bu kapak sağlam çalışır olucak ayrıca tüm sistem borular radyatörler sağlam olucak basınc kaçırmayacak o zaman hararet yapmaz bu arabalar... öyleki astra h ların bi çeşidi yanlış bilmiyorsam 115 derecede çalışıyor şaka gibi.... gavur öyle dizayn etmiş...
yani işin özü abicim önemsemediğimiz kapak bile ne çok işe yarıyor aslında... ben astra h ın kapağını test ettim bi aparat aldım ayrıca sistemide kontrol ettim benim kapak mesela 20 psi a gelince basıncı dışarı saldı. kapak yan sanayi... bende gm sini sipariş edicem bi ara. kullandığım test aparatı şu ; http://www.amazon.com/Mityvac-MV4560-Radiator-Cooling-Pressure/dp/B003V9L05G


Kardeşim sabah işe geldim direk parçacıya gittim ve kapağı aldım. Kapağı incelediğim de dediğin gibi supap şeklinde bir yer var. Tırnağımla bastırdım içine doğru gidiyor. Aracın üzerinde olan kapakta bu kısım çok ama çok sert aldığım febi marka kapak idi. O daha yumuşak bir yayı var. Sanırım onun basıncı daha erken salacak gibi.
 
Kardeşim sabah işe geldim direk parçacıya gittim ve kapağı aldım. Kapağı incelediğim de dediğin gibi supap şeklinde bir yer var. Tırnağımla bastırdım içine doğru gidiyor. Aracın üzerinde olan kapakta bu kısım çok ama çok sert aldığım febi marka kapak idi. O daha yumuşak bir yayı var. Sanırım onun basıncı daha erken salacak gibi.

iyi yapmışsın abi yeni herzaman daha iyi. sonuçta eskiyen şeyler bunlar... herne kadar önemsiz kabul etsekte önemli parçalar sonuçta...
 
iyi yapmışsın abi yeni herzaman daha iyi. sonuçta eskiyen şeyler bunlar... herne kadar önemsiz kabul etsekte önemli parçalar sonuçta...

Bu konuyu burada açana kadar o parça hakkında hiç bilgim yoktu kapa gitsin mantı ile hareket ediyordum. Ama konu sayesinde bir değişim daha yaptım bakalım başka yerden dert sorun çıkaracak mı?
 
Geri
Üst