sadece antifreeze

opel zafira

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Kas 2010
Mesajlar
75
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
selam arkadaslar size bir sey sormak istedim arabadaki butun suyu bosalsam ve yerine komple antifreeze koysan nasil olur cunku bazi kisiler sadece antifreeze koy diyor daha iyi olur motor icin diyorlar ne dersiniz iyi olur mu olmaz mi su deposuna su koymamak eksildiginde devamli antifreze
 
Normalde yaz kış antifriz kullanılması gerekir; soğutma sisteminde kullanılan su sistemin kreçlenmesi ve oksitlenmesine sebebiyet verdiği için; tamamen antifiriz tercih edilmelidir. Özellikle radyatördeki kılcal bölgelerin kireçlenmesi ve oksitlenmesi ciddi sorunlara neden olacağından sisteminizde tamamen antifiriz kullanın...Yazın hararete bile neden olur sadece su olması...

Fakat uzun süre su kullanılan bir sistemde su boşaltılıp, antifiriz konduğunda mevcut kireçlenmeler çözüleceğinden sistemdeki suyun verdiği zararlar ortaya çıkacaktır. Bu radyatörünüzde bir su sızıntısına neden olabilir, o da şansınıza kalmış artık...

Ben arabayı ilk aldığımda aldığım kişi; Aydın gibi bir sıcak yerde antifiriz kullanımını bilmediğinden hep su kullanmış; sistemi boşalttırıp antifiriz koyduğumda bir müddet sonra bir su sızıntısı ile karşılaştım; kapatıcı denen sıvıyı antifirize karıştırdıktan sonra sızını kesildi, umarım sizde bu sızıntı olmaz...
 
tesekkurler arkadas bizim burda - 20 30 oluyor kisin sorun olmaz herhal
 
maksadın sıstemı komple boşaltıp temız antıfırız koymaksa hepsını boşaltman mumkun olmayacaktır sıstemde 1-2 lıtre kalır. antıfırıze saf su karısımı gereklıdır. 5 lıtre olarak satılan karısımlılar pıyasada fazla yok
 
Antifiriz suyun donmasını nasıl önler?

Kışın soğuk aylarında, hava sıcaklığı sıfırın altına düşünce, arabamız kapı önünde hareketsiz halde iken bu soğutma suyu da her su gibi donabilir. Donunca genişler ve yaptığı basınçla motor bloğunu çatlatabilir. Bu olayı önlemek için suyun içine, sıfırın çok altındaki derecelerde bile donmasına mani olacak ‘antifiriz’ dediğimiz sıvı ilave edilir. Motorun soğutma suyunun içine ne oranda antifiriz konulacağını, o bölgede olabilecek en düşük hava sıcaklığı belirler. O zaman şöyle düşünülebilir. Tam emniyetli olması bakımından, soğutma suyunun yerine niçin tamamen antifiriz doldurmuyoruz? Antifiriz oranı yüzde yüzü bulunca sıcaklık ne kadar düşerse düşsün maksimum korunma sağlanmış olmaz mı? Hayır, olmuyor. Mantıken ters gelebilir ama belirli orandan fazla konulan antifiriz bu sefer de tamamen ters tepki veriyor. Suya yüzde 50 oranında katılmış antifiriz -37 derecede donarken, antifirizin kendisi yani saf antifiriz -12 derecede donuyor. Suyla karışabilen her şey onun sıfır derece olan donma noktasını düşürür. Yani donma derecesini düşürmek için suya toz şeker, şurup hatta aküdeki asit bile konulabilir. Hepsi de bir dereceye kadar aynı işlevi görür ancak hiçbiri diğer tehlikeli yan etkileri bakımından tavsiye edilmez. İlk otomobillerde şeker ve balın antifiriz olarak kullanılmaları denendi, sonraları ise alkolde karar kılındı. Ancak bu sefer de alkolün kaynama noktası düşük olduğundan motor sıcakken sorun çıkardı. O halde ideal antifirizin donmayı önlemesi ama aynı zamanda da suyun kaynamasına sebep olmaması gerekiyordu. Günümüzde bu amaçla ‘etilen glikol’ denilen renksiz kimyasal bir sıvı kullanılıyor. Suyun içine katılan kimyasalların donmayı önleme özelliği, suyun ve buzun moleküler yapıları ve antifirizin bu yapılara olan etkisinden ileri geliyor. Bilindiği gibi tüm sıvılarda olduğu gibi suda da moleküller serbest ve düzensiz halde, katılarda (buzda) ise sabit ve düzgün bir yapıdadırlar. Su donarken önce

moleküllerinin hareketleri yavaşlar sonra da düzgün ve sabit bir pozisyona gelirler yani kristalleşirler. İşte antifirizin buradaki rolü. moleküllerinin su molekülleri ile birleşerek onların buz kristalleri oluşturmalarına mani olmaktır. Peki öyleyse ortada su yokken antifiriz kendi kendine niçin daha çabuk donuyor? Çünkü suya katıldığında antifirizin su moleküllerine yaptığını su da antifiriz moleküllerine yapar. Donmayı önlemek daha doğrusu geciktirmek iki taraflı çalışır, su da antifirizin donma derecesini düşürür. Sonuç olarak arabanın soğutma suyuna önerilenden fazla antifiriz konmasının hiçbir faydası yoktur aksine zararı vardır.

Kaynak: http://www.dolukonu.com/index.php/antifiriz-suyun-donmasini-nasil-onler.html
 
ustam sadece bilgi almak istedim bizim buralar cok soguk oluyor da arabamda simdi kirmizi renkli antifreeze var - 30 icin bazi buyuklerimiz bana soyluyorki arabaya sadece antifeeze koysan da olur diyor daha guzel olur diyor bende bilgi almak istedim
 
suan kirmizi renkli sheron antifreeze maxi d marka kullaniyorum ama servis e gidip sistemi bosaltip kople antifreeze doldurtacagim eger olursa
 
tesekkurler
 
bildiğim kadarıyla akışkanlığı arttırmak için %50 antifiriz %50 su kullanmak lazım
 
selam arkadaslar size bir sey sormak istedim arabadaki butun suyu bosalsam ve yerine komple antifreeze koysan nasil olur cunku bazi kisiler sadece antifreeze koy diyor daha iyi olur motor icin diyorlar ne dersiniz iyi olur mu olmaz mi su deposuna su koymamak eksildiginde devamli antifreze

Türkiye de %50 su %50 paraflu yani kırmızı antifiriz katacaksın. Herşeyin fazlası zarardır araca tamamen antifiriz katarsan ilerleyen zamanda ısı dengesizliğinden conta bile yakabilirsin.
 
Geri
Üst