şanzıman sorunu ve usta önerisi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Mhsnmtn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ayrıca ustaların şanzıman yağı değişmez tezi malesef yanlış. Şanzıman yağı her 3-4 yılda ya da 60-70 bin kmde değişmeli. Youtubeda bununla ilgili videolar mevcut. Uzun süre değişmeyen şanzıman yağının yağlama ve akışkanlık özellikleri malesef çok zayıflıyor ve sonra da şanzıman içindeki parçalar aşınmaya başlıyor. Bizim ustalar ise 150-200 binde bir baskı-balata değişirken yağı değişiyorlar ki bu durum 10-15 yıl aynı yağla çalışan şanzıman demek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan. ve Mhsnmtn
Uzun zaman oldu şimdi yazabiliyorum. Şanzımanım komple dağılmıştı çıkma bulup taktık baskı balata da değişti parça + işçilik 3500 tuttu. Çok şükür şuan şanzımanla ilgili bir problem yok ama baskı balata değişmeden evvel kalkışlarda aşırı titreme vardı ve 4. 5 . Viteste de titreme yapıyordu ve aşırı derece içeriye ses veriyordu. baskı balata değişince titreşim kesildi ses felan kayboldu 2 hafta kullandıktan sonra tekrardan kalkışlarda titreme ve 4. 5. Vites te aşırı derecede içeriye titreşim sesi geliyor. Çözüm önerisi olan varmı. Çok canımı sıkmaya başladı bu gidişle aracımı satacam
Durumla ilgili gidişatı lütfen paylaşmayı unutmayın. İnşallah en kısa sürede sorununuz çözülür.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mhsnmtn
Olabilir ama Takozlardan olsa usta(iyi usta ise)şanzımanı sökerken Takozların değişip değişmemesi gerektiğini söylemezmiydi?Ama sırf şanzımana odaklandıysa bakmamışta olabilir tabi...Bu arada sizin araçların volanı hareketli(Oynar)volan mı?
Takozlarına diikat ettiğini zannetmiyorum çünkü hemen aracı cıkarma peşindeydi işleri baya yoğundu. Volant ile ilgili inanınki hiç bir bilgim yok ama şanzımanı takmadan evvel gidip baktım arabaya volan iyi görülüyordu ve elimle hareket ettiremedim
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Tahmin ediyorum sizin aracınız sabit göbek volanttır zaten. Oynar göbek volant sonraki yıllarda üretilen araçlarda var diye biliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan. ve Mhsnmtn
Durumla ilgili gidişatı lütfen paylaşmayı unutmayın. İnşallah en kısa sürede sorununuz çözülür.
Aslında şanzımanı gördüm dağıtmıştı. Bende baktım ayrınca her tarafı demir tozu ve çapak tutmuştu. O şekilde karar kıldık şanzımanı değişmeyi. Sonrasında baskı balatayı değişti ve şanzıman yağını değişti o şekilde topladı arabayı beraber kullandık ne ötme var nede ses. Taki 2 hafta kullanana kadar. Bir sonraki ay diyarbakıra gidecem ordaki mafraklar ile görüşürüm
 
Tahmin ediyorum sizin aracınız sabit göbek volanttır zaten. Oynar göbek volant sonraki yıllarda üretilen araçlarda var diye biliyorum
İlk kalkışta titreme vardı baskı balata değişince oda gitti. 2 hafta kullandım tekrar ilk kalkışta titreme var ve özellikle 4 5. viteste içeriye çok yüksek seste titreşim sesi geliyor. Bana göğüsün altından trim sesi gibi geliyor. Sadece anlamadığım baskı değişince olmayan problem neden şimdi tekrar başlasın. Unutmadan bu ses şanzıman arızalanmadan evvel de vardı
 
İlk kalkışta titreme vardı baskı balata değişince oda gitti. 2 hafta kullandım tekrar ilk kalkışta titreme var ve özellikle 4 5. viteste içeriye çok yüksek seste titreşim sesi geliyor. Bana göğüsün altından trim sesi gibi geliyor. Sadece anlamadığım baskı değişince olmayan problem neden şimdi tekrar başlasın. Unutmadan bu ses şanzıman arızalanmadan evvel de vardı
o zaman arızanın şanzıman dışında neyden kaynaklanabileceği üzerine de yoğunlaşmak gerekiyor sayın hocam. şimdiden kolay gelsin inşallah en kısa sürede sorun tespit edilip çözüme kavuşturulur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mhsnmtn
o zaman arızanın şanzıman dışında neyden kaynaklanabileceği üzerine de yoğunlaşmak gerekiyor sayın hocam. şimdiden kolay gelsin inşallah en kısa sürede sorun tespit edilip çözüme kavuşturulur.
Teşekkürler hocam video atmayı deneyecem buraya. Belki sorun daha net anlaşılır
 
İlk kalkışta titreme vardı baskı balata değişince oda gitti. 2 hafta kullandım tekrar ilk kalkışta titreme var ve özellikle 4 5. viteste içeriye çok yüksek seste titreşim sesi geliyor. Bana göğüsün altından trim sesi gibi geliyor. Sadece anlamadığım baskı değişince olmayan problem neden şimdi tekrar başlasın. Unutmadan bu ses şanzıman arızalanmadan evvel de vardı
Sök taktan sonra mı titreşim oldu ya takozlar kopuktur yada yeri yanlıştır olabilir ben trigeri kendim değiştirdiğimde ekimnasızlıktan sağ takozun üzerindeki kauçuk bağlatıyı koparmıştım ince bir titreşim yapıyordu diğer ikisi sıfır ve sağlam olmasına rağmen.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mhsnmtn
Sök taktan sonra mı titreşim oldu ya takozlar kopuktur yada yeri yanlıştır olabilir ben trigeri kendim değiştirdiğimde ekimnasızlıktan sağ takozun üzerindeki kauçuk bağlatıyı koparmıştım ince bir titreşim yapıyordu diğer ikisi sıfır ve sağlam olmasına rağmen.
Titreşim vardı önceden de baskı değişti seslerin hepsi kesildi kalkışta da titreme yoktu araba resmen yağ gibi akıyordu 2 hafta kullandım tekrardan sesler titreşimler kalkışta titreme. Yani eskisi gibi oldu tekrardan. Aklıma sadece travers burçları ve takozlar geliyor.
 
Geri
Üst