şanzıman sorunu ve usta önerisi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Mhsnmtn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Olabilir ama Takozlardan olsa usta(iyi usta ise)şanzımanı sökerken Takozların değişip değişmemesi gerektiğini söylemezmiydi?Ama sırf şanzımana odaklandıysa bakmamışta olabilir tabi...Bu arada sizin araçların volanı hareketli(Oynar)volan mı?
Takoz olayında aracın kupasına gaza anı basmanda bir kere tak diye bir şey vurur bunu bazen kupada titreşim olarak da hissedebilirsin titresim de aynı keza anlık gaza basarken bir defa kupada bir tıkırtı olur budur kulak arızası motor kaputu aç gaza bas motor sallanır bunlar olur hayır üstad onda yok oynar volant birde üstad şanzuman aldığın yer de içi sökülüp bakılmalıydı dişliler de yada baska yerinde sorun varmı diye direk öyle vermeleri biraz sorun çünkü
 
Ayrıca ustaların şanzıman yağı değişmez tezi malesef yanlış. Şanzıman yağı her 3-4 yılda ya da 60-70 bin kmde değişmeli. Youtubeda bununla ilgili videolar mevcut. Uzun süre değişmeyen şanzıman yağının yağlama ve akışkanlık özellikleri malesef çok zayıflıyor ve sonra da şanzıman içindeki parçalar aşınmaya başlıyor. Bizim ustalar ise 150-200 binde bir baskı-balata değişirken yağı değişiyorlar ki bu durum 10-15 yıl aynı yağla çalışan şanzıman demek.
O yüzdende j kasalar da hep 100 bine yaklaşınca şanzuman ötmeye başlıyor bu yağı ustalar değişmez demesi yüzünden
 
Titreşim vardı önceden de baskı değişti seslerin hepsi kesildi kalkışta da titreme yoktu araba resmen yağ gibi akıyordu 2 hafta kullandım tekrardan sesler titreşimler kalkışta titreme. Yani eskisi gibi oldu tekrardan. Aklıma sadece travers burçları ve takozlar geliyor.
Peki usta senin aks millerine aks larına baktımı yamuk mu diye aracında kalkarken titreme yada yüksek hızlarda titreme varsa bu aks kaynaklı olabilir tabi akt tablan z rotun filan sağlam olarak görüyorum
 
Peki usta senin aks millerine aks larına baktımı yamuk mu diye aracında kalkarken titreme yada yüksek hızlarda titreme varsa bu aks kaynaklı olabilir tabi akt tablan z rotun filan sağlam olarak görüyo
Akslara baktı bir problem görmedi şanzımanı takmadan evvel bakıp kontrol etmesini söyledim ama kontrol etmedi problem olursa geri gönderir işçilik ücretini satan adamdan alacam diye anlaştık onla. İlk kalkışta tak diye vurma sesi yok sarsıntılı hareket etme var sadece yüksek hızlarda ise 130 km/h e kadar sarsıntı yok sonra titreme başlıyor. Bahsettiğim titreşim vuruntu sesini video çekip atacam buraya. 7 sene dir araç kullanıyorum 2 hafta da baskı yı da bozmuş olamam sanırım
 
Takoz olayında aracın kupasına gaza anı basmanda bir kere tak diye bir şey vurur bunu bazen kupada titreşim olarak da hissedebilirsin titresim de aynı keza anlık gaza basarken bir defa kupada bir tıkırtı olur budur kulak arızası motor kaputu aç gaza bas motor sallanır bunlar olur hayır üstad onda yok oynar volant birde üstad şanzuman aldığın yer de içi sökülüp bakılmalıydı dişliler de yada baska yerinde sorun varmı diye direk öyle vermeleri biraz sorun çünkü
Motor kaputunu açıp gaza da yüklendim anormal bir oynama varmı motorda diye ama pek yoktu benzinli araca göre normal çalışıyordu. Bu arada aracı tüpte kullanmıyorum kış başladığından beri benzinde kullanıyorum
 
Videoya çekip youtube a yükledim trim sesi gibi gelebilir ama bu ses 4. Ve 5. Viteste daha fazla oluyor
 
Akslara baktı bir problem görmedi şanzımanı takmadan evvel bakıp kontrol etmesini söyledim ama kontrol etmedi problem olursa geri gönderir işçilik ücretini satan adamdan alacam diye anlaştık onla. İlk kalkışta tak diye vurma sesi yok sarsıntılı hareket etme var sadece yüksek hızlarda ise 130 km/h e kadar sarsıntı yok sonra titreme başlıyor. Bahsettiğim titreşim vuruntu sesini video çekip atacam buraya. 7 sene dir araç kullanıyorum 2 hafta da baskı yı da bozmuş olamam sanırım
130 sonrası titreşim balans kaynaklıda yapar.Aracı krikoya alıptekerisökün sonr vites boştayken diskten çevirebildiğiniz kadar hızla çevirmeye çalışın bir bijonu takıp denerseniz daha klay olur aks yamuksa gözünüze çarpar aslında söküp tornada gözlemlemek daha doğru ama bu saatten sonra en kolay bu şekilde bakabilrsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Aslında rot balans ayarını yaptırmıştım ama disk bilyalarınıda sonradan kontrol edecem işte. Şuanki tek sıkıntım paylaştığım videodaki sesi kesmek. Artık yüksek sesle müzik dinlemekten başım ağırdı. Sessiz sakin kullanmak istiyorum ☺️
 
Aslında rot balans ayarını yaptırmıştım ama disk bilyalarınıda sonradan kontrol edecem işte. Şuanki tek sıkıntım paylaştığım videodaki sesi kesmek. Artık yüksek sesle müzik dinlemekten başım ağırdı. Sessiz sakin kullanmak istiyorum ☺️
Balans cihazları zaten belirli tölöranslar dahilincd çalışıor ve belirli aralıklarla tüv onaylı servisleri gelip kalibrasyonunu kontrol etmesi gerekir. Yani %100 doğru balans yapan cihaz fabrika çıkışı bile yok. Ama bunu yapan servis bile yoktur. Anca ISO 9001:2015 ve IAFT 19949:2016 belgeleri tam olacak ki denetlensin bağımsız kurum tarafından
 
  • Beğen
Tepkiler: Mhsnmtn
Balans cihazları zaten belirli tölöranslar dahilincd çalışıor ve belirli aralıklarla tüv onaylı servisleri gelip kalibrasyonunu kontrol etmesi gerekir. Yani %100 doğru balans yapan cihaz fabrika çıkışı bile yok. Ama bunu yapan servis bile yoktur. Anca ISO 9001:2015 ve IAFT 19949:2016 belgeleri tam olacak ki denetlensin bağımsız kurum tarafından
Anladım teşekkür ederim. Peki bu ses için bir fikrin varmı. Mesela şu parçadanda yapabilir dediğin. Ona göre kontrollerini yaptırayım
 
Geri
Üst