Şanzıman yağ soğutucu.

SahinUcar8186

Kayıtlı Kullanıcı
81-Düzce
Katılım
24 Kas 2020
Mesajlar
548
Tepkime puanı
381
Puanları
63
Yaş
39
Merhaba değerli üyeler başlığa bakıp aldanmayın normalde böyle bir parça yok, sizce böyle birşey yapılabilirmi? Daha önce böyle bir modifiye yapan varmı? Yada şu kişiler bu işi yapar diyebileceğiniz bir meslek var mı? Yardımcı olursanız sevinirim. Aracı hala satamadım normalde Jaguar almak istiyorum ama pek olası durmuyor şu anda bu yüzden bu uygulamaya kalkıştım şimdiden teşekkürler.
 
Hocam selamlar, otomatik arabalarda genelde fabrikasyon olarak, radyatörde ek bir alan oluyor şanzımanı soğutmak için. Tabi bu su soğutması olarak yapılıyor. Ama şanzıman yağını aynı motor yağı gibi düşünüp soğutmak isterseniz, motor yağ soğutucundan yola çıkıp, içinde iki kanal şeklinde su ve yağı döndürmek gerecek. Tabi bunun için şanzımanın içinde, yağı basacak birde pompa lazım :) hocam zor iş anlatırken ruhum sıkıldı :) ustalara bunu tarif ederken düşünemiyorum bizi sanayide döverler. :) Yalnız kaliteli yüksek mukavemetli bir yağ kullanıldıktan sonra kolay kolay ısınma sorunu yaşamazsınız diye düşünüyorum.
 
Hocam selamlar, otomatik arabalarda genelde fabrikasyon olarak, radyatörde ek bir alan oluyor şanzımanı soğutmak için. Tabi bu su soğutması olarak yapılıyor. Ama şanzıman yağını aynı motor yağı gibi düşünüp soğutmak isterseniz, motor yağ soğutucundan yola çıkıp, içinde iki kanal şeklinde su ve yağı döndürmek gerecek. Tabi bunun için şanzımanın içinde, yağı basacak birde pompa lazım :) hocam zor iş anlatırken ruhum sıkıldı :) ustalara bunu tarif ederken düşünemiyorum bizi sanayide döverler. :) Yalnız kaliteli yüksek mukavemetli bir yağ kullanıldıktan sonra kolay kolay ısınma sorunu yaşamazsınız diye düşünüyorum.
Tahmin edebiliyorum :) açıkçası benim aklıma şöyle bir şey geldi bildiğim kadarı ile şanzıman radyatör ile soğutuluyor aynı turbolu araçlarda olduğu gibi motor yerine şanzımana intercooler yada ona benzer bir şey bağlanabilirmi? Sonuçta turboya' da su girmiyor aynısını şanzıman içinde yapabilirmiyim diye düşünüyorum :) tabi :) milletin sen ne rahatsız, manyak ve ruh hastasısın tabirlerini kabul etmekte cabası :D
 
  • Beğen
Tepkiler: İlkerhg
Hocam öncelikle mantık cook güzel ancak pratiğe dökmek oldukça zor görünüyor. Bu is yeni nesil şanzımanı taklit ederek yapılabilir ancak sanayide sorulacak ilk soruyu sorarak başlıyorum yagin soğuması gerektiğini nasil anladiniz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: SahinUcar8186
Hocam öncelikle mantık cook güzel ancak pratiğe dökmek oldukça zor görünüyor. Bu is yeni nesil şanzımanı taklit ederek yapılabilir ancak sanayide sorulacak ilk soruyu sorarak başlıyorum yagin soğuması gerektiğini nasil anladiniz :)
Hemen cevap veriyim şanzıman yaptırdım, arabayı çıkarttım ve hemen yola çıktım. Tabi doğal olarak V6 ya biniyorum ve ortalama hızım 170 - 180 ile gidiyorken birde baktım ki motordan duman atıyor. Fakat hararetten değil :) sağ olsun şanzıman yağ akıtıyor, yağ özelliğini kaybetti daha bismillah ilk dakika' da gol yedim. Bu yüzden hemen şanzımanı soğutma yollarına kafa yormaya başladım işte böyle :)
 
Hemen cevap veriyim şanzıman yaptırdım, arabayı çıkarttım ve hemen yola çıktım. Tabi doğal olarak V6 ya biniyorum ve ortalama hızım 170 - 180 ile gidiyorken birde baktım ki motordan duman atıyor. Fakat hararetten değil :) sağ olsun şanzıman yağ akıtıyor, yağ özelliğini kaybetti daha bismillah ilk dakika' da gol yedim. Bu yüzden hemen şanzımanı soğutma yollarına kafa yormaya başladım işte böyle :)
öncelikle yag kacaklarını giderin sonra yagı kaliteli kulanın ve şanzımanı kapatan alt bakalit felan varsa onu cıkartın ki şanzıman her yerinden hava alsın
 
Bir tane yağ pompası küçük bir tane yağ radyatörü internete yazın çıkar zaten araya bir filtre koyulabilir 😁 şanzımanın en alt yağ nereye değiyorsa oraya bir deli boruyu bağlarsın sonrada en üst yağ nereye ulaşıyor sa oraya giriş radyatörü de klima radyatörünün arkasına tamamdır önemli olan yağın en alt nereye geldiği ve en üst nereye çıktığı 😃
 
öncelikle yag kacaklarını giderin sonra yagı kaliteli kulanın ve şanzımanı kapatan alt bakalit felan varsa onu cıkartın ki şanzıman her yerinden hava alsın
Anlatamadım galiba şanzıman yapıldıktan hemen sonra dedim yani kısacası şanzımanı tamir eden usta koydu o yağı 2000 km sonra tamamen yağ boşaltılacak filtre conta tekrar değişecek ondan sonra istediğim yağı koyacağım ilk yağ temizlik ve yağlama amaçlı koyuluyor yeni parçalar alışsın diye 2000 km olunca zaten yerine Motul Trans atf koyacağım benim amacım ekstra bir soğutma yapıp yağın viskozitesini korumak.
 
Anlatamadım galiba şanzıman yapıldıktan hemen sonra dedim yani kısacası şanzımanı tamir eden usta koydu o yağı 2000 km sonra tamamen yağ boşaltılacak filtre conta tekrar değişecek ondan sonra istediğim yağı koyacağım ilk yağ temizlik ve yağlama amaçlı koyuluyor yeni parçalar alışsın diye 2000 km olunca zaten yerine Motul Trans atf koyacağım benim amacım ekstra bir soğutma yapıp yağın viskozitesini korumak.
şanzıman bu resimdekinden mi ?
06008a7b-afbc-4dda-b14a-8e2851a84de9d1264072a77514cf.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: SahinUcar8186
Bir tane yağ pompası küçük bir tane yağ radyatörü internete yazın çıkar zaten araya bir filtre koyulabilir 😁 şanzımanın en alt yağ nereye değiyorsa oraya bir deli boruyu bağlarsın sonrada en üst yağ nereye ulaşıyor sa oraya giriş radyatörü de klima radyatörünün arkasına tamamdır önemli olan yağın en alt nereye geldiği ve en üst nereye çıktığı 😃

şanzıman bu resimdekinden mi ?
şanzıman bu resimdekinden mi ?
06008a7b-afbc-4dda-b14a-8e2851a84de9d1264072a77514cf.jpg
Onu bilemiyorum ne yazık ki aracı bırakıp işe gitmek zorundaydım görmedim. Ama 4 ileri otomatik öyle söyleyeyim.
 
Geri
Üst