- Katılım
- 2 Kas 2017
- Mesajlar
- 4,494
- Tepkime puanı
- 1,983
- Puanları
- 113
Şanzımanında yağ kaçağı sorunu olanlar(Bende Bu Şekilde Sorun Çözüldü) ;
1-Şanzıman alt kapağı contasını değiştirsinler ama kesinlikle Orjinal(Gm)kullansınlar...
2-Şanzımanın tipine uygun yağı kullansınlar...Otomatik şanzıman için ATF serisi,Manuel(Düz vites)Şanzıman için EP 80w veya EP 75w-80,75w-85 veya 75w- 90)...
3-Şanzıman Yağını Fazla Koymasınlar...Eğer fazla yağ konularsa,bu fazla yağı bir şekilde dışarı atıyor..
Daha önce şanzıman yağını değiştirmiştim...Castrol ün otomatk şanzımanlar için kullanılan ATF II yağını koymuş ustam...İlerleyen zamanlarda Karter muhafaza sacında sürekli bir miktar yağ görüyordum..Ustama sorduğumda şanzıman terlemesinden dolayı yapar demesine rağmen bir türlü inandırıcı gelmedi bana...Burda bir arkadaş konu açtıktan sonra iyicene huylanıp araştırma yaptım...Atf 2 yağının Manuel şanzımana uygun olmadığını bir çok site ve yorumdan okudum...Servisi aradım ama orasıda net bilgi veremedi..ATF VI koyduklarını söyledi...İşin özü ATF otomatik Şanzıman yağı düz vites yani Manuel şanzımanlara ince geliyor...Bendeki şanzıman yağ kaçağı sorunu yukarıda belirttiğim 3 madde ile çözüldü...Yani Aracınızın şanzımanına göre yağ,orjinal(GM)Alt kapak contası ve belirtilen seviyede yağ miktarı...Opel astra j 1,3 manuel şanzıman seviyesi 1,8 litre...
Birde Api GL-4 kullanmaya gayret edin...GL-5 daha fazla katkı maddesi barındırdığı için uzun vadede şanzımanın bazı parçalarına zarar verdiği söyleniyor..
Eklemeyi unutmuşum,...Gaz verip çektiğimde vites kolu neredeyse yaklaşık 2 cm kadar ileri hareket edip geri geliyordu...Değişimden sonra vites kolu hareketide normale döndü...
1-Şanzıman alt kapağı contasını değiştirsinler ama kesinlikle Orjinal(Gm)kullansınlar...
2-Şanzımanın tipine uygun yağı kullansınlar...Otomatik şanzıman için ATF serisi,Manuel(Düz vites)Şanzıman için EP 80w veya EP 75w-80,75w-85 veya 75w- 90)...
3-Şanzıman Yağını Fazla Koymasınlar...Eğer fazla yağ konularsa,bu fazla yağı bir şekilde dışarı atıyor..
Daha önce şanzıman yağını değiştirmiştim...Castrol ün otomatk şanzımanlar için kullanılan ATF II yağını koymuş ustam...İlerleyen zamanlarda Karter muhafaza sacında sürekli bir miktar yağ görüyordum..Ustama sorduğumda şanzıman terlemesinden dolayı yapar demesine rağmen bir türlü inandırıcı gelmedi bana...Burda bir arkadaş konu açtıktan sonra iyicene huylanıp araştırma yaptım...Atf 2 yağının Manuel şanzımana uygun olmadığını bir çok site ve yorumdan okudum...Servisi aradım ama orasıda net bilgi veremedi..ATF VI koyduklarını söyledi...İşin özü ATF otomatik Şanzıman yağı düz vites yani Manuel şanzımanlara ince geliyor...Bendeki şanzıman yağ kaçağı sorunu yukarıda belirttiğim 3 madde ile çözüldü...Yani Aracınızın şanzımanına göre yağ,orjinal(GM)Alt kapak contası ve belirtilen seviyede yağ miktarı...Opel astra j 1,3 manuel şanzıman seviyesi 1,8 litre...
Birde Api GL-4 kullanmaya gayret edin...GL-5 daha fazla katkı maddesi barındırdığı için uzun vadede şanzımanın bazı parçalarına zarar verdiği söyleniyor..
Eklemeyi unutmuşum,...Gaz verip çektiğimde vites kolu neredeyse yaklaşık 2 cm kadar ileri hareket edip geri geliyordu...Değişimden sonra vites kolu hareketide normale döndü...