SEAT IBIZA yı nasıl bilirsiniz?

Bizzat kendi arkadaşım da var DSG oda sorun çıkardı. Şu anda DSG sistem bana göre kumar oynamak başkada bir şey değil. Otomatik olacak ise araç ya tam otomatik yada CVT sistemli bir araç olacak gerisi sorun yumağından başka bir şey değil.
 
Şuan durum nedir bilmiyorum ama şurda 3-4 yıl öncesine kadar CVT yide yerden yere vuruyorlardı.
 
vw servisine arkadasın aracını dsg arızası için bıraktıgımızda ordaki ustanın bize soyledigi iki tipi varmı dsglerin. yağlı tip ve kuru tip.
vw seat skodaların yeni araçlarında kullandıkları kuru tipmiş. avantajı yağ değişme derdi yok. dezavantajı yüksek torka gelmiyor ve ses yapıyor.
audi de kullanılan yağlı tipmiş. yüksek tork için daha kullanışlı 60binde 1 dsg yagı değişmesi lazımmış.
arkadasın aracı 2013 cc idi. vuruntu vardı hafiften 2 vites kavramasını komple garantiden değiştiler. herhangi bi ücret (işçili parça vs) alınmadı. araç 40 bindeydi. kesinklikle hor kullanılmıs bi araba degildi. ortalama yakıtı 8 lt civarlarıydı 1.4 tsi 160 bg
bu arada serviste kavrama değiştikten sonra araca yeni yazılım yüklenerek aracın bg ve tork değerleri düşürüldü. neden yaptıklarını sordugumuzda aracın sanzımanını korumaya almak için yeni yazılım atıyoruz servise gelen araclara dendi.
yani sıfır alırken size at satıyoruz diyip 160 bg diye övdükleri aracı satıyorlar sonrada 160 bg buna cok arıza verir diyip atınızı eşeğe ceviriyorlar.


6 ileriler Islak,7 ileriler kuru kavrama.
 
6 ileriler Islak,7 ileriler kuru kavrama.

gerçi 6 ileri olanda 7 ileri olanda arıza verdi :) biri golf 5 biri passat cc kısmet melselesi birazda.
 
Golf 5 ilk çıkanlar zaten ilk çıkan Herşeyde sorun oluyor [emoji1]

FSI ve TSI motor da ilk olarak 5. nesilde kullanıldı.

5. nesil GOLF gerçek bir kobay'dı. Deneme-Yanılma sonucu 1.6 / 2.0 litrelik atmosferik FSI motorlar tozlu raflardaki yerini alırken. Superşarj Turbo beslemeli 1.4 170hp GT modeli de deneme-yanılma sonucu artık üretilmedi.

Ne var ki bu tecrübelerin hiçbiri ''FELAKET'' olmadı. Kullanımdan kaldırılan FSI motoru o dönemde 4 yıl kullanmış biri olarak söylüyorum bunu. Hepsi geliştirilerek günümüzde çok daha iyi hale getirildi. VW bu konuda çok başarılı. (Bakınız VW diyorum, Doğuş Oto akıllara gelmesin lütfen.)

DSG de böyle. Üzerinde çok çalışıldı, geliştirildi. Dediğiniz gibi o yıllardaki DSG değil yani.
 
Dsg şu an için orta sınıf araçlar içinde en verimli ve hızlı çalışan çift kavramalı şanzıman.
Ancak uzun vadedeki dayanıklılığı düzeltmeler yapılsa da halen soru işareti. Tabi burda orana da bakmak lazım, ne kadar satılıyor ve kaçında sorun çıkıyor.
 
FSI ve TSI motor da ilk olarak 5. nesilde kullanıldı.



5. nesil GOLF gerçek bir kobay'dı. Deneme-Yanılma sonucu 1.6 / 2.0 litrelik atmosferik FSI motorlar tozlu raflardaki yerini alırken. Superşarj Turbo beslemeli 1.4 170hp GT modeli de deneme-yanılma sonucu artık üretilmedi.



Ne var ki bu tecrübelerin hiçbiri ''FELAKET'' olmadı. Kullanımdan kaldırılan FSI motoru o dönemde 4 yıl kullanmış biri olarak söylüyorum bunu. Hepsi geliştirilerek günümüzde çok daha iyi hale getirildi. VW bu konuda çok başarılı. (Bakınız VW diyorum, Doğuş Oto akıllara gelmesin lütfen.)



DSG de böyle. Üzerinde çok çalışıldı, geliştirildi. Dediğiniz gibi o yıllardaki DSG değil yani.


Fsi çok yakmıyor mu yahu?lpg de olmuyor.bir dönem geçiş Arabası gibi,herkes ucuz OLMASINA kanıyor alıyor çok yaktığı için hemen Satıyor.
 
1,4 tsi 170 hp üretilmedi değil güç güvenli banda çekildi. Polo, cc, passat, golf bu motorlarla donatıldı.
 
Fsi çok yakmıyor mu yahu?lpg de olmuyor.bir dönem geçiş Arabası gibi,herkes ucuz OLMASINA kanıyor alıyor çok yaktığı için hemen Satıyor.

6 ileri olduğu için özellikle uzun yolda asla yakmıyordu. Yıllar geçti üzerinden ama dün gibi aklımda, uzun yola çıkarken depoyu fullerdim ve ilk 130 km ibre yerinden hiç oynamazdı. (Şamandıranın kalan yakıtı net göstermeye başlaması deponun üstündeki 4-5 litre yakıtın azalması gerekiyordu ve o yakıt bitene kadar araç 130 km gidiyordu)

FSI motorun asıl problemi yakıt sarfiyatı değil OKTAN'dır. Ülkemizdeki yakıt kalitesi yetersiz olduğu için FSI motor özellikle benzinin seyreldiği yaz aylarında aşırı vuruntulu çalışıyor ve bazen kalkışlarda stop bile edebiliyor. Vites geçişlerini devirli yapmanız ya da ayak bileklerinize yüklenerek seri bir ara gazı vermeniz gerekiyor. Depoya oktan arttırıcı koyarsanız sorunun kalmadığını rahatlıkla gözlemleyebiliyorsunuz.

Farklı ülkelerde bizden sonra kullanılmaya devam etti FSI. Hatta şuan Audi'de bazı araçlarda yüksek hacimli ve olarak kullanılmaya devam ediyor. R8'in 5.2 FSI modeli vardı mesela.
 
Geri
Üst