SEAT IBIZA yı nasıl bilirsiniz?

Ben genel olarak HB tarzında arabalardan yanayım. Sedan tarzında arabalar pek bana göre değil. Arabanın arkasını kestiremiyorum bir türlü..:D

Benimde en büyük takıntılarımdan biri HB yada SW olacak. Ama SW araçların da sıfırların yanına yaklaşmak mümkün değil. Nasip olursa ileri zaman da alacağım.
 
Valla bende hb düşünüyorum Astra olarak ama 1-2 sene içerisinde evlilik olacak hayırlısıyla.sedan Astra mı baksam diye kararsızım.hem sedan daha ucuz [emoji1]
 
60 bin tl ye ben bilmem esim bilir kazananlarindan 1.2 TSİ (tam adi bu degil sanirim) kaskayi :) alirim . Defalarca kullanma firsatim oldu , kesinlikle o 1.2 motor o kasaya yetiyor , hemde kocaman arabaya 1.2 motor vergisi oduyorsunuz , devleti zengin etmeye gerek yok :)
 
60 bin tl ye ben bilmem esim bilir kazananlarindan 1.2 TSİ (tam adi bu degil sanirim) kaskayi :) alirim . Defalarca kullanma firsatim oldu , kesinlikle o 1.2 motor o kasaya yetiyor , hemde kocaman arabaya 1.2 motor vergisi oduyorsunuz , devleti zengin etmeye gerek yok :)

Hangisi ki o araba? Pek takip ettiğim bir yarışma değil..:D
 
Benim arabada asik oldugum kisimlardan biri , 1.2 motora sahip ama bir jeep goruntusunun olmasi :) 1.2 motor demek kocaman arabaya saka gibi vergi vermek demek :) arac vergi skalasinda bakarsaniz daha iyi anlayabilirsiniz https://intvd.gib.gov.tr/internetvd/template.jsp?page=IVD_HSP_MTV
 
Nissan Qashqai. Eger showroom da test etme imkaniniz varsa , 1.2 sini test edin eminim ki sizinde hosunuza gidecektir ;)

Nissan Qashqai nin en ucuzu 68 binden başlıyor ki ben otomatik hatici kullanmam. Onlar ise 75 den başlıyor..:D Onun yerine juke daha iyi fiyat olarak..:D Gerçi juke ile qashqai arasında ciddi benzin tüketimi farkı var. Qashqai daha az yakıyor ama arada 15 bin oynuyor..:D
 
Aslında DSG'nin hakkı sanal platformlarda çok yeniyor. Ve yanlış yansıtılıyor. Oysa ortada hesaba katılmayan büyük etkenler var.

İlk etken DSG'li araç kullanıcı sayısı.

Trafikteki otomatik vitesli araçları ve kaç tanesinin DSG'li olduğunu düşünün. DSG diğer markalardan çok satıyor ve bu da sorun yaşayan kişi sayısını fazla gösteriyor.

Misal, X markası her 10 araçtan 3 tanesini otomatik vites olarak satarken, VW her 10 araçtan 7'sini DSG ile satıyor (Audi, Skoda, Seat da var işin içinde). Her iki markada da 2 otomatik araçtan biri arızalı olsa X markasında 1 müşteri şikayet ederken VW'de 3 müşteri şikayet ediyor. Ve bu DSG'yi çok sık arızalanan bir şanzıman gibi algılatıyor.

Ha sorunsuz mu? Asla değil. Ama sağda solda diğer markalardan daha fazla şikayet duymamızın sebebi yukarıdaki durum.

Öte yandan bir de Doğuş Oto faktörü var. Bana göre VW gibi bir markayı kesinlikle hak etmeyen bir distrübütör. Yetkili servislerin ilgisizliği, kalifiye eleman eksikliği vb. Doğuş'un eseridir.

Ve bu da şuna sebep oluyor: DSG ile sorun yaşayıp karşısında ilgisiz ve vasıfsız bir yetkili servis bulan kullanıcı geçiyor klavyenin başına, ağzına geleni söylüyor ve her cümlesinde DSG ifadesi geçiyor. Oysa sorun çoğu zaman DSG'de değil vasıfsız eleman barındıran yetkili serviste ve buna müsade eden Doğuş Oto'da.

Tekrar söylüyorum, asla sorunsuz bir şanzıman değil ama DSG bu ülkede biraz bahtsız bedevi. ''Alır mısın?'' deseniz, gözüm kapalı alırım...
 
Benim arabada asik oldugum kisimlardan biri , 1.2 motora sahip ama bir jeep goruntusunun olmasi :) 1.2 motor demek kocaman arabaya saka gibi vergi vermek demek :) arac vergi skalasinda bakarsaniz daha iyi anlayabilirsiniz https://intvd.gib.gov.tr/internetvd/template.jsp?page=IVD_HSP_MTV


Onun 1.2 si çok yakıyor diyorlar.ek olarak otomatik almayın.şikayetvar.com da bir Sürü şikayet dolu.şanzıman N konumundan D konumuna geçmiyor diye.aylarca serviste yatıyor araçlar.suv merakım olsa 1.6 dci düşünürdüm dizel 1.6 motoru gerçekten güzel yürüyor.ama o segmentte sportage daha heybetli ve güzel duruyor keşke 2.0 crdi değilde 1.6 crdi getirse Kia,peynir ekmek gibi satar.
 
Aslında DSG'nin hakkı sanal platformlarda çok yeniyor. Ve yanlış yansıtılıyor. Oysa ortada hesaba katılmayan büyük etkenler var.

İlk etken DSG'li araç kullanıcı sayısı.

Trafikteki otomatik vitesli araçları ve kaç tanesinin DSG'li olduğunu düşünün. DSG diğer markalardan çok satıyor ve bu da sorun yaşayan kişi sayısını fazla gösteriyor.

Misal, X markası her 10 araçtan 3 tanesini otomatik vites olarak satarken, VW her 10 araçtan 7'sini DSG ile satıyor (Audi, Skoda, Seat da var işin içinde). Her iki markada da 2 otomatik araçtan biri arızalı olsa X markasında 1 müşteri şikayet ederken VW'de 3 müşteri şikayet ediyor. Ve bu DSG'yi çok sık arızalanan bir şanzıman gibi algılatıyor.

Ha sorunsuz mu? Asla değil. Ama sağda solda diğer markalardan daha fazla şikayet duymamızın sebebi yukarıdaki durum.

Öte yandan bir de Doğuş Oto faktörü var. Bana göre VW gibi bir markayı kesinlikle hak etmeyen bir distrübütör. Yetkili servislerin ilgisizliği, kalifiye eleman eksikliği vb. Doğuş'un eseridir.

Ve bu da şuna sebep oluyor: DSG ile sorun yaşayıp karşısında ilgisiz ve vasıfsız bir yetkili servis bulan kullanıcı geçiyor klavyenin başına, ağzına geleni söylüyor ve her cümlesinde DSG ifadesi geçiyor. Oysa sorun çoğu zaman DSG'de değil vasıfsız eleman barındıran yetkili serviste ve buna müsade eden Doğuş Oto'da.

Tekrar söylüyorum, asla sorunsuz bir şanzıman değil ama DSG bu ülkede biraz bahtsız bedevi. ''Alır mısın?'' deseniz, gözüm kapalı alırım...


KARDEŞ Türkleri de adam yerine koymuyorlar.şimdi ilk gelen dsgler problemliydi,bütün masrafı manuel-otomatik fiyat makasını açarak karşıladılar.şu an manuel Passat ile otomatik Arasında 13000 TL civarı fark var.abd'de dsg şikayetleri üzerine garanti süresi 2 seneden 5 seneye Çıkarıldı ama Türkiye'de garantiden bedava gelen şanzımana 2000 euro montaj parası isteyen Doğuş oto var.bi de arabalara çip yaptırıyorlar şanzımanın stabilitesi bozuluyor.o Yüzden problem yaşayanları duydum.ama son nesil Islak kavrama 6 ileri dsglerde problem OLDUĞUNU duymadım.ibiza ve 1.2 tsi Leonda kullanılan şanzıman zaten bu.
 
Geri
Üst