SEAT IBIZA yı nasıl bilirsiniz?

Onun 1.2 si çok yakıyor diyorlar.ek olarak otomatik almayın.şikayetvar.com da bir Sürü şikayet dolu.şanzıman N konumundan D konumuna geçmiyor diye.aylarca serviste yatıyor araçlar.suv merakım olsa 1.6 dci düşünürdüm dizel 1.6 motoru gerçekten güzel yürüyor.ama o segmentte sportage daha heybetli ve güzel duruyor keşke 2.0 crdi değilde 1.6 crdi getirse Kia,peynir ekmek gibi satar.

1300-1400 kiloluk bir arabaya 1.2 motor biraz düşük. Muhtemelen şanzımana yükleneceğinden bir ihtimal şanzıman sorun çıkartıyor olabilir. Bu tür giydirme şanzımanlar çok fazla ağırlığı yada torka gelemiyor olabilir.
 
1300-1400 kiloluk bir arabaya 1.2 motor biraz düşük. Muhtemelen şanzımana yükleneceğinden bir ihtimal şanzıman sorun çıkartıyor olabilir. Bu tür giydirme şanzımanlar çok fazla ağırlığı yada torka gelemiyor olabilir.


Genelde bayan kullanıcılara hitap ediyor zaten bu otomatik.aslında sorun olmasa düşünülebilir bende eşime düşünürdüm.heybetli görünen ama Çokta güçlü olmayan bir motor.bayanın altına güçlü motor verme taraftarı Değilim fren yerine gaza basan,gaz dozajını ayarlayamayan insanlar güçlü Araçlara biniyorlar.ben trafikte böylelerinden korkuyorum.örnek olarak

http://youtu.be/cpIMvjPkTR8
 
KARDEŞ Türkleri de adam yerine koymuyorlar.şimdi ilk gelen dsgler problemliydi,bütün masrafı manuel-otomatik fiyat makasını açarak karşıladılar.şu an manuel Passat ile otomatik Arasında 13000 TL civarı fark var.abd'de dsg şikayetleri üzerine garanti süresi 2 seneden 5 seneye Çıkarıldı ama Türkiye'de garantiden bedava gelen şanzımana 2000 euro montaj parası isteyen Doğuş oto var.bi de arabalara çip yaptırıyorlar şanzımanın stabilitesi bozuluyor.o Yüzden problem yaşayanları duydum.ama son nesil Islak kavrama 6 ileri dsglerde problem OLDUĞUNU duymadım.ibiza ve 1.2 tsi Leonda kullanılan şanzıman zaten bu.

Dediğim gibi, DSG sorunsuz değil ama her markada yaşanan sorunlar yaşanıyor. Daha fazla yaşanmasının sebebi daha çok satması. Doğuş Oto. her türlü rezalete imza atma hakkını saklı tutan bir kuruluş: o yüzden garanti süresini uzatmaması, montaj parası istemesi vb. DSG'nin değil onların eksikliği. . Bu şartlar altında bahtsız bedevi işte DSG...
 
Başlık gayet net sanırım. Seat ibiza yı nasıl bilirsiniz?

Benim arabanın kredi borcu azaldıkça yeni arabalar araştırır oldum. Seat ibiza nın 1.2 TSI 105 HP DSG modeli dikkatimi çekti.

Corsa mı ibiza mı? Corsa bindiğim kullandığım araba. Yakıt haricinde kendisinden memnunum. Fakat ibiza hakkında daha doğrusu seat ile alakalı pek bir bilgi yada tecrübem yok.

Donanım, fiyat ve yakıt olayını karşılaştırınca bana ibiza biraz daha mantıklı gibi geldi. En azından arka camlar otomatik. :D

Kız arkadaşımda var, uzun yolda 5.5 litre yakıt tüketimi var şehir içinde hiç dikkat etmeden sürülürse 7 litreye kadar tırmanabiliyor yakıt tüketimi. Zorlanırsa 12-13 litreleri görmesi çok normal. DSG şanzıman harika, vites geçişleri çok seri. Corsa belki kalite olarak biraz daha iyidir ancak motor, mekanik, teknoloji gibi kavramları işin içine soktuğumuzda ibiza çok çok ön plana çıkıyor. İsterseniz kendisine anlattırayım arabayı, olduğu gibi buraya aktarayım düşüncelerini :)
 
Son düzenleme:
Ek olarak [MENTION=58984]REC[/MENTION] hocam çok iyi noktalara dokunmuş. Opel forumundaysak opelin şanzımanından bahsedelim. Garantici ancak başarısız, yakıt tüketimini mahveden ilkel şanzımanlar kullanıyor opel.
DSG denen şanzımana bir gelin. AUDI VW SEAT SKODA tam 4 markada DSG adı altında satılıyor ve diğer markalardan misli misli fazla sayıca satılıyor bu şanzıman. Hele hele motor hacmine göre çok yüksek güçler elde edilebilen motorlara yazılım atılmasıyla birlikte şanzımanın dayanımının düşürülmesi artı bir etken.
DSG hatta otomatik vites karşıtıyımdır ama diğer şanzımanlar yanında DSG gerçekten nimettir. Yakıt tüketimini düşürebilen bir şanzıman varsa fikri olan söyleyiversin. 30 sene öncesinde kalmış 4 ileri tam otomatik şanzımanı savunup DSG'ye çamur atılmasın.
1.2TSI da öyle çok yakan bir motor değil, 1.4TSI bile abartılı yakmazken, 1.2... :D
 
Yeni gelen 6 ileri otomatik vitesinde yakıta çok fazla bir etkeni yok. Önceki versiyona göre 2 vites arttırdılar ama yakıtta pek ciddi bir etkisi olmadı.

2012 model 4 ileri otomatik vitesli corsa nın yakıt tüketimi 8.0/5.0/6.1 (Şehir içi/Şehir Dışı/Ortalama)

2015 model 6 ileri otomatik vitesli corsa nın yakıt tüketimi 7.8/4.9/6.0 (Şehir içi/Şehir Dışı/Ortalama)

Yani iki vites arttırımı ile 0.2/0.1/0.1 (Şehir içi/Şehir Dışı/Ortalama) litre az yakmayı başarmış corsa.

Şimdi genel kanı tam otomatik viteslerin kolay kolay arıza çıkarmayacağı yönündedir. Nitekim doğrudur da ama bunun yanına birazda ekonomi lazım.
 
Yeni gelen 6 ileri otomatik vitesinde yakıta çok fazla bir etkeni yok. Önceki versiyona göre 2 vites arttırdılar ama yakıtta pek ciddi bir etkisi olmadı.

2012 model 4 ileri otomatik vitesli corsa nın yakıt tüketimi 8.0/5.0/6.1 (Şehir içi/Şehir Dışı/Ortalama)

2015 model 6 ileri otomatik vitesli corsa nın yakıt tüketimi 7.8/4.9/6.0 (Şehir içi/Şehir Dışı/Ortalama)

Yani iki vites arttırımı ile 0.2/0.1/0.1 (Şehir içi/Şehir Dışı/Ortalama) litre az yakmayı başarmış corsa.

Şimdi genel kanı tam otomatik viteslerin kolay kolay arıza çıkarmayacağı yönündedir. Nitekim doğrudur da ama bunun yanına birazda ekonomi lazım.

DSG manuelden daha az yakıyor ;)
 
Şu son zamanlarda en çok keyif alabildiğim otomatik şanzıman listesinin en başında DSG ve PowerShift var. F30 kasa ZF'de kullandım ama o kick down tepkilerini gördükten sonra tüm gerçekleri anladım. Ayrıca Vw hala kaliteli araçlar yapıyor sadece Doğuş otomotiv diye bir fırsatçı işin içine giriyor. Diğer türlü Golf 7 , Tiguan ve Polo gibi araçlar sınıfında üstün araç kıvamındalar.
 
1,2 tsi 90 hp dsg s&s kullandik bir günlüğüne. Yakit tuketimi sehir ici 6lt/100km'lerdeydi. Ben inanamadim. Dsg'nin sorunlu olduguna inanmiyorum. Camur at izi kalsin sozu tam bu konu icin. Arac kullanmayi bilmeyen iki kisi kisisel hatalari sonucu vites kutusunu bozar sonra dsg kotu... Madem bu kadar kotu neden hala kullaniliyor sifir araclarda. Hatta bu araclar premium arac biliyorsunuz. Neden? Dsg'nin cikis noktasi porshe, eee onlarda hala kullaniyor. O zman sorun vites kutusunu gelistiren bir cogumuzdan kat kat zeki olan muhendislerin beceriksizligi mi?
 
vw servisine arkadasın aracını dsg arızası için bıraktıgımızda ordaki ustanın bize soyledigi iki tipi varmı dsglerin. yağlı tip ve kuru tip.
vw seat skodaların yeni araçlarında kullandıkları kuru tipmiş. avantajı yağ değişme derdi yok. dezavantajı yüksek torka gelmiyor ve ses yapıyor.
audi de kullanılan yağlı tipmiş. yüksek tork için daha kullanışlı 60binde 1 dsg yagı değişmesi lazımmış.
arkadasın aracı 2013 cc idi. vuruntu vardı hafiften 2 vites kavramasını komple garantiden değiştiler. herhangi bi ücret (işçili parça vs) alınmadı. araç 40 bindeydi. kesinklikle hor kullanılmıs bi araba degildi. ortalama yakıtı 8 lt civarlarıydı 1.4 tsi 160 bg
bu arada serviste kavrama değiştikten sonra araca yeni yazılım yüklenerek aracın bg ve tork değerleri düşürüldü. neden yaptıklarını sordugumuzda aracın sanzımanını korumaya almak için yeni yazılım atıyoruz servise gelen araclara dendi.
yani sıfır alırken size at satıyoruz diyip 160 bg diye övdükleri aracı satıyorlar sonrada 160 bg buna cok arıza verir diyip atınızı eşeğe ceviriyorlar.
 
Geri
Üst