selamlar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Secular
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: selamlar

Turboya yakıt yapışmasını ilk defa duydum. Biraz açıklayabilirmisiniz nasıl oluyor bu meret.
 
Ynt: selamlar

şimdi TSI  yada turbolu sistemlerde ki intercooler özelliği olan araçlardan bahsedelim.Araçta hem turbo hemde kompresör sistemi vardır.Turbolu araçlarda amaç yüksek moleküler yapıda yüksek debide hava göndererek ekstradan itiş gücü istenir.Ancak kompresör havaya basınç uyguladığı anda hava ısınır ve moleküler yapısı genişler.Bize ise tam tersi yani yüksek yapıda moleküler hava yani soğuk hava lazım.İşte bunun için kompresörün çıkışına intercooler koyarlar ve ısınan hava burada soğuyarak turboya giriş yapar.

İşte asıl sıkıntı burda . Yanma sonucunda eğer egsoza kurum tarzı yanma sonucu oluşan parçaçıklar giderse ilk önce turbo kanatçıklarına yapışır.Buda çok geniş bir olay.Yani şöyle söyleyelim aracınız eğer lpg ile bu dediğim olayı yaşamanız kaçınılmaz gibi.ևünki segman erimesinde yağ egsoz hattına kaçak yapabilir vs..
 
Ynt: selamlar

hem turbo hem kompresör birlikteliği sadece tfsi motorun özelliği değil mi? Yani intercooler olsa da turbo lu araçlarda ben kompresör birlikteliğini görmedim.
 
Ynt: selamlar

ben TSI motorların özelliğinden bahsetdim.Açıkcası astraların turbo sistemlerinde intercooler özelliği varmı yada yokmu tam bilmiyorum ancak tahminimce intercooler olmalı çünki turbo egsoz dumanından gücünü alır.

Yani egsoz hattına yağ , kurum , yakıt gibi şeyler kaçarsa turbo kanatçıklarına yapışarak kuru sürtünme yaratma olasılığı yüksek.
 
Ynt: selamlar

italyadan yeni kit gelmiş diyorlar tfsı motorlara yönelik.
 
Ynt: selamlar

1.4t nin animasyonunda var gibi görünüyor. Kompresör söylediğiniz sebepler yüzünden daha sağlıklı. Neticede egzost gazından tahrik almıyor. Eskiden ilave bir elektrik motorundan tahrik alan kompresör sistemi de vardı. Şimdi kullanan varmıdır bilemiyorum.
 
Ynt: selamlar

egzost gazından tahriğini alan turbodur.Dolayısı ile turbo kanatçıkları diyebiliriz.Kompresörün egzost gazı ile bağlantısı yok direk gücünü aküden alır.
 
Ynt: selamlar

Secular link' Alıntı:
egzost gazından tahriğini alan turbodur.Dolayısı ile turbo kanatçıkları diyebiliriz.Kompresörün egzost gazı ile bağlantısı yok direk gücünü aküden alır.

questionnn

Kompresör kranktan tahrik almıyor mu?
 
Ynt: selamlar

Haklı olabilirsiniz bu konuda ama ben Aku diye hatırlıyorum notlarıma bakıy tekrar
 
Geri
Üst