sert vites geçişi...

gorkem_gokay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2009
Mesajlar
30
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar merhba,
aracımda baya uzun süredir vites geçişlerinde bayaa sert ve kemkli,
başak 2006 model 90binde ki bir araca göre çok sert ve 3. viteste iken vites topuzu ayağımı gazdan kesince hareket ediyor?
3i viteste vites topuzunun harket etmesi ve vites geçişlerinn çok sert olması normal mi ?

aracım 46binde...[/QUOTE

soguk havalardan olabilir. birde konu ile alakası yok ama araban 90000 demi 46000 demi

46binde ama 90 bindeki araca göre aynı şartlarda çok sert geçiyor
iş yerinde bir arkadaşın daha astrası var beraber arabaları değiştirip motor soğukken denedik her iksinde de ciddi fark var..
 

ekemal

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2009
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bendede aynı problem vardı.debriyaj pedalını sonuna kadar basın.1-2 parmak mesafesi ayağınızı kaldırınca baskı balatanın titrediğini hissetmeye çalışın.bu aslında klasik bildiğimiz debriyaj ayarı. ben bu şekilde ayarı kendi başıma yapmaya çalıştım.sanırım olduda..şimdi vites geçişleri pamuk gibi..benden önceki arabayı servise vermiş.vites resmen elimde kalacak diye korkuyordum...benden size tavsiye arabanızı sadece birkişiye baktırın...veya debriyaj ayarlarını kendiniz yapmaya çalışın.
 

i.balaban

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eki 2009
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar , iyi akşamlar diliyorum .
Benim 2 yıldır kullandığım 1998 vectra'm var, 1.6 motor. 3-4 ay kadar önce debriyaj baskı balatasını değiştirdim. Ondan sonra 1. ve 2. viteslere geçişler özellikle sabahları işkence olmaya başladı. Aynı ustaya tekrar götürdüm, kaputu açıp vitesle ilgili bir ayar yaptı, ama düzelmedi. Başka bir ustaya götürdüm, o da aynı şekilde ayar yaptı. Biraz farkketti ama tam düzelmedi. Araba ısınınca eskisi gibi olmasa da düzelme oluyor. Ustalara gittiğimde de bir miktar düzelme olduğu için normal diyorlar. Derdimi bir türlü anlatamıyorum. Bu sorun yüzünden arabadan soğuyacağım valla. N'olur yardım edin..
 

i.balaban

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eki 2009
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
corsamı ilk aldığımda 3. vitese kadar çok zor geçiyordu özellikle 1.vites bakıma götürdüm ne yaptılar bilmiyorum ama şu an pamuk gibi araç giderken bile 1 e atabiliyorum

Benim de benzer bir sorunum var, nereye götrüdünüz, Ben de Ankara'dayım, birkaç yere gösterdim sorun çözülmedi. Bir de sizin götürdüğünüz yere götürmem belki de problemin çözümü için faydalı olur ?
BU SORUN ÇÖZÜLÜRSE SİZE MİNNETTAR KALACAĞIM. :)
 

enocan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaslar benım aracımda 1 ve 2 viteste cok sert özellikle 3 den 2 ye ve 2 den 1 e geçirmek olüm. bu gece 3 den 2 ye geçmiyodu vitesi bayaa zorladım 2 ye geçti 2 de kaldı. aracı stop ettim 1 e gecirdim debraj sonuna kadar basılı olmasına ramen arac yayaş yawaş hareket ediyoo bunu tüm viteslerde denedim hepsinde aynı. aracı calıstırdıgımda handi vitesteyse o vitesde kalıyor ve debraj basılı olmasına ramen yawas yawas gidiyo araç

şimdi sorum şu sizce baskı balatadan mı? yoksa şanzumanı fln mı dağıttım?? araçı kapının önüne park ettim öle kaldı. öğrenciyim :D ne kadar masraf cıkar sizce? fikirlerinizi belirtirsenız cok memnun olurum tesekkürler

araç 98 vectra 2.0
 

GkhncnK

Kayıtlı Kullanıcı
46-Kahramanmaraş
Katılım
23 Kas 2009
Mesajlar
807
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
arkadaslar benım aracımda 1 ve 2 viteste cok sert özellikle 3 den 2 ye ve 2 den 1 e geçirmek olüm. bu gece 3 den 2 ye geçmiyodu vitesi bayaa zorladım 2 ye geçti 2 de kaldı. aracı stop ettim 1 e gecirdim debraj sonuna kadar basılı olmasına ramen arac yayaş yawaş hareket ediyoo bunu tüm viteslerde denedim hepsinde aynı. aracı calıstırdıgımda handi vitesteyse o vitesde kalıyor ve debraj basılı olmasına ramen yawas yawas gidiyo araç

şimdi sorum şu sizce baskı balatadan mı? yoksa şanzumanı fln mı dağıttım?? araçı kapının önüne park ettim öle kaldı. öğrenciyim :D ne kadar masraf cıkar sizce? fikirlerinizi belirtirsenız cok memnun olurum tesekkürler

araç 98 vectra 2.0

Baskı balata ve şanzumanla alakası olacağını zannetmiyorum.
Zorladım diyorsun;
Büyük ihtimal bu zorlamada burçlardan biri ya yerinden çıkmıştır ya kırılmıştır, kötü bir ihtimal daha var küçük vites kollarından birinin bağlantı noktası da kırılmış olabilir.
Araba yavaş ilerliyor demişsin;
Zorladığın zaman yukarıdaki durumlardan biri oluşmadan önce vites yüksek bir konumda kalmıştır (2 veya 3. viteste) o yüzden sen 1 e attığını zannediyorsun ama işlev kaybolduğu için hala vites 2 veya 3 te. Bu yüzden 2-3 vitesle aracı kaldırmak ne kadar zorsa senin yaşadığın yavaş ilerleyişte bu yüzden diye düşünüyorum. Baskı balata hissi veriyor ama bence değil.

Bunlar benim fikirlerim. Bence aracı bir çekici yardımıyla sanayiye götür. Kendin götürmek için zorlama. Ve bu dediklerim doğruysa tanıdığın bir ustan da varsa sana en fazla 50-100 tl masraf açar. İnşallah yazdıklarım doğrudur.

Geçmiş olsun...

İLK MESAJINIZI OLDUĞUNU ŞİMDİ FARK ETTİM

LÜTFEN ÖNCELİKLE ALTTAKİ LİNKTE ("ÜYE ARŞİVİ") KENDİNİZİ TANITAN BİR YENİ KONU AÇINIZ

http://www.opelim.net/forums/forumdisplay.php?f=11
 
Son düzenleme:

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Debriyajınızda sorun yoksa sadece vites kemikli ise, kol ayarı ile düzelir. Dediğim özetle, örneğin araç hareketsiz iken vitesler rahat geçer, 20km ile giderken 1e zor geçer, 40 ile giderken 2 ye zor geçer, üst viteslere daha kolay geçer
 

enocan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben bi kaç sürü tamirciye götürdüm böyle bin dediler sorunu bulamadılar eğer istiyosan baskı balatayı değiştirelim belki düzelir dendi simdide aracın vitesi elimde kaldı gibi oldu
 

enocan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Baskı balata ve şanzumanla alakası olacağını zannetmiyorum.
Zorladım diyorsun;
Büyük ihtimal bu zorlamada burçlardan biri ya yerinden çıkmıştır ya kırılmıştır, kötü bir ihtimal daha var küçük vites kollarından birinin bağlantı noktası da kırılmış olabilir.
Araba yavaş ilerliyor demişsin;
Zorladığın zaman yukarıdaki durumlardan biri oluşmadan önce vites yüksek bir konumda kalmıştır (2 veya 3. viteste) o yüzden sen 1 e attığını zannediyorsun ama işlev kaybolduğu için hala vites 2 veya 3 te. Bu yüzden 2-3 vitesle aracı kaldırmak ne kadar zorsa senin yaşadığın yavaş ilerleyişte bu yüzden diye düşünüyorum. Baskı balata hissi veriyor ama bence değil.

Bunlar benim fikirlerim. Bence aracı bir çekici yardımıyla sanayiye götür. Kendin götürmek için zorlama. Ve bu dediklerim doğruysa tanıdığın bir ustan da varsa sana en fazla 50-100 tl masraf açar. İnşallah yazdıklarım doğrudur.
araçı çalıştırmadan geri vitese attığımda geçiyor yani 2. veya 3. viteste kalmadı ve debraja sonuna kadar bastıgım halde ilerliyoo aracı boş vitese calıstırdıgımda debraja basmadan vites topuzunu 1 e 2 ye 3 e geçiriyo gibi ittiğim(vites gemiyoo halen boşta ) zaman bilr cart curt sesi yapmadan hareket ediyoo yavas yavas

problemi söyle açıklayayım araçın vites geçişleri sertti bugun 1 . viteste 6-7 bin devir yaptım ilk o viteste takıldı kaldı 20 30 km sonra vitesler cok ama cok serleştı en son dediğim durum ortaya cıktı. zaten aracı alalı 2 ay oldu yüksek devirli kullanınca vitesler geçmiyodu mesele 2. viteste 6 bin devirdeyse 3 vites boşa geçmiyodu anca yavaslayınca 3 bine düşünce?
 
Son düzenleme:

meridian

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eyl 2010
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Benim aracta 1.vitese gecmiyor kafasına gore bazen ıyı bazen cekılmez oluyor kackere ayar yaptılar yınede aynı sorun yogun trafıkte arkamdan korna calanlardan bıktım usandım bunun nedenı nedır ustam kolların degısmesı gerktıgını soyluyor ama defalarca ayar yapıp gıderemedıgı ıcın guvenemıyorum .
 
Üst